Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Heren Tweakers,

Ik wil mijn X4 955 BE toch iets verder OC'en dan alleen de multiplier van 16x naar 17.5x zetten. Bij 18x gaat ie op zijn bek. Mijn OC-kennis houdt op bij multipliers 8)7
Voltage staat braaf op auto, misschien daar iets bij doen?
t beestje zit onder een Mugen 2 in een CM 690 II dus ruimte om meer warmte te dissiperen heeft ie wel :9
Ik heb al het een en het ander geprobeerd, maar dat resulteerde alleen maar in Blue Screens :-(

SpeedCores Idle/LoadCPU Idle/Load
3.2GHz (16.0x200) 1.35V33/4632/37
3.5GHz (17.5x200) 1.35V33/4632/37
4GHz 1.??V??/????/??

Ik mik op 4GHz, is dit reeël of juist onmogelijk te halen?

misschien irrelevant maar RAM tikt op 533MHz (bottleneck?)

Thijs

ps. waarom worden er (bijna) alleen maar Intels ge-OC-ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

C3-steppings moeten het wel kunnen halen met een 1.4v vermoed ik. Anders lees je je eerst even rustig in bij FAQ's, je moet verder met de HTT.

Intel klokt makkelijker verder, je rent moeilijker tegen muren op. AMD ligt iets gevoeliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Eens kijken of alles stabiel is op 17.5*200MHz 1.3625V en dan verder met de HT ref. Clock omhoog.

toch? :+

boodschapjes doen en als ik geen BS heb als ik terug ben zal t wel goed zijn :P

[ Voor 27% gewijzigd door ThaJehova op 06-04-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Intel klokt makkelijker verder, je rent moeilijker tegen muren op. AMD ligt iets gevoeliger :)
Persoonlijke ervaring neem ik aan, laten we dit topic niet in een AMD/Intel discussie veranderen. Ik vond AMD stukken makkelijker klokken, in elk geval vergeleken met S1366 en 1156, 775 en 1155 zijn wéér een compleet ander verhaal etc :)

Either way, @TS: Als je nog geen drol van overklokken kent zou ik eerst even beginnen met het lezen van een aantal FAQs, overklokken gaat uiteraard verder dan het schoppen van multipliers en Vcore. Haal die laatste van auto af, en kijk zelf hoeveel je nodig hebt per multiplierstap, dat is meer moeite maar zo heb je beter in de gaten waar je mee bezig bent.

Verder zul je voor een fatsoenlijke overclock ook met de HTT aan de slag moeten, waarna je PCI, CPU/NB en DRAM snelheden zullen veranderen en je ook daar rekening mee moet gaan houden in termen van frequentie en voltages.

Word het je nu al duizelig? Dan verwijs ik je snel naar het Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 4 :) Stel daar je vragen, dan houden we de discussie rond het overklokken van AM3 CPUtjes centraal en voorkom je dat dezelfde vragen 3x moeten worden gesteld en beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Makkelijker verder komen =/= makkelijker overklokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Jejking schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:47:
Makkelijker verder komen =/= makkelijker overklokken ;)
Ok, verkeerd begrepen. Ben ik met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

:)

Voor de rest: FAQ's, trial & error :)
Pagina: 1