OEM key op Normale windows DVD gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 01:01
Ik heb een week geleden ofzo een verse windows geinstalleerd (dus niet die met de Acer-crap). Dat had ik al eerder gedaan en toen heb ik gewoon de code van de sticker op de onderkant van mijn laptop gebruikt. Het probleem is dat die opeens onleesbaar was en ik dus met een 30-dagen demo zat. Toen heb ik de 3 (!!!!!) DVD's van Acer dus maar gebruikt om mijn laptop weer te herinstalleren en om daar de activatiecode uit te jatten (dat had ik achteraf gezien eigenlijk beter met virtualbox kunnen doen maar whatever). Die code die je ziet als je zo'n product-key viewer ding gebruikt is anders dan die onderop de laptop. Mijn vraag is: kan ik die code gebruiken op een normale non-Acer install? (Dat lukte dus wel met die onderop mijn laptop, maar die is onzichtbaar geworden en nu heb ik alleen de acer recoveryzooi met de code die daar "in" zat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

De code onderop werkt alleen met een oem-dvd.
De huidige key kan je uitlezen met behup van magic jellybean keyfinder.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 06-04-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:10

skoozie

SCSI

Voorzover ik wist was de code op de laptop juist de unieke (persoonlijke) code en de code in de cd ingebakken een OEM code is.

ik zou zeggen probeer het eens gewoon :)

[ Voor 15% gewijzigd door skoozie op 06-04-2011 13:55 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Een standaardinstallatie werkt inderdaad niet met een oem key, het certificaat voor die oem key is niet aanwezig. Dit certificaat staat namelijk in de oem installatie, welke jij om je acer dvd's hebt staan.

Deze dvd's werken alleen met een acer, omdat hiervan in de bios een key ingeflashed zit, welke aangeeft dat dit een acer notebook is, welke oem geactiveerd kan worden met een oem certificaat en oem key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Lukt gewoon, daarna zal hij niet normaal te activeren zijn, maar moet je bellen met de 'Microsoft activatie assistent' via een 0800 nummer (gratis).
Het werkt, en ik doe dat altijd bij mijn klanten, die het specifiek willen, om een schone Windows installatie te hebben, dus zonder troep en poespas.

Edit: Ik neem hierbij wel aan dat je de code dan wel hebt gevonden, anders zoals eerder gezegd uitlezen met Jelly Beans keyfinder :).

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 06-04-2011 13:59 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Altijd leuk dat acer weer afwijkt van andere fabrikanten :P
Normaal gesproken werkt installeren met de code onderop en een oem-dvd namelijk wel. Ben benieuwd.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 06-04-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
job schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:57:
Nee, dit is exact hetzelde als bij andere OEM's, bijvoorbeeld HP, Asus, noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gleighton schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:56:
Deze dvd's werken alleen met een acer, omdat hiervan in de bios een key ingeflashed zit, welke aangeeft dat dit een acer notebook is, welke oem geactiveerd kan worden met een oem certificaat en oem key.
En omdat die key aan de bios gekoppeld is had een virtualbox geen versie opgeleverd die geactiveerd was. Die gebruikt immers een virtual bios. :*)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:01
job schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:57:
Afwijkt? Andere fabrikant hebben het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Gleighton schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:56:
Nou, dat zou ik niet zeggen, ik heb (weliswaar op dezelfde laptop) in linux, in virtualbox diezelfde recoverycd gewoon kunnen installeren.

Eigenlijk is de vraag dus: werkt de key die van de acer dvd komt even goed als die van de sticker of werkt deze alleen met de dvd zelf?

En ja, die van de sticker werkt dus inderdaad met een echte windows 8)

[ Voor 9% gewijzigd door koffieprutser op 06-04-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

koffieprutser schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:01:
[...]

Eigenlijk is de vraag dus: werkt de key die van de acer dvd komt even goed als die van de sticker of werkt deze alleen met de dvd zelf?

En ja, die van de sticker werkt dus inderdaad met een echte windows 8)
Tuurlijk werkt het, volg gewoon mijn aanwijzing op in mijn eerdere post.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Beetje jammer idd dat de code onderop vervaagt na verloop van tijd. Dom dat niemand op het idee is gekomen dat ding te plastificeren ofzo. De code die je met Jelly Bean uitleest klopt namelijk niet met de code onderop (bij 9 van de 9 computers die ik heb gelezen niet), ik heb hetzelfde probleem :P

Ik heb nog wel de herstelpartitie. Welke bestanden bevatten het OEM certificaat en de OEM key zodat ik die files kan kopieren naar een normale windows 7 disk als backup?

[ Voor 4% gewijzigd door maarud op 06-04-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
@Quad
okee dan maar, nu denk ik trouwens aan wat ik ergens las op msdn ofzo dat de OEM keys die automatisch gaan niet via internet kunnen worden geactiveerd. Je zal dus wel gelijk hebben :P

Als microsoft nou gewoon een laagje plastic over de product key zou doen... (of als acer niet je halve hdd zou volzetten met afval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:10

skoozie

SCSI

of de acer cd's gebruiken en mbv decrapifier de overbodige meuk eraf halen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
nee, die is 64-bit en de 32-bit is duidelijk sneller op mijn 2GB-ram laptoppie. (Nu maar hopen dat die licentie ook geldt voor 32-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Maar heb je het nu geinstalleerd met de Jelly Bean-key (OEM)? Dat werkte? Dan weet ik dat in het vervolg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
nee dat heb ik nog niet, ik draai momenteel de acer-versie. Ik wil een originele gaan installen met de code hieruit en nu maar hopen dat dat lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Heb volgens mij de code van de sticker nu wel... het is nog nét te lezen. Zal er nog even een super-macro-foto van maken voor de zekerheid :P

Succes iig... het is vervelend als je wél een legale windows licentie hebt, maar de code gewoon niet kan lezen en dus bijna genoodzaakt bent een illegale te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Gleighton schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:59:
[...]

Nee, dit is exact hetzelde als bij andere OEM's, bijvoorbeeld HP, Asus, noem het maar op.
Met hp's, dell's en sony's nooit last van gehad.
Oem dvdtje regelen, code onderop overtikken, installeren en klaar.
Volgens de lieden hierboven is dat met acer niet mogelijk. Dus ja dat vind ik anders dan de rest.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 06-04-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Het is ook gewoon mogelijk hoor, met de code onderop. Het punt is dat die niet leesbaar is ;)
Pagina: 1