Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] geen netwerk via shares/drives/unc pad

Pagina: 1
Acties:

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb sinds gistermiddag een raar probleem.
Ik wou op mijn computer een probleem met betrekking tot vm ware oplossen, en heb de netwerk adapters van VM ware uninstalled van de device manager. Vervoglens heb ik de computer herstart, en sindsdien kon ik niet meer aan het netwerk om het zo maar te zeggen.

Al mijn netwerk schijven naar de servers, krijg ik niet geopend, en ook als ik via het pas \\<server>
Er naar toe wil, blijk ik het niet te kunnen vinden. Zelf ben ik domein admin.
Ik kan wel via een RDP sessie al diezelfde servers overnemen, en ook krijg ik gewoon internet.
Ook mijn outlook kan connecten met Exchange..

Het is enkel dat ik geen netwerk drives kan bereiken, en via het UNC pad in explorer er kan komen.
Vervolgens dacht ik, nou ik zal de PC eens uit het domein halen en opnieuw erin.
En nu lukt zelfs dat ook niet meer, ik krijg de melding: "Network location cannot be reached" of "Network path not found"

Ik heb de IP settings gecontroleerd, en deze zijn gewoon in orde, ook de DNS e.d. is in orde.
Verder heb ik een driver update gedaan van de netwerk kaart.

Ik zit op een Windows 7 Pro machine, en een 2003 domein

Hopelijk kan iemand me verder helpen -O-

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:15
al geprobeerd om vmware er even compleet af te halen?
en eventueel met CC cleaner even kijken of er nog verkeerde registerkeys in je systeem zitten die verwijderd kunnen worden

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Ja heb ik geprobeerd, ik heb voor de zekerheid eerst geprobeerd vm ware te repareren, en dit had geen effect. Toen heb ik het verwijderd en had ook geen effect.

Heb ondertussen ook het register nagekeken, maar hier was niets raars gevonden.
Maar ik heb de PC maar opnieuw geinstalleerd, enigste snelle oplossing :)

Toch bedankt voor je reactie

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Het kan zo zijn dat je doordat je nu je network adapters allemaal hebt uninstalled dat je daardoor hem niet meer kan benaderen, dit zou misschien opgelost kunnen worden door vmware er helemaal af te halen en daarbij de virtuele servers te bewaren.

Maar ik zie dat je nu je pc al opnieuw hebt geinstalleerd, ook al is dat natuurlijk niet wat echte tweakers doen want tweakers die proberen iedere fix uit totdat het weer werkt maar toch in ieder geval succes nog ;)