• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Mijn ventilator maakt een irritant lichtelijk tikkent geluid. Het gaat hierbij om een scythe slipstream 1200rpm 120mm. Deze fan is aangesloten op een 3-pin verdeel stekker op het moederbord. Zo kan je van een 3-pins aansluiting er twee van maken. Heb al een keer de fan weer terug gestuurd naar alternate, en nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Alternate had bij de eerste een fout geconstateerd in de elektra. De eerste fan had ik overigens ook nog gesmeerd in de kern, maar helpt dus niet als het in de elektra zit.

Wie kan mij helpen? Hebt een Antec p183 performance kast en moet dus wel redelijk kunnen zijn, maar dit is vervelend. Overigens kan ik mijn fans op het moederbord, maar instellen op twee snelheden in de Asus fanexpert. ZO rond de 800 tot 1000 rpm en 1200rpm.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Tikt die ook zonder verdeelstekker en op een andere fan aansluiting?
Komt er niet toevallig een kabel of zo tegen de fan aan? (mischien kabel van fan centrum->rand?)
Hoor je het tikken ook als de fan niet in de kast zit?

• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Fan tikt inderdaad als hij al de kast uit is en ook zonder de verdeelstekker. Krijg nu een andere toegestuurd door de service van alternate geheel gratis echt top.