Aangezien de laatste post in het "wat is dit waard topic" al een half jaar oud is en ik geen nieuw topic kon vinden via de search of in het OH forum, plaats ik hier maar een berichtje. Ik hoop dat ik hier geen regels mee overtreed, anders mijn excuses.
Ik wil mijn thuisservertje vervangen door een NAS en de computer dus verkopen. Ik heb echter geen idee van wat dit tegenwoordig waard is, dus het is tijd voor een forumpost. Wat het ding voorgeinstalleerd en geconfigureerd op dit moment kan (voor tweakers niet interessant, die kunnen dat zelf ook wel, maar voor een website als marktplaats misschien wel een voordeel):
- torrentje in een netwerkshare gooien, wordt automatisch in utorrent geladen, gedownload en op een netwerkshare beschikbaar gezet.
- ftp-server
- airvideo server (video streamen naar iOS apparaten)
- subsonic server (hele muziekcollectie streamen via een mooie webinterface over het internet en naar iOS apparaten)
- remote login (via webbrowser of viewer app)
- printerserver
De specs zijn als volgt:
AthlonXP 1.8GHz
1GB DDR400
3.3TB schijfruimte (2x750GB en nog een flink aantal schijven <500GB)
Gigabit LAN
Geforce 7600GT 512MB
Antec kast
450W CoolerMaster voeding
Legitieme Windows XP (licentie + cd zitten erbij)
Wat zou ik hiervoor kunnen krijgen? Ik hoop 100-150 euro, maar misschien is dit niet erg realistisch.
Ik wil mijn thuisservertje vervangen door een NAS en de computer dus verkopen. Ik heb echter geen idee van wat dit tegenwoordig waard is, dus het is tijd voor een forumpost. Wat het ding voorgeinstalleerd en geconfigureerd op dit moment kan (voor tweakers niet interessant, die kunnen dat zelf ook wel, maar voor een website als marktplaats misschien wel een voordeel):
- torrentje in een netwerkshare gooien, wordt automatisch in utorrent geladen, gedownload en op een netwerkshare beschikbaar gezet.
- ftp-server
- airvideo server (video streamen naar iOS apparaten)
- subsonic server (hele muziekcollectie streamen via een mooie webinterface over het internet en naar iOS apparaten)
- remote login (via webbrowser of viewer app)
- printerserver
De specs zijn als volgt:
AthlonXP 1.8GHz
1GB DDR400
3.3TB schijfruimte (2x750GB en nog een flink aantal schijven <500GB)
Gigabit LAN
Geforce 7600GT 512MB
Antec kast
450W CoolerMaster voeding
Legitieme Windows XP (licentie + cd zitten erbij)
Wat zou ik hiervoor kunnen krijgen? Ik hoop 100-150 euro, maar misschien is dit niet erg realistisch.
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten