Verwijderd

Topicstarter
Ik voeg even een rappe/kleine schets toe van hoe de situatie op dit moment is:

Afbeeldingslocatie: http://www.bos-events.be/kabel.jpg

De rode stip duid de kabel aan, die komt van de straat en en gaat zo via de gevel de grond in, dan gaat die onder het huis door en komt die uit aan TV1. Nu zouden we ook graag kabel televisie hebben in de bureau (TV2). Volgens mij zijn er 2 oplossingen:

- Waar de kabel buiten de grond in gaat, in 2 knippen, er een splitter tussen monteren en de extra kabel dan door de muur naar TV2.
- Draadloze send/receive van TV1 naar TV2.

Het draadloos zie ik niet zo zitten aangezien er 3 muren tussen zitten. Dat buiten splitten, misschien riskant voor regen/sneeuw/vorst, maar zouden er goede outdoor splitters bestaan? Is dit misschien iets wat perfect voor mijn probleem kan dienen: http://www.amazon.com/Out...al-Splitter/dp/B001QQBA74 ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Volgens mij mag je buiten niet zo veel doen...ik neem aan dat je geen kruipruimte hebt? En is door de muren met een kabel geen optie?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vergeet het maar dat je zomaar de groene grondkabel mag doorknippen en splitten. Dat is het eigendom van de kablemaatschappij en je kan flinke problemen (kosten verhalen oa) als er storing optreed. Wat je doet na het AOP (dat witte kastje in huis) moet je lekker zelf weten.

Ik zou dus vanaf daar een splitter (of beter; een goede versterker) plaatsen en dan de kabel richting TV 2 leiden.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
PS: Ik woon in België dus het kan hier misschien iets anders zijn qua opstelling maar wat je zegt over kabel buitenshuis aanpassen.. is inderdaad misschien geen goed plan.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:28:
PS: Ik woon in België dus het kan hier misschien iets anders zijn qua opstelling maar wat je zegt over kabel buitenshuis aanpassen.. is inderdaad misschien geen goed plan.
Hmm, ik ben niet heel bekend met Belgische wetgeving, maar ik kan mij voorstellen dat de regels daar hetzelfde zijn op dit vlak. Je moet heel goed weten van wie de grondkabel is en dat is over het algemeen de kabelmaatschappij :)

Xbox Live ID:Notna8310