Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Screenshot programma met specifieke eisen

Pagina: 1
Acties:

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 21:12
Ik ben op zoek naar een screenshot programma voor Windows7(64bit) wat doet aan de volgende "eis".

- Mogelijkheid om via een toetsenbord+muis combinatie zoals (zelf in te stellen), bv:
shift+mouseleft een deel van het scherm te selecteren en hiervan 1 screenshot te maken
- autonaming screenshot, bv screenshot0001.png, screenshot0002.png etc
- autosave screenshot bij los laten muis+keybord combinatie, **GEEN** popup erna, direct save en close.
(dit is in volgorde wat ik de meest belangrijke eis vind)

Ik heb wel enkele programma's gevonden wat gedeelte dit kan echter geen van deze programma's kan je aansturen via muis+toetsenbord combi's **EN** automatisch de gemaakte screenshot direct opslaan **EN** geen popup tonen met de gemaakte screenshot of vraag wat ermee te doen. Geen enkel programma gevonden wat werkt met muis/key combinatie.

Wat ik eigenlijk zoek is een exacte "kopie" van de werking van deze functie in Ubuntu via compiz, hier geef je ook alleen een key+muis combi in, een locatie waar op te slaan en klaar. Nadat je de combinatie maakt hoed je deze vast en selecteert het gedeelte wat je wilt, laat muis knop los en een screenshot is gemaakt en opgeslagen in een map.

Gebruik nu bv jet screenshot, en voldoet niet, geen muis/key combi, zo heb ik er meerdere gevonden echter geen die echt voldoet.

Is er iets wat dit kan (of dicht bij benadering), ik kan het helaas niet vinden...

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'key+muis combi'.

Ik gebruik zelf PrtScr. Met de PrtScr toets roep je hem aan. Via instellingen kan je hem automatisch laten saven en closen. Met de muis kan je een regio selecteren (CTRL ingedrukt houden voor een vierkant gebied). Met de rechtermuisknop kan je nog het een en ander omcirkelen. Maargoed, misschien heeft dit geen 'key+muis combi' :)

[ Voor 0% gewijzigd door michiel_ op 06-04-2011 13:24 . Reden: typo ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Gadwin printscreen is voor mij het perfecte programma!
http://www.gadwin.com/download/
Let er wel op dat je niet de pro versie makt maar de gewone, heeft zelfde functionaliteit alleen je kunt de printscreen daarna direct bewerken in een soort paint achtig programmaatje.

Ik zou zeggen, probeer het eerst even, want het voldoet naar mijn mening aan al jouw eisen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-11 16:44

ToCuS

It begins in the brain!

ik gebruik GreenShot.. simpel en zeer effectief

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Snagit al bekeken ?

Abort, Retry, Quake ???

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 21:12
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'key+muis combi'.
Om een screenshot te maken moet je op print-screen klikken (of andere knop), wat ik graag zou willen is dat ik 1 knop op het toetsenbord indruk samen met mouse left klikken **en** vast moet houden, en dan met de muis de sectie moet selecteren, zodra dan de muis knop op knop op het toetsenbord wordt los gelaten een screenshot wordt gemaakt. Me deze combinatie voorkom je ongewilde screenshots en kan je de originele functie van de knop gewoon behouden. (zo werkt compiz ook)

Gadwin en Snagit had ik al geprobeerd zoals ook Faststone.
Greenshot kende ik nog niet, deze zo juist geinstalleerd en doet veel wat ik wil, tot nu toe de beste wat in de buurt komt van compiz. Deze blijft totdat ik iets beters vind er op staat :)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Mag ik misschien weten waarom je juist Gadwin niet goed "genoeg" vindt?

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 06-04-2011 19:30 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
onenote een optie ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snagit kan dit idd. Daar kun je gewoon instellen dat ie een screenshot op een bepaalde plaats moet beginnen; kun je zelfs in pixels opgeven. Slaat gewoon op, instelbaar of je een editor wilt open of niet, heck, kan er zelfs een fileprefix en -postfix aan meegeven met diverse soorten velden, ook zelf definieerbaar :)
En last but not least: toetsencombi ook zelf definieerbaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1