Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Disk Boot Failure *

Pagina: 1
Acties:

• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-10 17:18
Beste mensen,
Ik zit even met een probleem waar ik helaas zelf niet uit kom.
Sinds gister heb ik overnieuw Windows XP Professional SP3 op mijn pc geinstalleerd na een tijdje Ubuntu 10.10 te hebben gebruikt.
De installatie is verder prima verlopen en ik heb geen problemen vernomen.
Echter toen ik de pc na het installeren van wat drivers overniew opstartte kreeg ik de "disk boot faillure... " melding.
Ik had gedacht dat de boot sector van mijn disk misschien verkloot was door GRUB en besloot de Windows xp cd te gebruiken voor de recovery console.
Hier heb ik zowel fixboot als fixmbr uitgevoerd zonder enig resultaat.
De melding blijft nog steeds komen.

Wanneer ik echter bij het opstarten F8 in duw voor het boot menu van mijn BIOS en ik kies de juiste harde schijf, start hij wel gewoon op.

Wat kan hier het probleem zijn en hoe los ik dit op?

EDIT : betreft een systeem met 4 schijven. 3x sata en 1x ata.

[ Voor 3% gewijzigd door riyakuya op 06-04-2011 16:32 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Volgorde van bootdevices in je bios aanpassen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• riyakuya
Die staat : HDD, HDD,HDD, DVD .... zou niet mogen denk ik zo?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:18
Ligt eraan welke HDD als eerste staat. Staat Windows ook echt op schijf 1 (die op SATA1 zit?)? XP moet op de eerste schijf staan die hij tegenkomt, of iig de opstartbestanden moeten op de eerste schijf, in dat egval mag windows xp wel op een andere schijf.

Ik denk dan dat je XP disk op sata 2, 3, of 4 etc staat, en dat GRUB de opstartbestanden van sata 1 heeft overschreven. Die moeten dan weer even terug.

[ Voor 22% gewijzigd door maarud op 06-04-2011 16:40 ]

• riyakuya
Er zijn in principe 2 schijven die ik ooit voor een OS heb gebruikt... dat zijn de 2 80 gb sata schijven. Deze staan beiden als 1e 2 schijven, de 3e is een data schijf waar nooit een OS op gestaan heeft en de 4e is de ATA schijf ... eveneens een data schijf. Verder heb ik nog geprobeerd de 2e sata schijf volledig te formatten zodat er niet per ongeluk een boot sector op zou zitten die zou gaan knoeien.

EDIT : uhm ... grub is er niet meer zover ik weet gezien ik alleen nog maar Windows XP gebruik en geen Linux meer. Fixboot had dat moeten fixen dan ?

[ Voor 16% gewijzigd door riyakuya op 06-04-2011 16:42 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:52

Quad

Doof

Als je de overige HDD's afkoppelt en alleen de HDD aangekoppeld laat waar Windows XP op staat, en daar fixmbr en fixboot op uitvoert, wat is het resultaat dan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• riyakuya
Laat maar... is al gefixed.
Bij boot device stond alles goed, er was echter nog een apparte optie die gewoon hard drives heette... hier stond de OS drive op 2 waardoor Windows XP het niet snapte.

Valt me wel tegen overigens gezien Linux er totaal geen problemen mee heeft :S
Pagina: 1