Welke Wireless Router

Pagina: 1
Acties:

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Onlangs ben ik verhuisd en het draadloze netwerk was nog al waardeloos, ik heb een WRT610N gekocht wat vooruitgang bied, maar naar mijn mening kan de performance van mijn wireless netwerk nog beter. Ik heb als ik een scanner aan zet tussen de 15 en 20 wireless routers in de buurt. ik denk dat dit het probleem is.

Heeft er iemand suggesties voor een high performance wireless router wanneer er zoveel in de buurt aanwezig zijn ?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Zoek ten eerst een zo leeg mogelijk kanaal op met inSSIDer.

Daarnaast kan je overwegen om op kanaal 14 te gaan zitten. Hiervoor zijn wel wat trucjes nodig.

5 GHz misschien een optie?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat heeft niets te maken met de router die je gebruikt, maar des te meer met het kanaal. Zoals boven me al gezegd wordt, pak inSSIDer om te zien welk kanaal er min of meer vrij is. Het 5 GHz kanaal is vrijwel altijd leeg omdat er nog weinig mensen zijn die N via 5 GHz gebruiken. Pluk daar de vruchten van...ook omdat 5 GHz geen last heeft van magenotrons en babyfoons bijv.

Nadeel is wel de mindere reikwijdte.

• mellowpimp
  • Niet online
Ik heb idd nu 5GHZ waar ik gebruik van maak, en ik ben de enige met een 5GHZ. is er wel verbinding en het is stabiel. maar het streamen van video bijvoorbeeld gaat moeizaam, als ik ping's open zet naar mijn nas of een internet pagina dan schommelt het continu tussen 1ms en 150ms. en dan vaker richting de 100 dan de 1.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je latency zegt op dat punt niet veel, draadloos heeft sowieso aardig wat latency.

Wat is je doorvoersnelheid, wat speel je af?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mijn draadloos heeft echt geen vermeldingwaardige latency hoor 1ms
150 ms is achterlijk traag

Nadeel van de 5 Ghz is het bereik wat een stuk slechter is

Iperf

• mellowpimp
  • Niet online
mkv files, 720P. dat stopt het zo nu en dan even en gaat hij weer verder en packetloss op het scherm zeg maar (zie screenshot). 1080P hoef ik niet eens te proberen draadloos.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/28tfhic.png

als ik een speedtest doe, is er qua downloaden enzo niks aan de hand. ik merk het dus echt bij videostreamen en kan het terug zien aan de pings.

[ Voor 24% gewijzigd door mellowpimp op 05-04-2011 22:49 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je nergens een buffergrootte imstellen ?

Iperf

• mellowpimp
  • Niet online
jawel, heb ik al geprobeerd, helpt helaas niet. ook andere applicaties bieden geen oplossing.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-02 16:48

3DDude

I void warranty's

@t TS: Je hebt wat de 1e reply'r op je TS al gezegt heeft geprobeerd?
Daarmee bedoel ik dus inssid'r draaien en kijken op welke channels de andere netwerken zitten

Vervolgens zet je je eigen netwerk daar zover mogelijk vandaan
Uiteraard zal de 5ghz band ook wel helpen maar toch, dan moet je apparatuur behalve je router daar ook wel gebruik van maken...

[ Voor 15% gewijzigd door 3DDude op 06-04-2011 02:46 ]

Be nice, You Assholes :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

3DDude schreef op woensdag 06 april 2011 @ 02:45:
@t TS: Je hebt wat de 1e reply'r op je TS al gezegt heeft geprobeerd?
Daarmee bedoel ik dus inssid'r draaien en kijken op welke channels de andere netwerken zitten

Vervolgens zet je je eigen netwerk daar zover mogelijk vandaan
Uiteraard zal de 5ghz band ook wel helpen maar toch, dan moet je apparatuur behalve je router daar ook wel gebruik van maken...
mellowpimp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:13:
Ik heb idd nu 5GHZ waar ik gebruik van maak, en ik ben de enige met een 5GHZ. is er wel verbinding en het is stabiel. maar het streamen van video bijvoorbeeld gaat moeizaam, als ik ping's open zet naar mijn nas of een internet pagina dan schommelt het continu tussen 1ms en 150ms. en dan vaker richting de 100 dan de 1.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-02 16:48

3DDude

I void warranty's

.... Ja en?
je hebt behalve die 5Ghz band nog andere mogelijkheden dat zul je lijkt mij ook gewoon moeten testen en een daarvan is kijken naar de 2.4Ghz band en kijken het uitmaakt als je hem --> zo ver mogelijk van de andere netwerken kan zetten...

Oh en anders:
http://www.dd-wrt.com/
hiermee kan je je wifi limiet 'wat opvoeren ^_^'
is een custom firmware.

[ Voor 23% gewijzigd door 3DDude op 06-04-2011 22:10 . Reden: dd-wrt ]

Be nice, You Assholes :)

• mellowpimp
  • Niet online
op 2.4 ghz het zelfde. heb met kismet gekeken hoe de rest van de wijk er uit ziet. is allemaal even verdeeld. heb hem gezet waar de meeste routers op zitten.. heb 20 routers die hij gespot heeft.

heb ddwrt er op gezet. nog steeds hetzelfde... begrijp er niks van.

• mellowpimp
  • Niet online
probleem is opgelost.

Heb de sitecom gaming router 2 opgehaald. en het probleem is er mee verholpen. zelfs 1080P gaat nu goed..

pricewatch: Sitecom WL309 Gaming Router II

zal denk ik door die streamengine komen, want die linksys was dus ook 5ghz en die had wel problemen.
Pagina: 1