Toon posts:

2009 macbook mini display to hdmi werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2009 13" macbook. Ik wil deze met een mini display naar hdmi kabel aansluiten op mijn TV of PC monitor.

Ik heb eerst een kabel van dealextreme besteld, en die werkte op beide schermen niet. Het kabeltje werkte echter wel bij een collega die een macbook air heeft en nagenoeg dezelfde tv (hij FULL HD en ik HD ready).

Ik heb hem het kabeltje verkocht en zelf na goed napluizen van reviews het volgende kabeltje besteld:
http://www.amazon.co.uk/D...2N6/ref=pd_cp_computers_3

Dit kabeltje werkt echter ook niet (heb hem nog niet met een andere mac gestest). Beide kabels deden helemaal niets, de schermen geven geen kick en de macbook ook niet, geen schermdetectie etc.
Aan en uitschakelen van een van de beiden of gehannes met kabels, het heeft allemaal niets geholpen.
SwitchResX geprobeerd, leverde ook niets op.

Nu barst het van de fora met klachten hierover, maar oplossingen zie ik niet of nauwelijks en hebben voor mij niet gewerkt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 21:45
Misschien even met je probleem naar een Mac store gaan? Al weet ik niet hoe moeilijk ze zullen doen over de niet-officiële kabel. Heb je al een officiële VGA of DVI adapter getest?

Mijn HDMI adapter gaat prima op m'n MBP (geen geluid, model uit 2009)

🤞🏻

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-01 11:42
Gebruik je toevallig gfxCardStatus?
Zo ja, als die op alleen Intel staat zal een extern scherm niets doen.

Anders, terug naar een reseller...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je na het aansluiten van het kabeltje ook in voorkeuren -> schermen gekeken of het tweede scherm er tussen stond?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb gecontroleerd of het tweede scherm er tussen stond, maar er verschijnt gewoon niets.

Inderdaad lijkt het er bij veel fora op dat de conversie naar dvi wel goed gaat. Maar ja, die heb ik niet;-) en die wil ik ook niet... moet ik hem weer omvormen naar hdmi (kan ondertussen beter apple kabel gaan kopen;-)).

gfxCardStatus heb ik niet geïnstalleerd en een zoektocht op mijn macbook levert ook niets op, dus dat zal hem denk ik niet zijn.

Ik lees inmiddels wel op diverse fora dat men verwacht dat er geupdate displaydrivers in de volgende update van MacOsX (nu 10.6.7).

Het lijkt er inderdaad op dat ik een apple reseller moet gaan vragen..... De diverse bekende fora leveren veel klachten maar nog geen oplossingen op.

@bn326160: welk kabeltje gebruik jij?

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 21:45
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:30:
@bn326160: welk kabeltje gebruik jij?
Bij gebrek aan beter weten destijds heb ik een merkloze HDMI adapter bij mediamarkt gekocht voor €30.

Maar zoals ik al zei kan je misschien beter naar een Mac store gaan, daar kan je vragen om je kabel met een andere pc te testen of eventueel een officiële kabel te mogen testen op je pc.

🤞🏻

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 08:47

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

bn326160 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:42:
[...]

Bij gebrek aan beter weten destijds heb ik een merkloze HDMI adapter bij mediamarkt gekocht voor €30.

Maar zoals ik al zei kan je misschien beter naar een Mac store gaan, daar kan je vragen om je kabel met een andere pc te testen of eventueel een officiële kabel te mogen testen op je pc.
Die heb ik ook. een wit kabeltje, nergens last van hiermee! oke was even een investering van 60 euro (adapterkabeltje en hdmi kabel) maar ik heb nergens last van. Mijn ervaringen met DX zijn ook ronduit slecht zou daar echt niet iets halen wat je vaker dan 1x wil gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie feedback!

Ik zal de apple store eens gaan lastig vallen. Als ik meer weet dan laat ik het jullie weten.
Pagina: 1