• reumau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07-2022
Tweakers,
Ik beschik over een HP550 laptop. Dit betreft de versie met een Intel Celeron 2.0Ghz. Tevens heeft deze laptop maar 1GB intern geheugen. Dit geheugen heb ik reeds uitgebreid. Graag wil ik ook de cpu vervangen.
Echter weet ik niet welk socket dit betreft en tot welke processorsnelheid ik kan gaa.
Ik las dat dit soort laptops ook zijn gemaakt met een Intel Core T56xx processor. Als het maar een dual core is ben ik tevreden.
Wellicht dat ik in de V&A wat kan vinden :)

Graag hoor ik van jullie.

dank!

• Quad
  • Laatst online: 22:30

Quad

Doof

Moet je kijken welke chipset er in jouw laptop zit, en daarmee kan je zien welk socket gebruikt is.
Gebruik CPU-z bijvoorbeeld om daarachter te komen :).
Er zijn talloze tools beschikbaar om achter je model te komen namelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 06-04-2011 12:21 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• reumau
  • Laatst online: 02-07-2022
Het schijnt deze chipset te zijn: Mobile Intel GME965 Express

Verwijderd

Dit wetende, kan je dus ook verder op onderzoek gaan....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Quad schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:21:
Moet je kijken welke chipset er in jouw laptop zit, en daarmee kan je zien welk socket gebruikt is.
Gebruik CPU-z bijvoorbeeld om daarachter te komen :).
Er zijn talloze tools beschikbaar om achter je model te komen namelijk.
Hier moet je wel even mee oppassen, een chipset is niet altijd direct gelinkt aan een socket. Om even wat voorbeelden uit de oude doos te halen, een Intel 440BX chipset kon prima zowel socket 370 als slot 1 zijn, een AMD 751 chipset zowel Slot A als socket 462. Tegenwoordig kom je ook nog wel diverse sockets tegen (en soms is het niet eens een socket, maar gewoon een gesoldeerde CPU).
Dus om blind van de chipset uit te gaan zou ik niet doen.

• Quad
  • Laatst online: 22:30

Quad

Doof

Terw_Dan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
[...]

Hier moet je wel even mee oppassen, een chipset is niet altijd direct gelinkt aan een socket. Om even wat voorbeelden uit de oude doos te halen, een Intel 440BX chipset kon prima zowel socket 370 als slot 1 zijn, een AMD 751 chipset zowel Slot A als socket 462. Tegenwoordig kom je ook nog wel diverse sockets tegen (en soms is het niet eens een socket, maar gewoon een gesoldeerde CPU).
Dus om blind van de chipset uit te gaan zou ik niet doen.
Daar heb je gelijk in, maar doelde iig ermee dat hij het programma CPUz iig meot uitproberen om te zien welke socket er in zit.

Verder kun je in google al zien welk socket je gebruikt nav je cpu...!

EDIT: Nav je type laptop heb ik gekeken @ google naar Celeron 550.
Resulteerde in een wikipedia link: Wikipedia: List of Intel Celeron microprocessors waar ik uit kan opmaken dat het om de socket P / PPGA478 gaat.

En hier overzichtje met Socket P/ PPGA478 processoren: Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors

Maar dan nog, ik zou niet gelijk naar een T5250 grijpen oid, want het is ook nog de vraag of de koeling wel afdoende is, en mijn ervaring met jouw type laptop is dat hij met die celeron al wat warmpjes wordt, en met de T-series is dat al helemaal erg, en komt er ook nog bij dat deze processoren niet bepaald lievertjes zijn voor je accu :).

Edit2: Ik zie er net eentje zien aangeboden in V&A: V&A aangeboden: Intel Pentium Dual Core Mobile T2080

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 06-04-2011 17:06 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Het moederbord van de HP550 staat op ebay. Aan dit plaatje moet je kunnen zien wat voor socket het is :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er even rekening mee dat Socket 479, Socket M en Socket P er nagenoeg identiek uitzien, enig verschil is in de pinout. Beter om je specs er duidelijk op na te slaan.

Begin eens met je CPU - Intel heeft bijzonder veel Celeron CPUs op 2GHz uitgebracht, van de Northwood ("Pentium 4") Celeron tot en met de dual core Nehalem-based Celeron P4600. Zoek exact op welke Celeron CPU je hebt (tip: S-spec staat op de CPU en is erg googlebaar) en dan weet je welke socket je hebt!

Oslik blyat! Oslik!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 15:12

Joostk

Barkrukprofeet

Aangezien je een HP laptop hebt zoek eens bij HP op hun ondersteuningssite. Zij hebben heel veel documenten zelfs complete reperatie handleidingen waar veel informatie in staat.
Pagina: 1