Leds op geluid [parallel poort]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik heb wat led bars gemaakt die op de lpt poort aangestuurd worden

Alles werkt perfect, maar ik heb wat moeite met software te vinden die gewoon op wav geluid reageert
van alles te vinden maar alles is winamp plugin, wat perfect werkt, maar ik zoek iets wat gewoon op al het geluid reageert dat uit de PC komt.

Iemand die een goed proggeltje weet?
Ik zoek nu al dagen naar iets wat gewoon al het PC geluid kan doorsturen naar de lpt poort, ik google verkeert denk ik :P

Er is zoveel te vinden, ik kan hele kermis patronen maken en alles wat ik wil, maar gewoon simpel op elk geluidje uit de PC lijkt niet te vinden :(

(24 leds per bar in groepjes van 3 met transistor en extern gevoed)

samenvatting: sound reactive leds on lpt port software

[ Voor 3% gewijzigd door Rebels op 06-04-2011 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Is er niks te vinden voor microfoon geluid? Want vaak kan je daar dan de input van veranderen, wat je dan op "Stereo mix" kan zetten. Dan reageert het op alle geluiden die op de computer zijn.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30

Infant

It's a floating Dino!

Ik heb ooit met Visual Basic wat code bij elkaar geraapt die op data uit de microfoon reageerde. Het is me er mee gelukt om een klap-aan-klap-uit ding mee te maken.
Zoek je zoeits? Als je kan VBen kan ik het wel opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 12:15
Ik heb lang geleden ook zoiets gemaakt. Hiervoor zijn genoeg plugins voor winamp te vinden.

Geloof dat ik toen verschillende versies van deze website gemaakt heb: http://discolitez.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:43
Volgens mij bedoelt hij niet dat hij een applicatie zoekt die van een specifiek programma (zoals winamp) het geluid uitstuurt, maar alle geluiden die naar zijn geluidskaart worden gestuurd wilt hij gebruiken.
Ik ken geen software die dat kan maar ik zou zoiets ook met elektronica oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
je kunt het ook prima met hardware oplossen zou je dat willen.

dan kun je gewoon het geluid van de audio uitgang aftappen en daar een rij leds mee aansturen.
daarvoor kun je gewoon een of meerdere lm3915 ic nemen:
http://www.national.com/ds/LM/LM3915.pdf

een vu meter IC voor 10 leds en in het datablad staat ook hoe je er meerdere achter elkaar kan zetten voor bijvoorbeeld 20 led versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
tnx voor de reacties! maar ik zoek dus juist geen plugins voor winamp

en die software voor microfoon en andere input kanalen kan ik dus gewoon niet vinden :( (Daar heb ik al uren op gezocht, misschien doe ik iets verkeerd hoor)

Ik wil dat als ik een website bezoek die geluid geeft dat dan ook de leds gaan knipperen :)

De led bars hangen al aan de parallele poort, dus via geluidskaart regelen is tof maar kan ik met het gemaakte niet veel mee.

erg bedankt voor de reakties, maar ik zoek gewoon simpele 'software' die al het geluid ook naar lpt poort leds doorstuurt.
Die 'discolitez' gebruik ik al jaren, maar is helaas puur een winamp plugin, ik zoek dat dus maar dan voor al het geluid wat niet via Winamp gaat. (of misschien bestaat er een simpele oplossing die al het geluid ook naar winamp doorstuurt? :o )

Misschien zit ik in verkeerde subforum omdat ik puur software zoek, maar hier zijn de mensen die het probleem kennen :D in 'softe goederen' worden totaal andere 'problemen' besproken

iig super bedankt tot nu toe! :) maar heb de oplossing nog niet, maar ik ben erg dankbaar voor het meedenken tot nu toe!

[ Voor 11% gewijzigd door Rebels op 07-04-2011 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 12:15
Is dit dan misschien iets: http://wndlpt.sourceforge.net/
"WndLpt Application use microphone input or stereo mixer for sound visualization."

Heb er zelf alleen geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
Ralpy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:45:
Is dit dan misschien iets: http://wndlpt.sourceforge.net/
"WndLpt Application use microphone input or stereo mixer for sound visualization."

Heb er zelf alleen geen ervaring mee.
JAAA! begint erop te lijken! :)
Ik had die al maar alleen als winamp plugin, door je post zie ik dat ie ook 'standalone' is te krijgen!

nog heel klein probleempje, het doet 'patronen'op de muziek en nog niet volledig vrij op de muziek maar ik ga even alle instellingen nalopen en kijken of dat te veranderen is, op 't eerste gezicht lijkt dat te kunnen, tnx! :)

Edit: yeah this it it! dank dank! _/-\o_
wil nu alleen nog meer software hebben! :D
Edit 2: ok dit proggel doet alles wat ik wil! het is alleen wat lastig te programmeren (of iig de settings zijn lastig op te slaan en op een manier die niet echt logisch zijn voor mij, maar ik kom er vrij goed uit nu)

echt super bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Rebels op 09-04-2011 05:19 ]

Pagina: 1