Toon posts:

realtek kaarje in 2.2.18 kernel??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een 'nieuwe' kernel gebakken namelijk 2.2.18. Alles is goed gegaan hij werkt ook als een speer alleen een ding werkt niet. Mijn 3Com kaartje stond standaard in de ethernet devices lijst maar mijn 2e kaartje een realtek kaartje kon ik niet selecteren. :(
Nou heb ik al een beetje lopen klungelen ed maar ik kan nergens die rtl8139 module kiezen?
Heeft iemand hier ervaring mee of een tip hoe ik hem mee kan bakken?
Want in de /linux directory van mijn de source van de kernel staat een /drivers/net dir met daarin de rtl8139.c dus hij heeft de driver wel maar laat hem niet zien in de menuconfig :?

Verwijderd

De ne2k-pci module is ook compatibel met Realtek-kaartjes.

Anders even kijken in 'make menuconfig' hoe de module heet, staat bij de Help erbij.

<edit> De 8139 staat bij Network device > Ethernet 10/100 Mbit > EISA, VLB, PCI and onboard controllers </edit>

Verwijderd

Kun je die module niet gewoon laden?
Ik zou hem sowieso niet meebakken in de kernel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem toch niet laden zonder dat ik hem eerst heb gecompiled?
Als ik bij eth1 (is die realtek kaart) ne2k-pci zet dan accpeteerd hij hem niet. :(
bij network restart failed hij hem!
Bij de make menuconfig staat ie er echt niet tussen hoor heb al goed gezocht!
Echt irri dit :(
thnx evengoed guys! :)

Verwijderd

Ga naar 'Code maturity level options --->'
vink dan 'Prompt for development and/or incomplete code/drivers' aan en VOILA! bij 'network device support' staat de realtek kaart :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx k00s your the man :)

Alles werkt nu!! Ik krijg alleen bij het opstarten nog een wazige melding.
Bij:
System logger
Kernel logger
cron deamon
gpm mouse services en
xfont server geeft hij deze melding:
Warning: /boot/System.map has incorrect kernel version.

Weet iemand wat dit inhoud? Alles werkt verder wel normaal maarja.. het hoor niet zo he ;)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ja dat je system map niet helemaal klopt met de kernel die je draait. Hij heeft als het goed is ergens een nieuwe neergegooid bij het compileren, ik weet alleen zo uit m'n hoofd niet waar.

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
Ja dat je system map niet helemaal klopt met de kernel die je draait. Hij heeft als het goed is ergens een nieuwe neergegooid bij het compileren, ik weet alleen zo uit m'n hoofd niet waar.
Dan doe je toch even "locate System.map" :)

Verwijderd

wat dacht je van in /usr/src/linux

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
En voor IceFlame: /usr/src/linux/System.map moet je dus naar /boot (of waar je kernel ook mag staan bij jou) kopieeren.

Btw, geniaal programmaatje trouwens, locate, zonde dat ik dat niet eerder leerde kennen! gsearchtool is namelijk nogal langzaam :-(

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Thnx guys,

Had hem idd al met locate opgesnord :)
Werkt nu als een jee en wederom GOT RULEZ >:)

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 11:01 schreef T006 het volgende:

[..]

Dan doe je toch even "locate System.map" :)
Dan moet je wel een updatedb doen na het fikken van je kernel :)
Pagina: 1