Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! : )

Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een MacBook Pro (uit 2010). Heerlijke computer en gelukkig werkt alles op de computer zelf goed.

Helaas heb ik enorm vaak problemen met mn wifi, wat ik met mijn oude (Windows!) laptop, of mijn iPhone niet heb: elke 10 minuten valt het internet wel een keertje uit. Hij zoekt dan weer even naar een signaal, duurt natuurlijk even, en das niet cool. Plug ik er een ethernetkabel in doet internet het gewoon wel prima.

Ik ben naar de Icentre geweest en daar konden ze me vertellen dat het BESLIST niet mn MacBook was, dus met dat in mn achterhoofd is mijn vraag nu:
Ligt het aan mn router, moet ik een nieuwe router kopen!? Misschien niet de plaats hier, maar omdat het echt alleen mn macbook is en niks anders in huis (iPhone, ipods, andere laptops), heb ik besloten m hier te posten.

Voor de zekerheid: deze router hebben wij thuis staan
http://www.smc.com/index....ocaleCode=EN_BEL&pid=1416.
Kan het zijn dat die te oud is?

Alvast bedankt voor het oplossen van mijn probleempje : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik heb dit probleem ook gehad, met mijn modem/router (tele2) als het bereik niet ideaal was.
dan viel die ook wel is weg en kwam die vanzelf weer terug, heb het met mijn router kunnen oplossen door een ander kanaal te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hm..dat dan maar ns proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dingen om te proberen

-Kanaal veranderen op Wifi
-SMC reset
-PRAM reset
-Wireless profiel verwijderen

Zou kunnen dat je router de oorzaak is. Heeft die de laatste firmware? Heb je al gezocht naar problemen met jouw router en Apple apparatuur?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:18
Al op een andere WiFi geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb thuis een DrayTek Vigor 2800G router die ik misbruik als WIFI access point.

Werkt prima met mijn ipad en iphone.. maar mijn macbook pro absoluut niet. Ik krijg verbinding, kan een paar minuten internetten en daarna is de verbinding dood. De mac denkt dat alles nog okee is, maar niets meer werkt.

Toen heb ik lopen goochelen:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=448651

"The initial problem description exacly matches my own issue. My wife purchased a new Macbook (not Pro) in March and we found it would not connect and stay connected to the perfectly good wireless network in our house.

Draytek 2800VG, channel 11, 11b only, WPA/TKIP working just fine with my IBM Thinkpad and the Wii but no go with Macbook. However, the Macbook was absolutely fine when physically plugged into one of the Draytek ethernet ports. All firmware up to date.

Problem is an incompatibility between the Broadcom wireless chipset now being fitted into the latest Macbooks and the Atheros (I think) chipset in the Draytek.

Solution is to purchase a Broadcom based wireless access point and plug it into one of the Draytek ethernet ports. Fixed in an instant and wife happy."

Ik heb er al meerdere firmwares opgezet, waaronder zelfs eentje die zogenaamd het issue moest fixen, maar helaas.

Op het wifi van de buren werkt hij perfect trouwens :+ Maar goed, dan kan (en wil) ik niet op mijn eigen servers komen..

Zit er nu aan te denken maar een Airport Express te kopen om van het gedoe af te zijn.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Lethalis schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:13:
Zit er nu aan te denken maar een Airport Express te kopen om van het gedoe af te zijn.
Dat is wel wat de oplossing.

De vraag blijft helaas wel staan of het een hardware, software of simpel bereikprobleem is die Mac's teisteren. Software kan via bootcamp windows worden uitgesloten, blijft hardware of bereik over. Het is wel dikke ellende wanneer de Wifi zoveel dropped calls heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een Airport kopen of Timecapsule lijkt me de meest zekere oplossing; niet de goedkoopste :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

twixx schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:05:
Een Airport kopen of Timecapsule lijkt me de meest zekere oplossing; niet de goedkoopste :)
Is ook niet helemaal waar. Ik ging daar dus ook van uit, ding stond op nog geen meter van m'n iMac en haalde niet meer dan 10mbit. Zelfs support kon weinig voor me betekenen. Vreemde is wel dat m'n MacBook pro gewoon de volle snelheid haalt...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Delerium schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:58:
[...]

Dat is wel wat de oplossing.

De vraag blijft helaas wel staan of het een hardware, software of simpel bereikprobleem is die Mac's teisteren. Software kan via bootcamp windows worden uitgesloten, blijft hardware of bereik over. Het is wel dikke ellende wanneer de Wifi zoveel dropped calls heeft.
Nou bereik kan ik uitsluiten. Had mijn MBP naast de router staan, en het signaal werd ook als sterk weergegeven op de MBP.

Moet wel zeggen dat dit met het kanaal te maken had.. op kanaal 6 had ik ook slecht bereik, op kanaal 4 niet meer (lagere frequentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
twixx schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:05:
Ja ach, als ik er dan vanaf ben heb ik het er nog wel voor over. Ik heb ook net iets te vaak meegemaakt dat goedkope spullen kopen alleen nog maar meer ellende geeft.

Je wil niet weten hoe irritant ik dit vind haha. Alles werkt behalve mijn nieuwe shiny MBP :|

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 09-04-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:49
niet dat ik je een nieuw stukje hardware wil misgunnen, maar ik heb precies het zelfde probleem gehad maar....

Ik heb zelf een Netgear WNR2000, en standaard had ik 't kanaal op 10 staan, toen ik op een gegeven moment om een of andere reden op kanaal 2 had ingesteld was het probleem opgelost. Nooit meer gezeur met wegvallende verbindingen.

Ik weet niet of MBP's moeite hebben met hogere kanalen (geen idee namelijk hoe dat precies werkt) maar voor mij heeft het geholpen. Probeer het eens misschien scheelt het je een paar euro's.

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heb zelf ook problemen gehad met de router, maar daar viel op alle pc's de verbinding gewoon weg. Staat nu een Airport Extreme beneden en een Airport Express boven. Nooit geen problemen meer gehad en super bereik! (achterin de tuin nog steeds maximaal signaal)
Pagina: 1