AMD 11.3 driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• Core2Quad
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb momenteel een probleem en kheb geen idee hoe het kan,
Maar door de AMD 11.3 drivers blokkeert mijn hele systeem.
Gelukkig heb ik nog een netbookje om dit te kunnen vertellen aan jullie,
Maar wanneer ik Windows 7 (legaal) installeer met de code op mijn Acer systeem,
en ik installeer Google Chrome, Avast en de Amd 11.3 driver (nieuwste dus) blokkeert het helemaal.
Als ik opstart komt er nog iets op van "Starting Windows 7", en daarna een BSOD.
Wel ik ben niet zeker maar ik verwacht toch dat het van de AMD driver voortkomt?
Lijkt me onlogisch als Google Chrome of Avast Antivirus zoiets veroorzaken.

Heeft iemand een oplossing? En nee heb nog niet geprobeert om de 11.2 driver er terug op te zetten.

Zal ik zo meteen even doen, dan brief ik jullie hier later over.

Alvast bedankt!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-02 14:30
Hoe heb je de boel geinstalleerd? Probeer eens driversweeper te draaien in veilige modus. Verwijder dan alle grafische drivers, ook die van Nvidia mochten die er nog op staan. Daarna opnieuw je ati drivers installeren en eventueel de physx drivers van Nvidia.

• Core2Quad
Deze heb ik geinstalleerd via de Windows 7 CD die erbij zat (home premium).
Ja zal het eens proberen, zou System Restore iets uithalen? (staat bij startup repair)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
system restore heeft bij mij meerdere malen gewerkt bij opstartproblemen.

safemode opstarten en driver verwijderen is denk ik sneller.

[ Voor 30% gewijzigd door haarbal op 06-04-2011 13:34 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Core2Quad
Dat zal ik dan ook eens proberen moest het het geval zijn dat het met driversweeper niets uithaalt.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:27

Quad

Doof

Kun je wel booten in veilige modus?
Dan kun je eventueel de driver verwijderen, en kijken of het echt daar aan ligt.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-02 20:37
Misschien fijn, als we wisten wat de hardware was en om welke "netbookje" het gaat.

EDIT
8)7

[ Voor 11% gewijzigd door karstnl op 06-04-2011 23:26 ]

• Core2Quad
Nee ik kan blijkbaar niet opstarten in veilige modus, jammer.

De hardware gaat om een I7 920, 6 GB samsung 1066MHz ram, 1x 500GB HDD van Western Digital, een XFX Radeon HD 6870 met een VF3000A erop, en een acer FX58M moederbord. any more questions? :)
Maar ehm, het netbookje heeft hier niets mee te maken :P dit zeg ik gewoon omdat jullie je anders mss afvragen hoe ik dan in godsnaam op Tweakers kom :) maar als het je echt interesseert, het is een PX1001 (ofzo, weet niet vanbuiten) van Asus

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-02 14:30
Kun je ons wel de BSOD melding geven?

• Core2Quad
Cornelison sorry, de BSOD blijft 2 sec en dan restart m'n pc. Heel vreemd, normaal krijg je een BSOD alleen weg als je de pc handmatig herstart of afsluit...
Maar er staat allesinds iets op van memory cache dump.
Ik denk dat (ik heb 2 dagen geleden m'n pc'tje verplaatst naar een andere ruimte) de memory tijdens de verhuis een stroompiekje gehad heeft en daardoor een deel kapot is,
In het algemeen is geheugen een zwakke schakel bij stroom piekjes,
Maar de display driver van Windows (die suckt overigens..) kan maar (als ik het goed gelezen heb) 512 mb aanspreken, en als dat zo is komt hij misschien niet bij het kapotte deel terecht, en werkt het daarom met die driver wel. Noujja met zo'n driver kan ik niet gamen natuurlijk...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Core2Quad schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:04:
Cornelison sorry, de BSOD blijft 2 sec en dan restart m'n pc. Heel vreemd, normaal krijg je een BSOD alleen weg als je de pc handmatig herstart of afsluit...
Maar er staat allesinds iets op van memory cache dump.
Ik denk dat (ik heb 2 dagen geleden m'n pc'tje verplaatst naar een andere ruimte) de memory tijdens de verhuis een stroompiekje gehad heeft en daardoor een deel kapot is,
In het algemeen is geheugen een zwakke schakel bij stroom piekjes,
Maar de display driver van Windows (die suckt overigens..) kan maar (als ik het goed gelezen heb) 512 mb aanspreken, en als dat zo is komt hij misschien niet bij het kapotte deel terecht, en werkt het daarom met die driver wel. Noujja met zo'n driver kan ik niet gamen natuurlijk...
je zult toch even de restart na BSOD uit moeten zetten, of met een camera filmen :). Enfin, heb je de boel al eens kaal geprobeerd? 1 HD, 1 reepje geheugen en enkel muis + tobo d'r aan?

Overigens is de standaard windows driver geen driver die gebruik maakt van je videokaart. Die handelt alles af via de processor.

-_-

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Standaard herstart Windows na een BSOD, dit is in Windows zelf uit te zetten. Maar een herinstallatie waarbij je niet de driver installeert geeft dezelfde problemen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Draai iig http://www.memtest.org/#downiso

Om e.a. uit te sluiten.

• Core2Quad
@ M2M : ja ik heb het systeem al kaal uitgeprobeerd. Zal later eens proberen de BSOD te filmen, als het lukt want het gaat ECHT snel.

@ Tsurany : Nee, een herinstallatie zonder de driver, daarmee werkt het als een beest. (behalve de graka dan)

@Krusher : ook al geprobeerd, geen fouten.

Verwijderd

Core2Quad schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:12:
...
@ Tsurany : Nee, een herinstallatie zonder de driver, daarmee werkt het als een beest. (behalve de graka dan)

@Krusher : ook al geprobeerd, geen fouten.
Heb je een andere grafische kaart waarmee je kunt testen? Eventueel je kaart naar een ander slot verhuizen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 23:15 ]

• Core2Quad
Ja, nog een oude 4650 1GB pci-e kaart,
maar momenteel zie ik het even niet zitten :) zal dat morgen wel eens proberen.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:57
Kijk of je versie 9 terug kan zetten.
Ik heb dit probleem ook sinds 10, eigenaardige is wel dat het alleen voorkomt als CCC actief is.

*Weet je zeker dat windows niet al drivers voor je videokaart gepakt heeft van Windows Update?
Deed hij bij mij ook namelijk, en het werkte prima. (tot dat ik amd driver erop zette)

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 06-04-2011 23:16 ]

• Core2Quad
Jeroen3, Versie 9 is toch niet compatibel met een 6xx0 kaart? of heb ik dat mis? Ik dacht dat vanaf 10.3 echt goed werkt met een 6xx0 kaart? En btw, die haalt jammergenoeg ook niet alles uit m'n kaart :( sinds de 11 series is de kaart egt verbeterd, heel erg zelfs.

En ja dat weet ik zeker :)

Verwijderd

Catalyst drivers zijn toch universeel wbt de videokaart?

• Core2Quad
Nee dat zijn ze niet :P niet helemaal allesinds, de oudere drivers maken niet zo ideaal goed gebruik van de kracht van de GPU, een performance increase was bij de 11a drivers wel te aanvaarden bij mij :) 3DMark11 score van 4200->4600 :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer anders alleen de driver zonder CCC, heb dit laatst ook gehad bij een systeem met een 6850 erin.
Vreemd genoeg kon ik na het installeren van 11.2 (alleen driver) wel 'normaal' 11.3 installeren met CCC zonder deinstalleren van oude drivers.
http://www2.ati.com/drivers/11-3_vista64_win7_64_dd.exe

(Op mijn eigen systeem deinstalleer ik nooit de oude driver en dat gaat al sinds 9.x goed).

[ Voor 7% gewijzigd door prutser001 op 06-04-2011 23:33 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-02 20:37
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:28:
Catalyst drivers zijn toch universeel wbt de videokaart?
ja, maar nieuwere drivers brengen meestal optimalisaties met zich mee.

• Core2Quad
prutser001 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:31:
Probeer anders alleen de driver zonder CCC, heb dit laatst ook gehad bij een systeem met een 6850 erin.
Vreemd genoeg kon ik na het installeren van 11.2 (alleen driver) wel 'normaal' 11.3 installeren met CCC zonder deinstalleren van oude drivers.

(Op mijn eigen systeem deinstalleer ik nooit de oude driver en dat gaat al sinds 9.x goed).
ja dat klinkt wel interessant, zal dat morgen ook eens proberen, eerst dat en als dat niet goed gaat zal ik een andere videokaart moeten steken, helaas! :(

Verwijderd

Core2Quad schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:33:
[...]

ja dat klinkt wel interessant, zal dat morgen ook eens proberen, eerst dat en als dat niet goed gaat zal ik een andere videokaart moeten steken, helaas! :(
Of verplaats de kaart in een ander slot, dat is toch wel haalbaar nu?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Deze discussie gaat waarschijnlijk beter tot zijn recht komen op een plek waar het gaat over Videokaarten et cetera. Vandaar een subtiel kickje.

CSA --> VB

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 07-04-2011 07:58 ]

Desktop | Server | Laptop

• Core2Quad
@Krusher : ja dat ZOU kunnen, alleen nu niet meer :P de kaart heeft een VF3000A erop zitten waardoor hij 3 slots neemt, en ik het niet meer in het 2e PCI-E slot kan steken omdat hij dan tegen de onderkant zit :) hij kan er gewoon niet meer in. Jammer!

@Rupie: oké sorry :) was niet zeker of het videokaart/driver probleem was :)

• Core2Quad
Mensen, het probleem is ongeveer opgelost.
Er waren dus wel degelijk memorychips die kapot waren.
Zal proberen de garantie bij XFX te krijgen, en een 6950 1GB kopen.
De 6870 hou ik dan gewoon als reserve kaart,

Dus bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1