Toon posts:

[Outlook/Word 2003] Word crasht na openen bijlage uit OL *

Pagina: 1
Acties:

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:28

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Topicstarter
Probleem:
Indien een Word bijlage geopend wordt d.m.v. een dubbelclick op de bijlage in het mailbericht opent het Word bestand zich en word binnen 15 seconden Word weer gesloten zonder foutmelding. Opnieuw openen werkt maar Word komt ook met melding bestanden herstellen (logisch moet hij doen)
Na sluiten van Outlook blijft het proces Outlook.exe wel altijd hangen
Bijlage opslaan en dan openen vanuit verkenner gaat wel goed, indien Outlook eerst is gekilled.

Geen bijzonderheden in Eventlog.

1x dacht ik dat het goed ging (maar heb dit later niet kunnen reproduceren). Nieuw profiel aangemaakt, vraag bij dubbelclick beantwoorden met openen (hoe heet dat tussenscherm nou ook al weer), en het bleef stabiel. Hierna nog enkele keren goed kunnen openen maar toen ik later het vinkje plaatste "niet meer vragen, voortaan direct openen" ging het fout (je weet wel volgende keer geen tussenvraag meer bij openen Word bijlage)

PC:
WinXP SP3, Office SP3, Exchange 2007 in een windows netwerk met deploymenttool

Wat heb ik al geprobeerd:
Controle op uitgeschakelde items (Outlook en Word)
Controle op oude ~tmp bestanden (alles verwijderd)
Oude Word bestanden in de OLK folder verwijderd
Bovenop haar Exchange deel heeft ze ook nog 2 .PST bestanden deze zijn met ScanPST gecontroleerd en 50 fouten hersteld (wel aardig groot, 1,7Gb maar nog niet de limiet)
Nieuw profiel (XML, SRS enz)
Profiel op PC en server verwijderd
Clean Image op PC met bovenstaande (profiel verwijderen)
PIP bestanden verwijderd

Wat heb ik gezocht:
Binnen dit forum, Google enz

Waarop:
Word, crash, outlook, bijlage, Level1Remove, bijlage geblokkeerd (in NL en GB en ale combinaties van voorgaande woorden)

En dat alleen bij deze gebruiker, alle andere hebben geen problemen....... Na 6 uur testen ben ik nu een beetje leeg.....

Iemand een hint?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-02 20:56
Probeer de Office installtie eens te repairen (kan onder zijn account gebeuren).
Mocht dat niets opleveren dan de gebruiker een schoon profiel geven.

[Voor 2% gewijzigd door Xessive op 06-04-2011 12:23. Reden: slecht gelezen]

Seriously? Nope, not a bit...

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Gebeurt dit ook in Outlook Safe Mode?
Start-> Run; outlook.exe /safe
(let op de spatie in het commando)

Zo niet, dan wordt het zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een add-in. Welke heb je geïnstalleerd staan?
Schakel ze allemaal uit en dan 1 voor 1 weer in (herstart Outlook steeds) om de schuldige te vinden.
Zie; http://www.msoutlook.info/question/88

Met name virus scanners welke zich integreren met Outlook en andere Office applicaties zitten hier nogal eens in de weg.

Als outlook.exe ook nooit sluit dan duidt dit ook meestal op een add-in probleem of een achtergrond applicatie welke gebruik maakt van outlook.exe.
Zie; http://www.howto-outlook.com/faq/outlookdoesntclose.htm

Verder;
-Betreffen dit ANSI of UNICODE pst-bestandem?
-Staan deze pst-bestanden op een netwerk share? Dit wordt namelijk niet ondersteund.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
Ter aanvulling (ik bedenk dat ik nog meer info kan geven):
Mail met bijlage staat in PostvakIn van de postbak (Exchange)
Gebruiker heeft gisteren na een Clean Image op de PC 1 dag gewoon kunnen werken, vanmorgen bij opstarten weer bingo (bijlage Word openen en Word sluit binnen x seconden)
Xessive schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:45:
Probeer de Office installtie eens te repairen (kan onder zijn account gebeuren).
Mocht dat niets opleveren dan de gebruiker een schoon profiel geven.
Repair niet gedaan, maar nieuwe image wel dus het is geprobeerd in mijn optiek
Schoon profiel, done (4x)
Roady81 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:57:
Gebeurt dit ook in Outlook Safe Mode?
Start-> Run; outlook.exe /safe
(let op de spatie in het commando)

Zo niet, dan wordt het zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een add-in. Welke heb je geïnstalleerd staan?
Schakel ze allemaal uit en dan 1 voor 1 weer in (herstart Outlook steeds) om de schuldige te vinden.
Zie; http://www.msoutlook.info/question/88

Met name virus scanners welke zich integreren met Outlook en andere Office applicaties zitten hier nogal eens in de weg.

Als outlook.exe ook nooit sluit dan duidt dit ook meestal op een add-in probleem of een achtergrond applicatie welke gebruik maakt van outlook.exe.
Zie; http://www.howto-outlook.com/faq/outlookdoesntclose.htm

Verder;
-Betreffen dit ANSI of UNICODE pst-bestandem?
-Staan deze pst-bestanden op een netwerk share? Dit wordt namelijk niet ondersteund.
Nog niet in Safemode geprobeerd, ik ben er vanuit gegaan een clean image dus geen zooi (immers + 600 andere gebruikers geen probleem met dit image).

Geen Add Inn aanwezig (Clean Image) ook niet nadat er fouten opgetreden zijn.

Virus scanner Sophos, maar geen ingreep op Outlook (alleen toegang van buiten, download en opslag van data) virussen binnen het mailverkeer wordt door Barracuda geregeld.

PST staat wel op een netwerk storage met een drivemapping, maar ook hier nog nooit problemen mee gehad (+/- 100 gebruikers die dit hebben). Maar Murphy is in the house, dus vanmiddag na Clean Image en nieuw profiel op server eens proberen of het zonder PST ook nog aanwezig blijft.

PST is ANSI dus zou ik kunnen omzetten naar UNICODE voor grotere bestandgrote. Maar wat dan met die andere gebruikers die geen problemen hier mee hebben..... (Ja, het kan ook Murphy zijn |:( ).
Ik zal het grootste PST bestand eens splitsen in 2 nieuwe bestanden (copy/paste mappen naar de nieuwe) in UNICODE

Wordt vervolgt

Dit , hierom en hierom

• Xessive
Laat de betreffende gebruiker eens aanloggen op een andere PC en daar een (indien mogelijk) dag of twee op werken. Misschien dat het aan de PC zelf ligt (geheugen, schijf??).

Meer dan dat je hebt gedaan kan je eigenlijk niet doen en had het probleem al opgelost moeten zijn indien het een softwarematige fout zou zijn.

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
Het vervolg,

Ik heb het nu op 2 PC's beide gebruikers hadden de tool van www.yammer.com geinstalleerd.
Bij beide personen heb ik op de PC's (net voordat het voor de eerste keer fout ging na een clean image) in de logging een zelfde fout gevonden.
Kan het MOF-bestand niet laden dat is gemaakt voor de Outlook-service. De foutcode die is geretourneerd door de MOF-compiler, bevindt zich in de recordgegevens. Voordat de prestatiemeteritems van deze service kunnen worden verzameld door WMI, moet het MOF-bestand handmatig worden geladen. Neem contact op met de leverancier van deze service voor meer informatie.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Bron: LoadPerf
Cat: geen
Gebeurtenis ID: 2002

Beetje Googlen op "Outlook 2003 MOF LoadPerf ID 2002"
Levert wel wat op maar nog geen oplossing, overigens ook deels verwijzingen naar Add Inn maar die zijn (niet zichtbaar) geladen.

Dit , hierom en hierom

• Xessive
Een MOF file wordt gebruikt door SMS (Systems Management Server, heeft nu trouwens een andere naam, ben ik ff kwijt). Gebruiken jullie dat? Anders een zoeken naar een MOF bestand op een PC die er geen last van heeft en kopieeren op de betreffende PC's die er wel last van hebben.

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
Vervolg,

We gaan niet meer verder zoeken, we gaan een nieuwe gebruikersnaam aanmaken en d.m.v. Export/Import de mailbox omzetten (en al het andere spul natuurlijk). En dan maar hopen op een goed resultaat.
Het SMS verhaal wordt hier niet gebruikt, maar gebruikers hebben wel eerder "zooi" geïnstalleerd dus wie weet wat er gedaan is.
Verder knallen we alles van PST eruit om dit ook uit te sluiten (dan maar GB mailboxen (eerst deels laten schonen/archiveren)).

Off/On-topic
Hoe sluit je een draad alhier?

Dit , hierom en hierom

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee