Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem na virus.

Pagina: 1
Acties:

• abe0708
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-01-2021
Hi,

ik had vandaag een melding van avast dat er een virus op me pc zou zijn, daarna kwam er nog een melding van windows zelf dat ik de computer opnieuw moest opstarten. Na het opstarten waren plotseling mijn mappen weg.[img]/http://img847.imageshack.us/i/94915238.png/[/img]
Maar wat het rare is, dat ik via een andere manier wel gewoon de bestanden in DIE mappen kan openen, dat betekent dus dat de mappen/bestanden niet zijn verwijderd... Maar waarschijnlijk niet zichtbaar zijn op een of andere manier.
En ook al mijn favorieten zijn weg bij Internet Explorer... :?

Na het opstarten kreeg ik ook de melding: [img]/http://img846.imageshack.us/i/84176224.png/[/img]

Dus iemand idee hoe ik die mappen weer zichtbaar krijg?? Graag hulp... :X

Groeten,
abe0708 ;)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
eerst kijken of je je windows echt virus vrij hebt.
download proces explorer http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 om te kijken of er ook vreemde processen draaien. daarna kijken of je met een win7 cd win7 kan herstellen.

het lijkt er namelijk op dat je profiel niet meer lekker is.

• abe0708
Naja... Ik heb geen win7 cd want mijn laptop is zo aangeleverd, met het besturingssysteem erop :X

Verwijderd

Heb je al een volledige scan uitgevoerd? Bijv. d.m.v. Malwarebytes.org ?

Misschien een kleine oplossing (google ja)

Did you redirect the folder via GPO, by using the location tab in the properties dialog box of "C:\Users\UserName\Documents", or did you editing the value of "HKCU\Software\Microsoft\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\Personal" in the registry.

1. If done via GPO remove the user account object from the scope of the GPO or delete the GPO
2. If done via the locations tab
a. Open Windows Explorer (aka My Computer or Computer) and browse to the current location via computer or network (not Libraries or Favorites)
b. Right-click on the current documents folder location and choose properties.
c. Update the Location tab with the desired location and hit Move to copy all files to the new folder
3. If done by editing the registry
a. Try option 2 first
b. If option 2 fails open the registry editer (Start > Search: Run > regedit > hit yes if UAC prompt pops up)
c. Browse to "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders"
d. Edit the Personal value to reflect the desired location

Save editing the registry as a last resort. Even those that know what they are doing will make mistakes that affect system stability. Also editing the registry will NOT copy the contents of the current folder to the new folder.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 20:57 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Ten 1e hoort dit topic hier:
Beveiliging & Virussen
of misschien:
Windows Clients

Ten 2e: Wat heb je zelf al aan moeite gedaan?

Imho moet je niet moeilijk gaan doen.. Belangrijke spullen backuppen. En dan een schone installatie eroverheen, een Win7 CD'tje mag je legaal downloaden en branden ja. Mits je serial legaal is (Staat meestal op een sticker achterop de laptop)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• abe0708
Ow srry..

Computer 2x opnieuw opgestart.
Complete scan door Avast uitgevoerd.

En verder nog niet veel, omdat het pas gebeurd is...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Dat is echt niks :+ .

Haal Mbam (Malwarebytes) er eens overheen, is een van de beste scanners. Daarnaast zou ik liever gebruik maken van Microsoft Security Essentials mocht je OS gewoon legaal zijn (Wat ik wel aanneem).

Maar nogmaals: Maak je handen hier niet vuil aan, download/brand een Win7 DVD'tje met het juiste OS (Home/Pro/Ultimate ect). En installeer met de code die achterop je laptop staat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• abe0708
Ah oke, ik zal het allemaal uitprobere, en ja mijn OS is legaal ^^

Verwijderd

Ik schijf deze even door naar Beveiliging & Virussen.

Verwijderd

Een herinstallatie is altijd zo kortzichtig.. Maargoed, als je die beslissing neemt vergeet dan inderdaad geen backup te maken van je documenten.

Daarbij is het ook handig om een lijstje van je software te maken, en evt. extra dingetjes.

Succes!

Ook eventjes doorlezen: http://www.techspot.com/v...red-on-This-Computer.html

Misschien dat het de ultieme oplossing is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 21:28 ]

• abe0708
Ik had vandaag nog ff de laptop snel gescant met HitmanPro, hij vond 2 gevaarlijke virussen. Het nadeel is dat ik deze virussen niet an verwijderen omdat de proeftijd van 30 dagen voorbij is. :X
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/i/65298077.png/

En bij het opstarten van de laptop kreeg ik ook nog deze melding.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/i/19215614.png/

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Probeer de Quickscan van Bitdefender eens.
Mocht de scan van bitdefender niet werken, probeer (zoals al eens gezegd) Malwarebytes eens. En probeer de oplossingen van dezejongeman en Whis eens.
dezejongeman schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:50:
eerst kijken of je je windows echt virus vrij hebt.
download proces explorer http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 om te kijken of er ook vreemde processen draaien. daarna kijken of je met een win7 cd win7 kan herstellen.

het lijkt er namelijk op dat je profiel niet meer lekker is.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:55:
Heb je al een volledige scan uitgevoerd? Bijv. d.m.v. Malwarebytes.org ?

Misschien een kleine oplossing (google ja)

Did you redirect the folder via GPO, by using the location tab in the properties dialog box of "C:\Users\UserName\Documents", or did you editing the value of "HKCU\Software\Microsoft\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\Personal" in the registry.

1. If done via GPO remove the user account object from the scope of the GPO or delete the GPO
2. If done via the locations tab
a. Open Windows Explorer (aka My Computer or Computer) and browse to the current location via computer or network (not Libraries or Favorites)
b. Right-click on the current documents folder location and choose properties.
c. Update the Location tab with the desired location and hit Move to copy all files to the new folder
3. If done by editing the registry
a. Try option 2 first
b. If option 2 fails open the registry editer (Start > Search: Run > regedit > hit yes if UAC prompt pops up)
c. Browse to "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders"
d. Edit the Personal value to reflect the desired location

Save editing the registry as a last resort. Even those that know what they are doing will make mistakes that affect system stability. Also editing the registry will NOT copy the contents of the current folder to the new folder.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Verwijderd

Abe het is het niet verstandig om ons up-to-date te houden? want ik had eigenlijk wel verwacht dat je al met Malwarebytes hebt gescanned..

• abe0708
Ja daar was die meebezig, maar mense moete ook werken he ^^ maar ik heb met dat programma Malwarebytes gescand en nu is de laptop als het goed is virusvrij.

• NaabJ
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-07 12:19
@Abe

En hoe zit het met je verborgen mappen/bestanden? Misschien heeft die virus ze op verborgen gezet?

• abe0708
@ Naabj, ik zou het echt niet weten, de bestanden zijn niet weg dus dat is al een opluchting... Ik moet nog informatie zoeke denk ik...

• NaabJ
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-07 12:19
Bij Vista kan je naar extra-mapopties-verborgen mappen weergeven gaan. Ik heb geen idee hoe dit is bij W7

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
abe0708 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 07:27:
Ik had vandaag nog ff de laptop snel gescant met HitmanPro, hij vond 2 gevaarlijke virussen. Het nadeel is dat ik deze virussen niet an verwijderen omdat de proeftijd van 30 dagen voorbij is. :X
[afbeelding]

En bij het opstarten van de laptop kreeg ik ook nog deze melding.
[afbeelding]
Laat Avast! eens een boot-time scan draaien, je Windows start dan opnieuw op, en voordat er van alles geladen wordt krijg je in een blauw scherm (net zoals de checkdisk draait) een tekst based scanner. (virussen kunnen zichzelf dan nog niet opstarten. Deze los vrijwel alle problemen op.

• abe0708
Het probleem is opgelosd. De mappen waren ontzichtbaar door het virus, hij heeft weergave uitgeschakeld... Door ze in te schakelen is het probleem verholpen.

Thx allemaal!:D
Pagina: 1