• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Ik heb zonet een GT220 gehaald voor een DC7600 ultra slim desktop maar hij geeft geen beeld via de kaart.
Als ik de kaart in het pci-e slot heb en de kabel via de onboard VGA probeer doet die het wel gewoon, maar rechtstreeks via de kaart geeft die helemaal geen beeld.
Waar kan dit allemaal mee te maken hebben? Ik heb geprobeerd de onboard VGA uit te zetten via de BIOS en wat IRQ's proberen te veranderen maar zonder succes...
De voeding is wel een zwakke 200 watter zoals ik heb gelezen, maar dan vind ik het nog raar dat die via de onboard d-sub aansluiting wel gewoon beeld geeft terwijl de kaart er in zit (de fan van de kaart draait overigens ook gewoon).

Rest van de specs:
Pentium D 3.4G
4GB ddr2
1TB hdd

Iemand een oplossing?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Als het goed is zou de onboard VGA uit moeten gaan.

Ik heb hier iets soortgelijks, een Dell Optiplex GX620 met een HD4550 PCI-e erin en dat werkt perfect (ik gebruik hem als mediacenter voor Full HD afspelen).

Denk dat je moederbord de videokaart niet ondersteund (Moederbord PCI-e versie 1.0a en kaart 2.0 o.i.d.)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2011 20:13 ]

• johanschr
Zou dat niet backwards compatible moeten zijn? of zou er dan nog sprake zijn van stroomtekort dan is het wel logisch natuurlijk. 1080P afspelen was ook mijn doel met deze aankoop, en de kaart paste bijna helemaal maar heb er wel wat voor moeten zagen in de kast, nou zou het erg jammer zijn als ik dit niet aan de praat zou kunnen krijgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ThinkPadd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:11:
Als het goed is zou de onboard VGA uit moeten gaan.
Welke "onboard VGA" :?

Zo'n DC7600 heeft gewoon een chipset met integrated VGA :o

Sowieso, dit is geen AGP meer - er is geen enkele reden waarom je niet gewoon twee GPU's naast elkaar kunt hebben draaien...

johanschr, geef even wat meer info. Je zegt dat hij wel doorboot met de monitor via D-Sub op de integrated VGA als je de GT220 erin hebt. Wordt er dan een nieuwe device gedetecteerd of niet? Zo ja werkt het waarschijnlijk gewoon en hoef je alleen in je OS (welke :? ) drivers te installeren en aan te geven dat hij beeld moet geven over die andere uitgang. Zo nee is de vraag of de kaart het in een ander systeem wel doet, en of je niet iets beschadigd hebt bij je zaagwerk...

Oslik blyat! Oslik!

• johanschr
Er word dan geen nieuwe device gedetecteerd (draai windows 7 btw).
En de kaart werkt gewoon in een ander systeem.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Bios ingaan terwijl beide kaarten in het systeem zitten, dan kan je als het goed is kiezen in het BIOS voor Primary VGA Adapter -> PCIe. Dan zou het moeten werken.

Even niets...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Denk het niet, dat gaat puur over welke GPU eerst gestart wordt. Als dat niet "goed" stond zou je hooguit POST op een andere scherm zien...

Dit klinkt als goede kaart in dode of incompatibele slot. Volgende stap zou zijn om te testen of een oude GPU goed zou werken, iets als een x300 of Gf6xxx. Werkt dat wel, dan is het compatibility, werkt dat niet, dan is hak/Bree werk allicht dodelijk geweest

Oslik blyat! Oslik!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Ik heb wel eens systemen meegemaakt die (de detectie op) het PCIe slot uitzetten als de onboard GPU aan is...

Even niets...

Pagina: 1