Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
Hey BB-tweaker-gebruikertjes,

vandaag stond er ineens een nieuw icoon op m'n BB Torch, genaamd "Blackberry Protect".

Na wat zoekwerk waarom ik deze niet kon openen/installeren uiteindelijk toch gelukt na alle updates van de App World geïnstalleerd te hebben.

Wat doet Blackberry Protect? Kan je over i'net, hetzei via de BB hetzei via de website http://www.blackberry.com/protect backups maken van je BB gegevens.

Extra stuff: Ook kan je via de Protect website je BB lokaliseren (ook al staan locatiegegevens uitgeschakeld), je volume profiel over the air op Luid zetten en een geluid afspelen. Een bericht verzenden naar je BB en wanneer deze ge-unlocked wordt komt dit te voorschijn (bv: You Thief! :) ), over the air je toestel wachtwoord wijzigen en natuurlijk je volledige BB wissen (Wipe data).

Heb er even mee zitten spelen en het lijkt een geweldige app, makkelijker om dagelijks/wekelijks/maandelijks backup te hebben ipv deze lokaal te nemen.

Voor de geïnteresseerden, nogmaals: http://www.blackberry.com/protect (te downloaden via de App World).

Tips, Problemen etc... steeds welkom!
Grtz

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel handige app voor het draadloos backuppen van je contacten/calendar/messages, maar als iemand je blackberry steelt en de sim eruit haalt is de lokalisatie functie toch nutteloos geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:11

ToCuS

It begins in the brain!

klinkt wel OK, ik ga vanavond es kijken of het iets voor mij is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Pogostokje

* twiet *

en de sim eruit haalt is de lokalisatie functie toch nutteloos geworden
Zonder een sim heb je niet veel aan het toestel natuurlijk. ;)
Maar dan nog, als het ding een netwerkverbinding heeft via sim of wifi, dan kan hij zich aanmelden op het bb netwerk. Aangezien alle blackberries een eigen unieke id hebben, is het toch mogelijk een specifiek toestel te volgen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:35:
Heel handige app voor het draadloos backuppen van je contacten/calendar/messages, maar als iemand je blackberry steelt en de sim eruit haalt is de lokalisatie functie toch nutteloos geworden?
Ik heb dit nog niet getest, duurt te lang voor BB opnieuw op te starten :) , maar ik gok dat je account gekoppeld staat op basis van je BB id (of hoe je dat ook noemt) en niet zozeer tel. nr.

Ik DENK (helemaal geen bewijs voor) dat wanneer je je BB opzet op één of andere manier toch connecteert met rim servers? (nu ik erover nadenk lijkt dit bizar...)

Maar zoals pogostokje al zei, zonder sim ben je sowieso niets met je BB :)

Hier zijn ze er ook over begonnen: http://www.blackberryforu...tect-app-world-now-2.html

Zonder sim zal het dus niet werken, zodra er een andere sim insteekt en BB opnieuw kan connecten/registreren bij rim servers zal het wel lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door dj_vibri op 06-04-2011 14:31 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dj_vibri schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:58:
[...]

Ik heb dit nog niet getest, duurt te lang voor BB opnieuw op te starten :) , maar ik gok dat je account gekoppeld staat op basis van je BB id (of hoe je dat ook noemt) en niet zozeer tel. nr.

Ik DENK (helemaal geen bewijs voor) dat wanneer je je BB opzet op één of andere manier toch connecteert met rim servers? (nu ik erover nadenk lijkt dit bizar...)

Maar zoals pogostokje al zei, zonder sim ben je sowieso niets met je BB :)

Hier zijn ze er ook over begonnen: http://www.blackberryforu...tect-app-world-now-2.html

Zonder sim zal het dus niet werken, zodra er een andere sim insteekt en BB opnieuw kan connecten/registreren bij rim servers zal het wel lukken.
Nouja, verbinden zonder sim zal hij niet doen. Hoe wil hij dan verbinden met het internet?
Maar zodra de dief er een andere sim in zal stoppen om hem te gebruiken, vermoed ik dat de app nogsteeds aan jouw PIN is gekoppeld, en je er dan dus alsnog bij kan komen op die manier.

Maargoed, puur speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kreeg het icoontje ook ineens op mijn 9700 met OS6 leak, ik snap nog niet echt hoe die binnen is gekomen. Maar als ik het probeer te activeren krijg ik de melding dat mijn apparaat niet ondersteund wordt. Jammer, want het klinkt wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
Bigs schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:17:
Ik kreeg het icoontje ook ineens op mijn 9700 met OS6 leak, ik snap nog niet echt hoe die binnen is gekomen. Maar als ik het probeer te activeren krijg ik de melding dat mijn apparaat niet ondersteund wordt. Jammer, want het klinkt wel interessant.
Hier ook, van de ene dag op de andere ineens icoontje erbij...

Ook problemen gehad bij het "downloaden" van de app via het bijgekomen icoontje.
Net gecontroleerd en jou BB wordt ondersteund (Klik) maar gewoon achter zoeken via de App World applicatie, dan zal dit wel lukken (of in ieder geval bij mij :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:43:
[...]

Zonder een sim heb je niet veel aan het toestel natuurlijk. ;)
Maar dan nog, als het ding een netwerkverbinding heeft via sim of wifi, dan kan hij zich aanmelden op het bb netwerk. Aangezien alle blackberries een eigen unieke id hebben, is het toch mogelijk een specifiek toestel te volgen.
Ik heb het natuurlijk over jouw eigen sim die weggegooit wordt, daar staat immers ook de BlackBerry Internet Service op die oa je nodig hebt voor BlackBerry Protect.

Als iemand anders zn eigen simkaart erin doet zonder BIS of BES dan kan het toestel never nooit verbinding maken met de servers van RIM. En diegene die hem vindt kan uberhaupt geen BIS afsluiten bij zijn eigen provider want de pin is nog geregistreerd bij de originele eigenaar dus het lijkt me een nutteloze bedoeling allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Klinkt leuk die soort Sense ripoff :P Maar voor BESX gebruikers werkt het helaas niet :( Hoewel ik natuurlijk via BESX ook wel kan locken enzo maar toch had het leuk geweest als Protect ook zou werken.
Pagina: 1