The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.
Het laatste QQ bios heeft zoiets min of meer ingebakken voor zover ik begrijp, daarnaast is het bij een Promise Ultra66 controller mogelijk om deze om te bouwen naar een RAID controller. Ik vraag me dus af of het met de on-board HPT366 ASIC controller in combinatie met het QQbios ook mogelijk is...
Of het kan weet ik dus nog niet
vandaar de vraag (welke wellicht wat suggestief is
)
Of het kan weet ik dus nog niet
The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.
Als je NT/W2K draait, en gewoon 2 drives wil stripen (raid 0) of mirroren (raid 1), heb je helemaal geen raid controller nodig, gewoon de mogelijkheden van de diskmanager gebruiken.
In diskmanager kan je stripesets van verschillende partities maken, en ook mirroring is mogelijk.
grootste nadeel is dat NT zelf niet op een stripe gezet kan worden.
meer info: lees dit artikeltje van ars technica : http://www.arstechnica.com/reviews/4q99/fasttrak66/fasttrak66-1.html
In diskmanager kan je stripesets van verschillende partities maken, en ook mirroring is mogelijk.
grootste nadeel is dat NT zelf niet op een stripe gezet kan worden.
meer info: lees dit artikeltje van ars technica : http://www.arstechnica.com/reviews/4q99/fasttrak66/fasttrak66-1.html
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Verwijderd
nog een nadeel: HET IS TRAAAAAG !!! (softwarematige raid is LANGZAAM)
en dan nog maar een nadeel... je zit aan NT vast (als je terug wilt naar DOS ofzo werkt dat niet want je raid-set is niet meer toegangkelijk..)
dat is met HARDWARE matige raid dus niet zo, en daar gaat het ons (BP6 eigenaren) om !
dus als iemand meer info heeft over die vage functie in de QQ2 beta-bios dan GRAAG !! (je weet wel, als je een schijf aansluit zegt ie SINGLE-disk. helaas heb ik maar 1 schijf, anders had ik het eens uit kunnen proberen met 2 schijven, en kijken wat ie dan zegt)
en dan nog maar een nadeel... je zit aan NT vast (als je terug wilt naar DOS ofzo werkt dat niet want je raid-set is niet meer toegangkelijk..)
dat is met HARDWARE matige raid dus niet zo, en daar gaat het ons (BP6 eigenaren) om !
dus als iemand meer info heeft over die vage functie in de QQ2 beta-bios dan GRAAG !! (je weet wel, als je een schijf aansluit zegt ie SINGLE-disk. helaas heb ik maar 1 schijf, anders had ik het eens uit kunnen proberen met 2 schijven, en kijken wat ie dan zegt)
Pagina: 1