Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Voor een (Sonos) muziek-systeem ben ik op zoek naar:

netwerk-storage.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Synology NAS (pricewatch: Synology Disk Station DS110j). Gewoon simpel. Een schijf. Geen backup nodig.

Echter, ik zie bijvoorbeeld ook een netwerk-harddisk van LaCie (pricewatch: LaCie Network Space 2 1TB 1TB). Deze is een stuk goedkoper natuurlijk, omdat de harddisk zelf er al bij in zit.

Mijn wensen:
- schijf moet 24/7 aan staan (wat gebeurt er met optie 2? wordt dat te heet ofzo?)
- schijf moet via standaard netwerk-manier (omdat Sonos er mee moet kunnen werken) benaderbaar zijn

Verder hoeft er niets. Waarom zou ik dan niet voor optie 2 moeten gaan? Iemand tips?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44
Dat hangt volledig van je eigen behoeftes. Een Synology zal waarschijnlijk een stuk sneller zijn dan de LaCie (ik haalde met de Networkspace (de eerste, niet deze) een snelheid van 30Mbit) en beter te beheren. Bovendien kun je zelf makkelijk de schijf vervangen als dat nodig is.

Maar zelf heb ik gewoon een USBschijf gekocht en deze aan m'n router gehangen. Werkt ook prima, en is nog goedkoper.

[ Voor 19% gewijzigd door Poltergeist op 06-04-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga niet voor optie 2 omdat optie 2 een Lacie is.

Lacie gaat voor design en niet voor koeling, laat staan kwalitatieve voedingen.

Koop gewoon de Synology. Kost wat meer, maar dan heb je ook meer.

En wat is het verschil tussen een NAS en een netwerkharddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik een Western Digital My Book World Edition als Network Storage. Staat ook 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Lacie staat er om bekend dat het design voorang heeft op de kwaliteit, maar verder is op zich een netwerk harddisk niet verkeerd. Zou alleen dan een ander nemen!