Toon posts:

High End Gaming System maart 2011 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Onlangs kocht ik de High End Gaming systeem volgens de BBG van maart 2011, speciaal om Shogun 2 TW te spelen. Hij loopt vloeiend als alle graphics op 'ultra' gezet zijn, maar op gegeven moment gaat het scherm zwart, op een totaal willekeurig moment in-game, en heeft de monitor geen signal meer. Aan het geluid te horen is de graphics card uitgegaan! Ik kan dan helemaal niks meer behalve de stroom uit te zetten en de computer opnieuw op te starten. Soms gaat het uren goed, maar soms crashed ie al na een paar minuten, maar hij crashed zeker weten altijd als ik een poosje S2TW aan het spelen ben.

Hier enkele systeemonderdelen:

Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor (6 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 8192MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce GTX 57
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit

(laat me weten als er meer systeeminfo nodig is)

Ik heb al de oude driver eruit gegooid en een andere Nvidia driver voor de GTX 570 geinstalleerd, versie 266.58. Ik heb ook al de graphics kaart en de RAM er een keer uitgehaald, "schoon gemaakt" (in zoverre als dat kan bij een splinternieuw systeem!) en terug gestopt. Ook heb ik de RAM in andere slots gezet. Ik heb ook al zitten knoeien met de Nvidia control panel (V-sync enabled bijv.), maar niets helpt; er is uberhaupt geen verschil te zien.

Ik heb al veel op internet gezocht naar oplossingen, maar ik vind het moeilijk om erachter te komen of iemand dezelfde probleem heeft als ik, en vaak snap ik niet zoveel van de voorgestelde oplossingen.

Toch vermoed ik dat het iets met de temperatuur van de graphics card te maken heeft. Ik heb hem niet 'over-clocked', weet niet eens hoe dat zou moeten, maar kan het dat de kaart al overclocked is uit de fabriek, of iets dergelijks?

Hoe kan ik trouwens de temperatuur van de kaart in de gaten houden? Wat is een goed programmatje daarvoor?

Ook heb ik het vermoeden dat de oplossing ligt in de instellingen van de BIOS, maar ik vind het een beetje eng om daarmee te knoeien. Hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken?

'Please Tweakers-mensen, you're my only hope"

groet

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
fabrieks overgeclocked kan wel, maar word meestal aangegeven door bij "OC versie" o.i.d

kijk naar je temps ( door een paar programma's (AIDA64/everest) te downloaden) terwijl je speelt en let op de temp wanneer de pc op zwart gaat..

ik zou gewoon RMA aanvragen

[ Voor 3% gewijzigd door [Remmes] op 06-04-2011 09:26 ]

ja, daag.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:57

Hupske

AFCA

http://www.techpowerup.co...PowerUp_GPU-Z_v0.5.2.html Hiermee kan je de temperatuur van je videokaart makkelijk lezen.

En wat Remmes al zegt: Gewoon RMA aanvragen.
Echter als je zelf fout zit kan het wel wat geld kosten.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Verwijderd

Je hebt ook HWmonitor die het voor je bij houdt. Tevens zijn er ook bureaubladgadgets http://www.gadgetsforvista.net/ ( heel handig icm dual screen)

maar idd klassiekertje RMA

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11-2025

BUR

...aan het typen

Het verhaal klinkt mij een beetje in de oren als een voedingsprobleem. Ik zou aan een vriend of collega vragen of hij een goede voeding heeft die je even mag lenen. Dan kan je kijken of daar het probleem zit.

Wat voor kast heb je gebruikt? kan de warmte weg uit de kast? Je kan met temperatuur programmaatjes de temperatuur in de kast uitlezen. Misschien loopt de temperatuur in de kast te hoog op en kan de kaart zijn warmte niet kwijt..

Ben zelf erg fan van 12cm fans voor zowel inlaat, uitlaat als halverwege in de kast voor een goede flow.
De Revoltec led fan is stil én lekker goedkoop... de rode gloed uit je PC is dan een klein extraatje ;-) (is trouwens ook in het blauw verkrijgbaar)

Revoltec 12cm led fan (23dB)
pricewatch: Revoltec LED-Fan (120mm, 3/4p, Rood)

[ Voor 66% gewijzigd door BUR op 12-04-2011 22:09 . Reden: toevoegen kastverhaal ]

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11-2025

BUR

...aan het typen

Remmes_NT schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:24:
fabrieks overgeclocked kan wel, maar word meestal aangegeven door bij "OC versie" o.i.d

kijk naar je temps ( door een paar programma's (AIDA64/everest) te downloaden) terwijl je speelt en let op de temp wanneer de pc op zwart gaat..

ik zou gewoon RMA aanvragen
RMA van wat? Het probleem kan ook in de voeding of in het moederboard zitten.

Het lijkt mij niet echt zinnig om zomaar spullen terug te sturen.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
BUR schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:12:
[...]

RMA van wat? Het probleem kan ook in de voeding of in het moederboard zitten.

Het lijkt mij niet echt zinnig om zomaar spullen terug te sturen.
RMA van de hele kast natuurlijk, als ze het dan goed doen testen hun de pc en als die dan kuren vertoont gaan hun uitvogelen wat het probleem is

ja, daag.

Pagina: 1