Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Ik heb als achtergrond een 'dreamscene' die niet vloeiend loopt, en die ik heel graag mooi wil krijgen. Aan mijn PC kan het niet liggen, ik heb het op meerdere systemen geprobeerd af te spelen. Het probleem zit 'm dus in het bestand zelf. Voor de duidelijkheid: hier is de video te zien (en daar loopt het ook niet vloeiend).

Is het mogelijk om de video zo te bewerken dat de beweging vloeiender wordt? Dus door frames toe te voegen, de overgang tussen twee frames? Zo ja, welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken? Zelf heb ik al wat geprobeerd te zoeken, maar de zoekresultaten worden verpest door vragen over schokkerige HD video (wat aan de codec of de PC ligt).

Bedankt alvast.

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lijkt me een lastige. Als je het tempo eens iets probeert op te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Dat helpt een beetje, maar er zitten dan nog steeds fragmenten in waar er echt een 'hickup' in zit. Die zou ik er graag op een of andere manier uit willen strijken :) Bovendien wordt de video bij 1,5/2x afspeelsnelheid iets te druk als wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het doel had je niet gemeld. Als wallpaper zou ik het inderdaad anders aanpakken. Maar ik heb er te weinig ervaring mee. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:28

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Het kan wat tijd kosten, maar After Effects heeft een zogenaamd 'timewarp' effect. Hij interpoleert dan de tussenliggende frames als je framerate van je source lager ligt dan de framerate van je project.
Voorbeeld:

Afhankelijk van je source zou ik kijken of je hierbij baat zou hebben (als in de source de 'pauzes' echt een serie frames is dan heb je er bijv niks aan en zou je ze er handmatig uit moeten gooien)

Je kan 'm HEEL traag afspelen met timewarp, dan heb je een kans dat je de hiccups niet ziet trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 06-04-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Dat ziet er goed uit. Bij 2x afspeelsnelheid is het bestand aardig vloeiend. Dus de beste werkwijze zou zijn om eerst de film op te slaan met 2x snelheid (om de pauzes er uit te strijken) en die met timewarp weer te vertragen. Of is het beter om eerst timewarp toe te passen (en geen frames te verliezen) en die dan te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:24
Er zijn ook avisynth-filters die dit doen,
Er zijn bergen met academische papers die verschillende manieren bespreken voor moition-estimation for frame rate conversion, maar om echte implementaties te vinden is lastig.

http://www.mp3-converter....nversion-avisynth-filter/ <- dit is er 1, je zult je wel moeten verdiepen in avisynth, is niet zo heel voordehandliggend allemaal. Het komt erop neer dat je een scriptje schrijft dat een videobestand aanroept waardoor je mediaplayer (virtualdub ofzo, die kan opnemen) het bestand weer herkent als .avi-file.

--edit--
met final cut-pro zou het ook goed te doen moeten zijn: zie ook YouTube: slow motion optical flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:28

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hoe meer informatie hoe beter voor timewarp, zo kan hij accurater interpoleren. Maar misschien dat je schokjes dan zichtbaar gaan blijven..
Probeer beide eens :)
Wil het resultaat wel weten tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Bedankt voor de snelle reacties allemaal! Ik ga allereerst even met AE aan de slag, ik denk dat wat avisynth doet, met motion estimate, ook in de plugin voor timewarp verwerkt zit. Het filmpje hier boven ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Het resultaat zal ik hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier kun je het origineel van dit filmpje downloaden. Het zit bij de project files van de tutorial (RedBlood_1.mov).
Pagina: 1