Beste mensen,
Ik zit even met een probleem waar ik helaas zelf niet uit kom.
Sinds gister heb ik overnieuw Windows XP Professional SP3 op mijn pc geinstalleerd na een tijdje Ubuntu 10.10 te hebben gebruikt.
De installatie is verder prima verlopen en ik heb geen problemen vernomen.
Echter toen ik de pc na het installeren van wat drivers overniew opstartte kreeg ik de "disk boot faillure... " melding.
Ik had gedacht dat de boot sector van mijn disk misschien verkloot was door GRUB en besloot de Windows xp cd te gebruiken voor de recovery console.
Hier heb ik zowel fixboot als fixmbr uitgevoerd zonder enig resultaat.
De melding blijft nog steeds komen.
Wanneer ik echter bij het opstarten F8 in duw voor het boot menu van mijn BIOS en ik kies de juiste harde schijf, start hij wel gewoon op.
Wat kan hier het probleem zijn en hoe los ik dit op?
EDIT : betreft een systeem met 4 schijven. 3x sata en 1x ata.
Ik zit even met een probleem waar ik helaas zelf niet uit kom.
Sinds gister heb ik overnieuw Windows XP Professional SP3 op mijn pc geinstalleerd na een tijdje Ubuntu 10.10 te hebben gebruikt.
De installatie is verder prima verlopen en ik heb geen problemen vernomen.
Echter toen ik de pc na het installeren van wat drivers overniew opstartte kreeg ik de "disk boot faillure... " melding.
Ik had gedacht dat de boot sector van mijn disk misschien verkloot was door GRUB en besloot de Windows xp cd te gebruiken voor de recovery console.
Hier heb ik zowel fixboot als fixmbr uitgevoerd zonder enig resultaat.
De melding blijft nog steeds komen.
Wanneer ik echter bij het opstarten F8 in duw voor het boot menu van mijn BIOS en ik kies de juiste harde schijf, start hij wel gewoon op.
Wat kan hier het probleem zijn en hoe los ik dit op?
EDIT : betreft een systeem met 4 schijven. 3x sata en 1x ata.
[ Voor 3% gewijzigd door riyakuya op 06-04-2011 16:32 ]