Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe Laptop gekocht, (Asus N73SV), en alles werkt prima behalve de GPU Indicator.
Deze zou volgens de handleiding wit cq blauw moeten oplichten afhankelijk de GPU die gebruikt word.
Werkt deze Indicator ook bij jullie? (Voor diegene die deze Laptop ook heeft)
Ik heb het internet afgezocht en niets relevants gevonden over dit probleem.
Heb me dan ook met Asus in contact gestelt. Hun oplossingen werken dus niet, iets in de zin van niet juist geinstalleerde drivers, en een Recovery geprobeerd helpt ook al niet!
Verder ook een oudere Bios geflashed, (voorstel van een Asus medewerker), ben alleen de laatste Bios versie kwijt, ja stom maar kon niet 123 een optie voor saven van het nieuwere Bios vinden. De Bios op hun website is versie 212 en de geinstalleerde is, ik bedoel was versie 216. Na het flashen van Bios 212 viel me op dat de Indicator heel even aan ging.
Kan iemand hier iets mee? Ben bang dat het RMA word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Is zo'n lampje nu zo belangrijk? En is het wel een GPU lampje? Dat heb ik nog nooit gezien, is het niet gewoon een HDD activity LED or CPU activity LED? Allesinds geen reden om te RMA'en imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het 'lampje' heeft betrekking op de GPU en er zullen nu wel meer Laptops uitkomen met deze 'voorziening'.
Het betreft wel een nieuwe Laptop, ik vind het belangrijk dat alles werkt zoals het zou moeten werken.
Daarbij als het een hardware probleem betreft er misschien op korte termijn iets anders ook sneuveld, wat dan betekend dat ik een RMA moet indienen en de Laptop een tijdje moet missen. :'(
Wat ik dus graag geweten had of iemand me kan vertellen of deze Indicator bij hun wel werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 17:13
Als je bang bent voor een RMA kan ik hem ook in gaan sturen... ;)
Ik heb ook de bios terug geflashed omdat er een bug in de bios 2.16 zit.
Heb net als anderen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1449053/1
een 2e harde schijf geplaatst in mijn laptop waarbij de bios de 2e sata poort niet herkende...
Na het flashen naar 2.12 werkte dit wel weer...
Asus heeft ondertussen bevestigd dat het onderzocht wordt in taiwan en er mogelijk een fix komt.

ontopic: nee heb dus het betreffende lampje nog niet zien branden. Maar heb ook nog niet echt 3d actief gehad.
Volgens mij wordt de Nvidia GPU alleen actief als 3d gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

optimus.
kan je met rechtermuisknop activern bij elk willekeurig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:25:
optimus.
kan je met rechtermuisknop activern bij elk willekeurig programma.
Ah inderdaad, het lichtje zal waarschijnlijk gewoon bedoelt zijn wanneer de dGPU aan het werk is.
Download eens FurrMark en open het door rechtermuiskliek -> open with dGPU of zoiets, en dan zal het lampje wel branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de handleiding zou die dus altijd moeten branden, wit voor de Intel interne GPU en Blauw voor de Nvidia.
(Of ik lees het verkeerd!)
Heb dus ook al meerdere Spellen Geprobeerd, ook bij gebruik van de Nvidia GPU gaat die Led ook niet branden.
Mijn gedachte was dat het wel eens kon zijn dat er meerde personen dit 'probleem' hebben, dat dit een bug in de BIOS is daar ik de Led even zag oplichten, (1 keer daarna nooit meer), nadat ik de 212 versie had geflashed.
Daarbij ben ik door Asus geadviseerd als alle dingen die hun voorsloegen niet werkten de Laptop te RMAen.
Dat van die 2e hardeschijf had ik dus ook al gelezen in een ander toppic en speel ook met de gedachte er een SSD in te mikken.
De Nvidia word dus ook alleen actief als de interne GPU van de CPU dus 'het niet meer aan kan', automagisch, en dit werkt ook goed, alleen die status kun je dus nu niet direct zien! Optimus zou dus altijd actief moeten zijn volgend het verhaal van de Asus medewerker. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Anders moet je eens proberen de drivers opnieuw te installeren:
Asus ATK0100 componenten (ACPI en Hotkey afaik) en daarna de Intel GPU driver. Als laatste de Nvidia Optimus driver.

Ook is we, als je even zoekt, wel een tooltje van Nvidia om te zien of je GPU is ingeschakeld of niet. Ik zou me er niet te druk om maken. Gewoon checken of de games goed spelen of niet en het dan zo laten. Ik heb zelf de Asus U30Jc en die heeft niet zo'n lichtje, maar wel Optimus. Laatst had ik een game die niet goed draaide (checkte het ook met dat tooltje). Na een driver update was alles echter in orde.

Mijn advies: Test het dus en als het werkt, op het lampje na, laat het lekker zo. Zonde om je laptop daar 2 weken+ voor kwijt te zijn. Je kunt hem beter RMA-en als er echt wat kapot is en anders aan het eind van de 2 jaar garantie voor een servicebeurtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede Tip Genetx, nog niet aan gedacht, kan dit natuurlijk voor het aflopen van de Garantie periode laten maken.
Heb er verder ook geen probleem mee, het is alleen de gedachte van een nieuwe Laptop en dan werkt er iets niet, zeg maar het verdorie gevoel...
Voor de rest een prima Laptop en behoorlijk snel, op de HDD na dan, die had iets sneller gemogen!
Had gekunt dat iemand een oplossing had, misschien word het toch nog gefixt op den duur door nieuwere drivers of een Bios update. Als ik een oplossing vind zal ik dit natuurlijk even posten.
Ga nog even wat uitproberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Wij hebben hier thuis sinds een kleine week 2 N73S laptops staan en bij beide werkt het GPU lampje niet, dus het zal wel een bug zijn, niet netjes maar ook niet echt denk ik iets om zorgen over te maken.
Maar mocht je een oplossing weten hou ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is BIOS 217 beschikbaar, dit heeft het 'probleem' niet verholpen.
Volgens ASUS is de LED stuk, ik meende toch zeker dat ik de indicator even heb zien oplichten!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Dan zouden bij ons bij beide laptops de leds defect zijn, dat geloof ik niet.
Ik zal het bios even updaten, kijken of dit wat uithaalt.
Edit: Heb inmiddels het bios geflasht maar geen led die gaat branden, ook niet bij het opstarten, dan lichten de andere leds wel even op trouwens.

[ Voor 35% gewijzigd door markmart33 op 10-04-2011 20:26 ]

Pagina: 1