Imac G3 zonder OSX installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Goeiemiddag allemaal,

Momenteel heb ik thuis nog een oude Imac G3 staan die ik gekregen heb.
Zelf dacht ik dat er al Mac OSX erop zat, maar er staat helemaal niks op.
Als ik hem opstart, verschijnt er de zoek logo en een vraagteken.
Nou lees ik op wiki dat ik tot 10.2 zou kunnen installeren.
Wikipedia: Mac OS X 10.2

Heb het meerdere malen geprobeerd om het te installeren, maar het wilt niet echt lukken.
Hopelijk heeft iemand verstand ervan om het te installeren.

Verder was me vraag of 10.4 ook nog mogelijk was.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 10:44
Krishh schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:58:
Heb het meerdere malen geprobeerd om het te installeren, maar het wilt niet echt lukken.
Waar gaat het mis? Hoe ver kom je wel? Heb je al hulp gevraagd aan de persoon van wie je de pc heb gehad?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dat is heel vervelend, maar op basis van welke informatie precies moeten wij nu adviezen gaan geven? ;) Het helpt als je aangeeft wat je precies probeert, wat er gebeurt, en wat je had verwacht dat er zou gebeuren.

Je topicstart is op z'n zachtst gezegd mager, en zonder duidelijkere informatie ga ik hem ook niet lang open laten. Graag iets meer informatie dus ;)

Launching containers into space

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Poeh, je moet in ieder geval de twee CD's hebben waar je Mac OS X op staan. Die steek je er in en je start de Mac op terwijl je de ALT/OPTION ingedrukt houd. Dan kun je kiezen voor je CDtje en dan gaat het je echt lukken :)

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Dus 2 x Max OS X van 10.2?

Als ik Alt/Option doe kwam ik wel in een witte menu.
Verder als dat kwam ik helaas niet.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Krishh schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:54:
Dus 2 x Max OS X van 10.2?

Als ik Alt/Option doe kwam ik wel in een witte menu.
Verder als dat kwam ik helaas niet.
En wat stond er in dat witte menu? Welke optie heb je gekozen? Je kwam niet verder, maar verscheen er wel nog ergens een melding/icoon/... ? Met welke van de twee CD's heb je proberen op te starten? Komop nou, een beetje inzet... :O

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-01 09:33

4POX

Everybody is wired

Verder was me vraag of 10.4 ook nog mogelijk was.
Tiger 10.4 draait op een Imac. Het zal niet snel werken. Maar het werkt wel. Prima als Oma wil internetten of als itunes player in de keuken.

Youtube of video's werkt niet. Ik had een oude imac met het idee om daarmee films in de slaapkamer te kijken. Had net niet genoeg power daarvoor. Toen is die naar een oud omaatje gegaan die een internet cursus volgt.

AKA Rinkel weblog

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:46
volgensmij had ik leopard draaien op een g3? maar dat weet ik niet zeker, het was iig iets van 10.?.11

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op de eerste 4 generaties iMac G3 kun je echt alleen maar 10.2.8 draaien (en ouder). 10.4 draait op de nieuwere G3's omdat er een harde processor en RAM eis bij zit.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Goed, het lijkt erop dat dit topic niet veel verder komt. "Een witte menu" is niet echt iets waar we veel verder mee komen. Zoals ik al eerder heb aangegeven willen we je best helpen, maar zal je topic voldoende informatie moeten bevatten om te zorgen dat het geen guessing contest wordt.

Helaas zie ik geen vooruitgang na mijn waarschuwing, dus ik ga dit topic alsnog sluiten.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.