DVD deels onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een data DVD (hoofdmap en twee submappen met foto's), gemaakt in 2009. Altijd opgeborgen geweest in een geschikt doosje. Op zicht heeft de disc geen schade. Het is een Philips DVD-, (for what it matters, het is in ieder geval geen matsushita).

Volgens windows verkenner moet er 1,18gb op de disc staan.
Bij kopieren via windows verkenner krijg ik redelijk wat foutmeldingen,

Op basis van eerdere topics en google heb ik hetvolgende geprobeerd
- kopieren via Tetra Copy - evenmin succes
- bad CD/DVD reader - evenmin succes
- IsoBuster - maakt slechts een disccopy met 97mb aan bestanden, slechts één map van de twee
- Nero Burning Rom
Zowel Save Track, Track sluiten, bestand bijschrijven, discimage maken, niets helpt. Bij View Track krijg ik de foutmelding [Onherstelbare leesfout in blok 0:2.0 (min:sec.frm)].
Zelf aankloten met disc dagnostische software heeft tot nu toe ook geen zin gehad.

Aangezien deze foto's van redelijk belang zijn (waarvoor anders die moeite), hoop ik dat iemand een idee weet waarop deze DVD toch te recoveren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Even een kleine vraag, toen je de Data dvd gemaakt had, heb je toen alles gecontroleerd, misschien was hij niet goed gefikt en heeft een deel afgebroken. Ooit gehad met een data dvd.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het niet in het verhaal staan dus ik vraag maar even ;)

Heb je ook een andere DVD drive geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De DVD is niet door mij gemaakt, dus dit kan een verklaarbare fout zijn. Maar daarom vind ik het gek dat ik die sessie niet kan restoren of sluiten ofzo..

De DVD is in meerdere spelers geprobeerd, maar kon niet gelezen worden. Alle ondernomen acties heb ik op mijn samsung laptop's interne DVDspeler gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

DVD's kun je het beste koel en donker bewaren, in de zon laten liggen vinden ze echt niet leuk.

Probeer programma's zoals DVD Decrypter op zoveel mogenlijk verschillende (merken) DVD stations. DVD-schrijvers zijn voor mijn gevoel beter in het lezen van slechte DVD's. Indien mogenlijk de lees snelheid laag zetten.

Een ander programma is "ISO Puzzle DVD Recovery" hiermee kun je meerdere malen (met verschillende DVD stations) de DVD lezen en dat programma zoekt dan zelf zoveel mogenlijk bruikbare data uit alle lees-sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dank voor tip!
Pagina: 1