Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 11:43
Hoi GoT'ers,

Ik heb enkele dagen geleden een WD My Passport 640GB aangeschaft omdat ik voor school nogal wat VMWare machines heb en mijn macbook HDD van 250gb een beetje vol begint te raken. Ik heb voor deze gekozen omdat hij over een Firewire800 poort beschikt en mijn macbook pro ook, dat leek me mooi meegenomen.

Maar toen ik vandaag de HDD op m'n macbook aansloot en ik de schrijfsnelheid ging testen, begon'ie met ongeveer 50MB, en na enkele seconden was dat afgezakt naar minder dan 10MB/sec! Ook heb ik de harddisk op een andere pc aangesloten met firewire400, zou theoretisch nog altijd 400Mbit=50MB/sec moeten opleveren...maar ook hier bleef hij rond 10 MB/sec. Ook met USB 2.0, altijd even langzaam.

Ik ben nu bezig om de harddisk te formatteren, en dit keer niet snelformatteren, ik weet niet of dat iets gaat uithalen? Wat zou het anders kunnen zijn, gewoon een typisch geval van een DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Hoe test je je snelheid? Grote bestanden of veel kleine? Als het veel kleine bestanden zijn dan kan het kloppen dat het langzamer gaat in ivm metadata overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test de disk ook eens met progjes zoals HDtune, Crystal Diskmark en Atto en kijk eens wat de resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 11:43
@Phoenix:
Ik test de snelheid niet echt... ik kijk gewoon naar de snelheid van het kopiëren in Windows. En nee, het zijn niet veel kleine bestandjes, ik test het met een 8,5gb .ISO

@Terw_Dan:
Ik zal die programma's eens proberen en dan even de resultaten hier droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Maak even een HFS+ partitie aan en test de snelheid in OSX.
Probeer ook FAT32 even.

Wellicht een slechte driver voor windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 20:24

SkyStreaker

Move on up!

Zelf heb ik een My Passport 500GB (USB 2.0/3.0) in gebruik.

Eerst raad ik je aan de HP Format tool (er is mij geen MAC tool bekend) te vinden om die VirtualDisk (verborgen partitie) d'r af te raggen. Installeer geen tools/drivers van WD voor je dat doet (deze verbergen die partitie compleet, zelfs met speciale tools!). Deze VD wil soms wat problemen op leveren in unieke situaties.

Daarna: http://support.wdc.com/pr...=wdsfMyPassport_Essential

Probeer eens de firmware te updaten en de driver te installeren. Het probleem kan daar liggen. Dit had ik ook met mijn Freecom XXS (320GB)

Denk er ook om: op een eSATA aansluiting gaat ie niks doen in mijn ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 06-04-2011 00:46 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LiquidSnake1989 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:26:
@Phoenix:
Ik test de snelheid niet echt... ik kijk gewoon naar de snelheid van het kopiëren in Windows. En nee, het zijn niet veel kleine bestandjes, ik test het met een 8,5gb .ISO

@Terw_Dan:
Ik zal die programma's eens proberen en dan even de resultaten hier droppen.
Die windows snelheid is lang niet altijd even betrouwbaar. Ik zou hem zelf nooit als indicatie pakken, al is ie wel verbetert de laatste jaren.
Waar je denk ik tegenaan loopt is het feit dat als je vanuit Windows kopieert, je de evt NTFS rechten ook meepakt. Zeker als je dat via de verkenner doet. Zijn die rechten niet aanwezig, moet windows ze aanmaken. Duurt ook even.

Probeer anders eens een file copy mbv xcopy onder een command prompt, dikke kans dat dat sneller is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Und? Opgelost? Zo ja, wat was de oorzaak / oplossing nou? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1