Toon posts:

4GB of 8GB ram

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil binnenkort een nieuwe pc samenstellen en twijfel of ik nou 4Gb of 8 Gb dual channel moet nemen?
Het prijsverschil is niet heel groot en de pc moet wel wat jaartjes meegaan dus is het dan verstandig om al 8Gb te nemen in plaats van 4GB?

Dit moet hem worden

Amd 965
asrock 870 extreme3
4GB of 8GB dual channel
XfX 5850
1 TB hardeschijf

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23
Wat doe je met je Pc? Waarom niet nu 4GB nemen en indien nodig later 4GB bijplaatsen? Het hebben van 8GB intern geheugen is eigenlijk alleen nuttig bij gebruik van bepaalde software. Gebruik je de pc alleen voor gamen en office, dan heeft het over het algemeen niet zo heel veel nut

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Het ligt eraan welk OS je gaat draaien. Om de 8GB te benutten heb je een 64-bits OS nodig. Anders heb je aan 4 GB genoeg. Indien je voor 4GB gaat doe dan 2 *2Gb modules, dan kan je later alsnog er 2 * 2 GB bijhalen

[ Voor 27% gewijzigd door Xessive op 06-04-2011 12:30 . Reden: typo ]

Seriously? Nope, not a bit...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30

Quad

Doof

Ik heb zelf slechts 4GB in mijn systeem, echter doordat ik soms werk met VMware loopt het geheugen al snel vol.
Helaas kan ik niet uitbreiden naar 8GB daar mijn chipset maar 4GB ondersteund :(.
Dus als je het echt denkt nodig te hebben, dan zou ik het doen, anders is het de investering niet waard, alhoewel het leukt klinkt :).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 15:31
Waarom zou je het niet doen......je geeft zelf al aan dat het prijsverschil niet heel groot is.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TS: wat denk je zelf?
Als het prijsverschil al niet heel groot is (zal tientjeswerk zijn gok ik), ga je er zeker veel plezier van hebben. Al is het alleen maar omdat Win7 met 8GB best wel lekker loopt :)

Niet vergeten W7 64bit te pakken btw, anders heb je er nog niks aan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Idd stop er gewoon 8GB in met oog op de toekomst.
alleen wel win 7 64 bit er bij halen. ;)

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:20:
Idd stop er gewoon 8GB in met oog op de toekomst.
alleen wel win 7 64 bit er bij halen. ;)
Dat dus.
Als het prijsverschil niet groot is en je gewoon kan verdubbelen, ben je dom als je het niet doet :)

Soundcloud

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Je zegt nog steeds niet wat je ermee wil doen, wat me doet vermoeden dat je het eigenlijk niet snapt en denkt "hoe meer hoe beter".
Ben je grafisch vormgever? Ga je enorme foto's in .raw bewerken? Gebruik je AutoCAD, VMWare of soortgelijke programma's?

Als je geen idee hebt waar ik het over heb, bespaar jezelf dan die paar tientjes en mocht je later toch nog besluiten meer te willen, koop er dan wat bij.

Verwijderd

Topicstarter
@grapefruit
ik ben geen grafisch vormgever ik ga deze pc voornamelijk gebruiken voor het gamen maar ik stop er 8GB in met het oog op de toekomst.
Misschien heb je over 2 jaar wel 8GB nodig om fatsoenlijk een game te spelen.

Verder hoef ik er ook niets bij te hebben monitor heb ik al net zoals printer/audio/muis enz.

• kaos001
Voor games heb je no-way 8GB nodig, ook niet over 2 jaar, ook niet over 3 jaar.
Toch, als je het geld kan missen zou ik het gewoon doen. 8)

Soundcloud

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59
kaos- schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:36:
Oh? Een tijd geleden (2 jaar?) liet Tom's hardware al zien dat 4GB ten opzichte van 2GB echt wel nut had. Ik denk dat 8GB nu nog weinig nut heeft maar al het komend jaar gaat veranderen. Niet dat het onspeelbaar is met 4GB, maar je kan er toch wat meer uit halen met 8GB.

Als het geen drol kost gewoon doen. Ik heb al 2 jaar 8GB RAM, maarja, wat wil je ook met 4GB voor 30 euro :)

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 06-04-2011 13:44 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 14:57
Wat zei u ome Bill, 640k is voldoende?
Ik heb zelf 6gb in mijn pc zitten: en kom over het algemeen niet boven de 60-70% geheugen ofwel +- 4gb.
En dit is alleen bij de zware spellen... dus is 4gb voldoende? Als je een licht systeem hebt vast wel, als je een zware game-kaart erin hebt zitten dan in mijn ogen niet. Ik heb een 5870 in mijn systeem zitten als referentie.

8gb is zeker nu nog overkill, maar 4gb is waarschijnlijk net te weinig...

[ Voor 5% gewijzigd door Ikke_Niels op 06-04-2011 13:44 ]

User Error -- Please Replace User

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zou het gewoon doen. Als jij voor 30 euro (?) 4GB meer hebt, en je hebt Windows 64Bits (Wat overigens véél beter loopt dan 32Bits ;)) zou ik dus gewoon voor die 4GB meer gaan. En Windows 64Bits nemen! :D

Want echt alles wordt straks 64Bits, en dat wordt toch een normale zaak over 3 jaar.
(Ik spreek uit ervaring!)

[ Voor 21% gewijzigd door iApp op 06-04-2011 13:45 ]

An  a day keeps the doctor away.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:56
Ik zeg ook 8GB, kost toch geen drol.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Ik zou het ook gewoon doen, baad het niet, dan schaadt het zeker niet. Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten.

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik werk zelf veel met VMware en stevige applicaties en flinke databases, heb soms aan m'n 8 GB niet genoeg :D

Maar ik kan het wel aanraden als je dergelijke activiteiten onderneemt. Het werkt heerlijk met 8 GB

"Find what you love and let it kill you"

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
ik zeg lekker 8GB erinstoppen en cache uitzetten, word gamen een stuk sneller van :)

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Games leunen juist zwaar op de hoeveelheid geheugen die beschikbaar is. Meestal worden de hele maps in het geheugen geladen. De meer geheugen je hebt de sneller je maps laden en de minder problemen je hebt, bij het betreden van nieuwe zones in een spel. 4GB is een bottleneck. 8GB tot op heden nog niet.

• kaos001
Seth_Chaos schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:56:
[...]

Games leunen juist zwaar op de hoeveelheid geheugen die beschikbaar is. Meestal worden de hele maps in het geheugen geladen. De meer geheugen je hebt de sneller je maps laden en de minder problemen je hebt, bij het betreden van nieuwe zones in een spel. 4GB is een bottleneck. 8GB tot op heden nog niet.
Dan begin ik serieus oud te worden. Game al een tijdje niet meer op de pc, maar vind 4GB voor een game echt veel :/ Kan me herinneren dat ik Unreal Tournament speelde op een P2 350Mhz met een voodoo2 kaart en 256MB aan mem O+

Soundcloud

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

Seth_Chaos schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:56:
[...]

Nagenoeg alle games hebben een 32 bit executable en zijn dus ook 32 bit applicaties. En die kunnen maximaal 3 GB trekken. 4GB als je geluk hebt.
Toekomst kijken is koffiedik kijken. Gewoon aanschaffen wat je nu nodig hebt want het kan in de toekomst alle kanten op.

En momenteel is er geen enkele game die ook daadwerkelijk gebruik (kan) maken van 4 GB geheugen, laat staan 8.

-_-

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14
kaos- schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:00:
[...]

Dan begin ik serieus oud te worden. Game al een tijdje niet meer op de pc, maar vind 4GB voor een game echt veel :/ Kan me herinneren dat ik Unreal Tournament speelde op een P2 350Mhz met een voodoo2 kaart en 256MB aan mem O+
Nou nou, 27 jaartjes dat valt toch wel mee? Heb ook 8 gb in mijn systeem zitten. Als ik Anno1404 high res speel, of andere spellen loopt het verbruik toch aardig op. Plus je hebt nog wat rek voor de toekomst. 4gb met Win7 begint toch aan de krappe kant te worden.

En je noemt me trouwens ook een game op, Unreal das wat 10 jaar geleden? De hardware in vergelijking met toen is ook factor xx beter geworden he..

discogs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Los van of dit de juiste plek is of niet, bij de vraag hoe zinnig 8GB vs 4GB is staat of valt alles bij exact hoe je het gaat gebruiken - welke versie van welke software met welke bestandsformaten. Als je zulk gedetailleerde info niet geeft, kunnen wij geen eenduidig antwoord geven. Daarbij is "voor de toekomst kopen" het domste wat je kunt doen bij computers in het algemeen en RAM in het bijzonder. De Wet van Moore zorgt ervoor dat elke 18 maanden de dichtheid van componenten verdubbelt en de prijs halveert. Als je over 18 maanden die 4GB meer nodig hebt gaat het je dus de helft kosten van wat het nu kost. Maar goed, dat is jouw beslissing.

Een topic zonder genoeg info en op de verkeerde plek sluiten, dat is de mijne.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.