RAM probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

Ik heb 4 gb Kingston HyperX DDR2-800 RAM in combinatie met een MSI P6N SLI Platinum moederbord en een Intel Q6600 processor. Sinds kort heb ik af en toe een bluescreen, en start de pc niet meer op.

Ik heb de RAM bankjes alle 4 apart getest, en individueel werken ze prima. Als ik ze er weer alle 4 in zet dan krijg ik de bios poste geeneens te zien. Als ik er dan 1, maakt niet uit welke, uit haal, start de pc weer goed op, maar soms moet ik er om een of andere reden 2 of zelfs 3 uithalen. Het is een beetje inconsequent dus. Soms komt hij ook wel door de bios post heen, maar gaat het mis bij het opstarten van windows.

Heeft iemand misschien een suggestie?

Mvg,

Tom Sluiters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Ik heb precies hetzelfde gehad. Jij heb nu het snelste geheugen wat het mobo aankan (800Mhz). Bij mij was dat ook zo (maar dan op 1066Mhz) alleen bleek toen dat dat alleen gehaald kon worden d.m.v. overclock.
Als je die modules omruilt voor de 667Mhz variant zal je geen enkel probleem meer hebben.

Maar als ik je verhaal nogmaals lees heb je dus al wel een tijdje met dat geheugen kunnen draaien, of niet?

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Staan die dimm's wel op de QVL van de fabrikant van je mobo? Kan zijn dat het gewoon niet lekker werkt samen. Je geeft aan dat je de dimm's getest hebt, hoe heb je dit gedaan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:19

Rick-Jan

always connected

hoe heb je ze getest?
het beste is om ze te testen met memtest86+ v 4.20 en die 8uur lang te draaien per Dimm (sorry terw_dan).
misschien staan je voltages niet goed. kijk in je bios of alles op auto staat, of dat er iets anders is ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 06-04-2011 13:31 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:57
Op welk voltage draaien ze? Mijn Corsairs moesten bij 800 Mhz op 2,1 volt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En met 4 DIMMen (niet bankjes!) kan het zo zijn dat het verhogen van het voltage van de geheugencontroller nog wel iets wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

sorry Terw_dan aangepast ;)

heb je trouwens al je bios gereset na het plaatsen van nieuw geheugen?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie

@ Xesiive: deze setup heeft jaren gewerkt, Ik heb ook al geprobeert om het geheugen terug te klokken naar 667, maar dit heeft ook niet geholpen.

@ Rupie: Ik heb de DIMMs 1 voor 1 in eht moederbord geplaatst, ophestart en een strestest gedraaid

@ Rick-Jan: voltages staan op auto. bios heb ik gereset, maar het is geen nieuw geheugen, ik gebruik het al jaren.

Ik zal memtest86+ v 4.20 wel gaan proberen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Wat voor bluescreen krijg je precies?
maar op mijn vraag terug te komen, heb je ze echt goed getest, kan soms na een paar uur pas een fout verschijnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de bluescreen:

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/141/dscn8354.jpg

ik heb ze niet uren achter elkaar getest nog

Zojuist starte hij met geen van 4en op, uiteindenlijk met 1tje aan de praat gekregen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Kun je bijvoorbeeld de dimmetjes niet uitproberen in een andere PC?
Of ander geheugen op dit moederbord?
Zo kun je kijken of het moederbord het misschien begeven heeft.

Dat zijn wel dingen die je even moet doen, om het een en ander uit te kunnen sluiten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb nu het punt bereikt dat de PC helemaal niet meer opstart, niet met 1 mijn eigen DIMMs, niet met andere DIMMs. Memtest bevriest na een paar seconden, maakt niet uit welke DIMM ik in het moederbord heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Dan zou ik toch haast gaan zeggen dat je mobo de geest heeft gegeven. Hoe oud is je mobo? Misschien dat je nog garantie hebt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:26

Pixeltje

Woo-woohoo!

Klinkt inderdaad als gestorven moederbord.. Heb hetzelfde een keer meegemaakt, had anderhalf jaa rprima gedraaid, en toen ineens niets meer. Geen teken van leven. Latje geheugen eruit, draaien als een tierelier. Na een maand: dood. Weer een latje eruit: draaien als een tierelier.

Nouja, je begrijpt wel dat het moederbord toen naar de schroothoop is gegaan ;) Ik had geen garantie meer, misschien heb jij meer geluk? ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook geen garantie meer helaas...
Pagina: 1