• buakaw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-02 13:31
Hoi ik heb een nieuwe laptop met i3 processor en ik speel een heel oud MMORPG dat het beste werkt op single core, of ja, dit word er gezegt over deze game:

"It only uses 1 layer of thread of data at a time so single core processors will perform better"

Volgens mij is i3 dual core? Ik weet het niet precies. Mijn vraag is dus of het mogelijk is dat ik deze i3 op 1 of andere manier als single core kan laten draaien?

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 22:30
in taakbeheer het proces op zoeken , rechtermuisknop affiniteit en dan op 1 core zetten

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakwortel op 06-04-2011 17:33 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat men bedoelt met dat zinnetje is dat een hoger geklokte single core van dezelfde architectuur het spel beter zou draaien dan een lager geklokte dualcore. Maar als het spel zo oud is, zal één core van jouw dualcore sowieso al veel sneller zijn dan welke CPU uit die tijd ook. Gewoon spelen dus ;)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:34
Waarom zou je? Als het goed is is jouw i3 gewoon ruim snel genoeg om het te kunnen spelen. Dus hetzelfde als hierboven gezegd word.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• buakaw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-02 13:31
omdat het op 1 of andere manier toch in snelheid scheelt, en aangezien snelheid het verschil is of je blijft leven of dood gaat is het best wel belangrijk.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:00
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken, het zal snel genoeg werken.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 22:30
het probleem met windows is een beetje dat hij graag de workload wil verdelen dus verschuift hij hem steeds naar de laagste belaste core. Dit werkt met single threath applications helaas niet zo goed omdat dan ook alle data verschoven moet worden in de cache. Het is dus beter om je application dan met een core te affineren dat levert een kleine snelheids-winst op en misschien vind intel turbo boost het ook wel fijner.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT is geen helpdesk, we willen met je meedenken en je verderhelpen, niet alleen maar een hapklare oplossing opdienen en dan een ticket sluiten oid :o

Je doet hier uitermate raadselachtig over je situatie waardoor wij totaal niets specifieks kunnen roepen. Je had minimaal kunnen aangeven exact welke "heel oud MMORPG" het hier betreft, en wat op dit moment tijdens het spelen de load op je cores is.

Daarnaast verwachten we dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent en met ons deelt wat je gevonden hebt (links!) en wat je dan zelf geprobeerd hebt.

Dat ontbreekt hier allemaal, dus er is nog zat wat je zelf kunt doen, en wij kunnen je zo niet helpen. Dit topic gaat dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.