Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:13
Kleine situatieschets:
Voor mijn werk ben ik de komende tijd gedetacheerd bij een bedrijf met een behoorlijk hoog beveiligingsniveau. Dat betekent dat het meenemen van 'gegevensdragers' en camera's verboden is, dus ook de mobiele telefoon (want met camera) moet worden ingeleverd.

Om toch bereikbaar te kunnen zijn ben ik op zoek naar een telefoon die dus geen camera heeft, maar voor de rest wel 'van deze tijd' is. Wil er gewoon mijn mail op kunnen ontvangen en moet ook Whatsapp ondersteunen.
Heb al gezocht en Nokia heeft nog een aantal modellen zonder camera, maar ik betwijfel of daar ook Whatsapp op kan worden geïnstalleerd. (Nokia C1-02 bedoel ik)

Zijn er hier mensen die andere alternatieven weten?
Edit: DIT topic ook al even door gespit, maar kwam zo niet direct een goed alternatief tegen.. -O-

[ Voor 11% gewijzigd door Merijn. op 06-04-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Weet je zeker dat het om de camera gaat? Want de meeste mobieltjes kan je ook gewoon als usb stick gebruiken en data er naar toe kopieren. Ik zou verder even kijken bij Blackberry, omdat die zo zakelijk gefocussed zijn hebben ze vast modellen zonder camera.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Jep, gaat puur om de camera.
Andere werknemers lopen met wat oudere telefoons rond, die al wel zijn voorzien van SD-kaartjes en dergelijke maar dat is geen probleem.
Blackberry's zijn vaak wat aan de prijzige kant, is nu even een noodmaatregel. De rest van de tijd bevalt mijn Desire Z super. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Merijn. op 06-04-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Genoeg telefoons zonder camera alleen dan wss zonder internet of iig whatsapp.

De bovengenoemde Nokia heeft een resolutie die ook denk wel heel erg laag is voor whatsapp.

Misschien wat ver gezocht, maar goedkoop telefoontje die wel whatsapp en internet kan draaien kopen op marktplaats ofzo. Camera module eruit slopen en achterkant eventueel dichtmaken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Denk niet dat de beveiliging daarmee akkoord gaat. Zal dan toch altijd te zien blijven dat er met de telefoon 'geknoeid' is. Wat dat betreft is het dezelfde situatie (wat beveiliging/regels betreft) als het topic waar ik in de startpost naar gelinkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mag de camera er fysiek niet opzitten of is onbruikbaar ook voldoende, met het iphone configuratieprogramma is het namelijk mogelijk de camera te disablen

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Mag fysiek niet aanwezig zijn. De mensen van de beveiliging gaan niet de telefoon zelf onderzoeken / doorspitten op zoek naar instellingen. Camera/lens = einde verhaal. En daarbij: dat betekend dat hij softwarematig ook weer in te schakelen is. Wie zegt dan dat ik hem bij de poort niet even disable en vervolgens aan mijn bureau weer vrolijk inschakel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Had je dit topic al gezien: http://www.engadget.com/2...rtphone-without-a-camera/

Daar wordt melding gemaakt van de Nokia E61 en E51 die blijkbaar in camera vrije editie wordt uitgebracht.

Ook zie ik via daar een link naar de AT&T shop waar je bijvoorbeeld deze HTC mobiel zonder camera kunt kopen (http://www.wireless.att.c...nter/HTC-Tilt-2/index.jsp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Merijn. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:31:
Denk niet dat de beveiliging daarmee akkoord gaat. Zal dan toch altijd te zien blijven dat er met de telefoon 'geknoeid' is. Wat dat betreft is het dezelfde situatie (wat beveiliging/regels betreft) als het topic waar ik in de startpost naar gelinkt heb.
Klepje eraf, camera module eraf slopen en afplakken. Stukje plastic/karton/iets achter eht gaatje van de lens plakken, voorkant netjes plamuren, schuren en overspuiten en niemand die het verschil ziet met een andere telefoon met gebruikssporen :+

Overigens misschien wel een gat in de markt een modern mobieltje zonder camera voor zulke bedrijven/situaties :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:40:
[...]

Klepje eraf, camera module eraf slopen en afplakken. Stukje plastic/karton/iets achter eht gaatje van de lens plakken, voorkant netjes plamuren, schuren en overspuiten en niemand die het verschil ziet met een andere telefoon met gebruikssporen :+

Overigens misschien wel een gat in de markt een modern mobieltje zonder camera voor zulke bedrijven/situaties :)
Ik zou deze doen.

Zo te zien kun je dit truucje niet uithalen bij de desire Z, anders zou ik een nieuw achterkantje kopen en de camera fisiek laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
heb eventueel nog wel:
http://www.nokia.nl/ontde...alle-toestellen/nokia-e60

Volgens mij is er wel een whatsapp uit voor symbian alleen geen idee of die werkt op dit type

Als je intresse heb moet je maar even DMen zal ik hem is opzoeken in de berging ;-)

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Marmot84 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:49:
heb eventueel nog wel:
http://www.nokia.nl/ontde...alle-toestellen/nokia-e60

Volgens mij is er wel een whatsapp uit voor symbian alleen geen idee of die werkt op dit type

Als je intresse heb moet je maar even DMen zal ik hem is opzoeken in de berging ;-)
Whatsapp zou hier wel op moeten draaien, telefoon bevat Symbian s60 software, en bovendien ook over 3G.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Quad schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:52:
[...]

Whatsapp zou hier wel op moeten draaien, telefoon bevat Symbian s60 software, en bovendien ook over 3G.
Nou goed nieuws voor TS ;-) dan wacht ik het dmtje wel af...

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
http://www.typhone.nl/gsm...a-e51-white-zonder-camera?

Misschien een wat verouderd model, maar beschikt wel over WiFi en HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Joolee schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:44:
[...]

Ik zou deze doen.

Zo te zien kun je dit truucje niet uithalen bij de desire Z, anders zou ik een nieuw achterkantje kopen en de camera fisiek laten zitten.
vandaar dat ik al eerder schreef "met een goedkope foon via marktplaats" ;)

de genoemde nokia's zijn trouwens ook niet verkeerd zo te zien :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Quad schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:52:
[...]

Doet het niet! Ik heb een E61i en die kan GEEN Whatsapp draaien....

http://www.whatsapp.com/nokia/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Denk dat de E51 dan voorlopig de beste oplossing zou zijn. Nu alleen nog zien dat ik er één vind zonder camera...

@ Marmot84: Thnx voor het aanbod! Mocht je kunnen testen of Whatsapp erop te installeren is, dan hoor ik het alsnog graag. Maar voorlopig maak ik dan even geen gebruik van je aanbod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
http://cgi.ebay.nl/Nokia-...3cb6c2c89b#ht_3491wt_1013

maar nog wel prijzig...

Zal vanavond nog even kijken naar de E60

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55
sapphire schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:40:
[...]
Dat is er al: Blackberry. In een Enterprise omgeving kunnen ze alles disablen wat ze maar willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
de camera mag in zijn geval fysiek niet aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:28

Just_I

What did you just say?

Misschien heb ik het gemist, maar wat voor mobieltjes hebben je collega's eigenlijk die wel toelaatbaar zijn? Zijn die type telefoons geen optie?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Just_I schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:08:
Misschien heb ik het gemist, maar wat voor mobieltjes hebben je collega's eigenlijk die wel toelaatbaar zijn? Zijn die type telefoons geen optie?
Merijn. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:24:
Andere werknemers lopen met wat oudere telefoons rond, die al wel zijn voorzien van SD-kaartjes en dergelijke maar dat is geen probleem.
Denk dus dat die telefoons geen geen whatsapp e.d. ondersteunen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-04-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Koop gewoon een goedkope Android phone. Daar zitten vaak al meerdere backcovers bij (mijn X8 heeft er 3), en dan doe je er eentje idd plamuren of een sticker over het cameragat plakken en klaar :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Merijn. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:58:
Denk dat de E51 dan voorlopig de beste oplossing zou zijn. Nu alleen nog zien dat ik er één vind zonder camera...

@ Marmot84: Thnx voor het aanbod! Mocht je kunnen testen of Whatsapp erop te installeren is, dan hoor ik het alsnog graag. Maar voorlopig maak ik dan even geen gebruik van je aanbod..
De e60 wil whatsapp inderdaad niet installeren. Heb ook een e51 (model met camera) en die draait whatsapp wel, dus als je er daar een van op de kop kan tikken...

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
@ Marmotje: thnx voor het proberen, maar die valt dan helaas af.

Stom dat ik zelf nog niet aan Ebay gedacht had (wel Marktplaats gekeken). Trek daar regelmatig onderdelen voor de auto weg en zie dat er wel een paar E51 worden aangeboden, even in de gaten houden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 18:22
Hmmm, toch even de merknaam HTC Safe registreren en verkopen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Topic mag op slot, afgelopen weekend een Nokia E51 zonder camera ontvangen. :)
Gisteravond een beetje lopen stoeien met de instellingen, toch weer wennen na een half jaartje Android, terwijl mijn oude E71 bijna dezelfde software heeft. Pas als je iets anders hebt, besef je pas hoe onlogisch sommige dingen zijn. (vroeger zweerde ik bij Nokia 8)7 )
Pagina: 1