Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win7] Geluiden worden meegestuurd door bijv skype

Pagina: 1
Acties:

• Kiebus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:38
Beste mede tweakers,

Ik heb een probleem omtrend mijn geluidsmanagement in windows 7. Ik draai windows 7 ultermate 64 bit (NL), Core 2 Q9550, mobo P5Q Deluxe, SoundMAX integrated Digital HD)

Het probleem is heel simpel uit te leggen, als ik bijvoorveeld een Skype gesprek voer, dan hoort 'de andere kant' alle geluiden die ik ook hoor. Dus als ik bijvoorbeeld een liedje afspeel kan de andere kant dit ook horen.
Ik wil dit kunnen uitzetten.

Na flink wat zoekwerk zou dit te regelen moeten zijn bij 'Geluid' --> 'Opnemen' --> 'Eigenschappen (van mircofoon)' --> 'tabblad Luisteren' --> 'Naar dit apperaat luisteren' uitvinken. Echter is dit bij mij al uitgevinkt, en het probleem is niet opgelost.
Ook heb ik al op het forum van Skype gezocht. Hier wordt geopperd om een ander geluids device te selecteren dan de standaard windows. Echter heb ik die optie niet in skype (kan alleen de Soundmax selecteren).

Kortom, ik kom hier niet uit, wie kan me hiermee helpen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-11 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ken nog van toen ik Windows XP op m'n PC draaide met een Creative Live! 24 bit dat er een optie was om het volume van "what I hear" te veranderen. Als ik die omhoog zette, hoorde de andere kant hetzelfde als ik, zette ik 'm op mute, dan was er geen probleem.
Misschien dat je een soortgelijke optie hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kiebus
Bedankt voor de reactie echter kan ik zo'n soort optie niet vinden. Niet in de windows geluiden mixer als in de Soundmax tool. :-(

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
natuurlijk hoort je contactpersoon dit via skype, je liedje/muziek/geluidsgeloven worden immers ook opgenomen door de microfoon.

• Kiebus
GeertH schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:35:
natuurlijk hoort je contactpersoon dit via skype, je liedje/muziek/geluidsgeloven worden immers ook opgenomen door de microfoon.
Haha, nee ik bedoel dus geen zogenaamd 'rondzingen'! Hij doet dat ook wanneer ik een headset gebruik (maakt overigens voor 'de andere kant' helemaal niets uit). Conclusie, het is een geluidskaartinstelling.

Verwijderd

Klopt, je opnameapparaat in Skype is niet je microfoon maar je geluidskaart output (wat bij Soundsblasters "What U Hear" heet).

dus, kies in skype de juiste mic.

• Kiebus
Als ik bij skype naar mijn audio settings ga, dan kan ik bij microphone alleen maar 'Microfoon (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)' kiezen. Er zijn gewoon geen andere keuzes.

Als ik dan op 'Show advanced options' klik dan zie ik wel een lijst onder het kopje 'Microphone' maar die zijn allemaal grayed out. Er staat achter 'Microfoon (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)' een groen vinkje dat die standaard is. (En die is dus ook niet grijs maar gewoon zwart). De rest kan ik alleen maar 'Remove', 'Move up' of 'Move down' kiezen.
De zaken die grayedout zijn zijn;

'Microfoon (High Defenition Audio-apperaat)'
'Lijningang (High Defenition Audio-apperaat)'
'Microfoon (High Defenition Audio-apperaat) (2)'
'Microfoon (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)' (deze is dus zwart en standaard)
'Lijningang (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)'

Ik hoop dat iemand hier verder mee kan.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan eens kijken in je SoundMax panel wat er aan de Mic gekoppeld is. Dit kan je namelijk ook opgeven (afhankelijk van driver, etc.) of dit line in is, mic in, of iets anders.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Kiebus schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:41:
[...]

Haha, nee ik bedoel dus geen zogenaamd 'rondzingen'! Hij doet dat ook wanneer ik een headset gebruik (maakt overigens voor 'de andere kant' helemaal niets uit). Conclusie, het is een geluidskaartinstelling.
Of jij moet je volume serieus wat minder zetten :P

Welk apparaat wordt er gebruikt om op te nemen?
(via de volume control van windows)

[ Voor 69% gewijzigd door Big Womly op 05-04-2011 22:43 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Kiebus
als ik op geluid klik bij configuratiescherm en dan vervolgens tabblad opnemen klik, dan kan ik nergens uit keizen. Ik zie alleen maar staan:

Microfoon
SoundMAX Integrated Digital HD Audio
Standaardapparaat

Correctie op bovenstaande, ik heb geklikt op uigeschakelde apparaten weergeven en nu heb ik nog 3 andere die grayed out zijn, te weten

Cd-speler
momenteel niet beschikbaar

Lijningang

Stereo-mix

Ik vermoed dat ik hier iets mee moet? ;)

• mad-dog
  • Laatst online: 09:42
Zet de mic versterking eens uit van je mic, dit kan in de instellingen van je mic in Windows zelf

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Gebruik je boxjes of heb je een headset en zo ja welke?

• Kiebus
mad-dog schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:07:
Zet de mic versterking eens uit van je mic, dit kan in de instellingen van je mic in Windows zelf
En dan? Naar mijn idee staat mijn mic dan alleen maar zachter, dan kan ik net zogoed het schuifje van de mic omlaag trekken.
Hier zie ik niet echt de oplossing in?
Timmiewimie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:45:
Gebruik je boxjes of heb je een headset en zo ja welke?
Zoals ik al zeer duidelijk eerder in het topic gemeld heb gebruik ik zowel boxjes als een headset. Bij beide treedt het probleem op precies de zelfde wijze op.
Dus nogmaals voor de duidelijkheid, het is _GEEN_ feedback op mijn microfoon.

Verwijderd

Kiebus schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:07:
Zoals ik al zeer duidelijk eerder in het topic gemeld heb gebruik ik zowel boxjes als een headset. Bij beide treedt het probleem op precies de zelfde wijze op.
Dus nogmaals voor de duidelijkheid, het is _GEEN_ feedback op mijn microfoon.
Als je je microfoon op mute zet, blijven jouw geluidjes dan doorkomen bij je gesprekspartner?

En, ook wel boeiend, als je je mic gewoon met je hand omsluit zodat die niets kan oppikken, hoe zit het dan? Want dat je een headset hebt wil niet zeggen dat 't geen feedback kan zijn op zichzelf.

• Kiebus
Ten eerste wil ik even kwijt dat ik het als niet prettig ervaar dat mijn oordeel hier in twijfel wordt getrokken. Ik doe een voor onderzoek, zoals een tweaker betaamt, en daaruit is gebleken dat het geen feedback betreft.

Hand om de mic, geluid wordt niet zachter (mijn stem uiteraard wel).
Als ik mijn geluid uitzet via het draaiknopje van mijn headset, blijft het geluid voor de gesprekspartner gewoon doorgaan.

Lijkt me dat ik me op deze manier voldoende 'bewezen' heb dat het geen feedback betreft.
(overigens mic versterking uitzetten geeft zoals verwacht ook geen oplossing)

Een andere interessante kwestie is wel dat wanneer ik de schuif van mijn mic omlaag trek, de andere kant mij niet meer hoort (logisch :9 ) maar dat het geluid (muziek) ook weg is. Dus het computergeluid zit op de een of andere manier wel 'gekoppeld' aan de schuif van de mic.

Zaak is dus om die 'koppeling' eruit te krijgen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Kiebus op 07-04-2011 00:16 . Reden: typo ]

• Kiebus
24 uur later, een kickje dus dan maar. O-)
Wie kan mij meer vertellen over de instellingen van mijn geluidskaart?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Klinkt als lastig te vinden - je hebt niet toevallig nog een ander apparaatje (USB webcam of zo) met microfoon ergens in zitten? Indien dat niet het geval is, moeten we kijken naar jouw laatste opmerking: het geluid lijkt gekoppeld aan de volumeregeling van jouw microfoon, maar komt niet *van* de microfoon.
Als ik naar mijn instellingen ga (speakertje in taakbalk, rechtermuistoets -> Recording Devices) en dan het tabblaadje Communications, zie ik de volgende keuzes staan:
When Windows detects communication activity:
- mute all other sounds
- Reduce the volume by 80%
- Reduce ... 50%
- Do nothing

Hoe staat dat bij jou ingesteld?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Kiebus
Ik heb een aude webcam (usb) maar die kan geen geluid opnemen (als ik me niet vergis) volgens mij model vf0220 van Creative

Ik heb daar geen actie ondernemen aanstaan. Maar heb eerder ook al 'alle andere geluiden dempen' aangehad. DIt resulteerde erin dat mijn achtergrond muziek gewoon gedempt werd wanneer er een inkomend of uitgaand skype gesprek was.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Kiebus schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:57:
Ten eerste wil ik even kwijt dat ik het als niet prettig ervaar dat mijn oordeel hier in twijfel wordt getrokken. Ik doe een voor onderzoek, zoals een tweaker betaamt, en daaruit is gebleken dat het geen feedback betreft.

Hand om de mic, geluid wordt niet zachter (mijn stem uiteraard wel).
Als ik mijn geluid uitzet via het draaiknopje van mijn headset, blijft het geluid voor de gesprekspartner gewoon doorgaan.

Lijkt me dat ik me op deze manier voldoende 'bewezen' heb dat het geen feedback betreft.
(overigens mic versterking uitzetten geeft zoals verwacht ook geen oplossing)
Als je dit in je TS had gezet hadden we je dit niet gevraagd ;)
Een andere interessante kwestie is wel dat wanneer ik de schuif van mijn mic omlaag trek, de andere kant mij niet meer hoort (logisch :9 ) maar dat het geluid (muziek) ook weg is. Dus het computergeluid zit op de een of andere manier wel 'gekoppeld' aan de schuif van de mic.
Dus bij geluid koptelefoon uit -> andere kant blijft muziek hebben
Bij geluid microfoon uit -> andere kant heeft geen muziek meer

Dit is raar, en ik denk dat het toch een foutje is in windows zelf.
Zaak is dus om die 'koppeling' eruit te krijgen :)
Je zal nu even moeten zoeken in windows, proberen de drivers van soundmax te installeren (opnieuw dan ;) ) en je kan kijken of er ergens anders in skype een optie is. Ben je eigenlijk wel administrator? Probeer skype eens met admin-rechten te starten? Misschien kom je er dan wel bij.

edit:
Kiebus schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:06:
Ik heb een aude webcam (usb) maar die kan geen geluid opnemen (als ik me niet vergis) volgens mij model vf0220 van Creative

Ik heb daar geen actie ondernemen aanstaan. Maar heb eerder ook al 'alle andere geluiden dempen' aangehad. DIt resulteerde erin dat mijn achtergrond muziek gewoon gedempt werd wanneer er een inkomend of uitgaand skype gesprek was.
Hoorde de ander dan wel muziek of niet? Zo niet, dan is dat denk ik de enige oplossing

[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 07-04-2011 21:20 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Kiebus
F.West98 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:19:

Dus bij geluid koptelefoon uit -> andere kant blijft muziek hebben
Bij geluid microfoon uit -> andere kant heeft geen muziek meer

Dit is raar, en ik denk dat het toch een foutje is in windows zelf.

[...]

Je zal nu even moeten zoeken in windows, proberen de drivers van soundmax te installeren (opnieuw dan ;) ) en je kan kijken of er ergens anders in skype een optie is. Ben je eigenlijk wel administrator? Probeer skype eens met admin-rechten te starten? Misschien kom je er dan wel bij.

edit:

[...]

Hoorde de ander dan wel muziek of niet? Zo niet, dan is dat denk ik de enige oplossing
Ik heb op mijn headset een draaiknopje om het volume van mijn headset aan te passen, als ik die helemaal omlaag draai (dus geen geluid meer op mijn headset) dan blijft het geluid aan de andere kant wel gewoon hoorbaar.
Ik heb momenteel even niet voorhande wat er gebeurd als ik de schuif omlaag trek in windows van mijn geluid. Dit test ik morgen even.

Ik heb 1 account op mijn win7 en dat is uiteraard admin.

ik worstel al een tijdje met dit ' probleem' en als ik me niet vergis heb ik de geluid drivers al eens opnieuw geinstalleerd. Maar ook dat ga ik morgen alsnog eens proberen.

In windows zelf heb ik al behoorlijk goed gezocht naar mogelijke opties die hier iets mee te maken kunnen hebben.

Het communicatie tabblad heeft naar mijn idee niets met deze kwestie te maken, aangezien ik bij alle 4 de opties geen verschil heb. Natuurlijk wordt het geluid gedemd als ik die optie aan heb staan, en hoort de andere kant niets meer. Maar als ik dan tijdens het skype gesprek een nummertje opstart, dan hoort de andere kant dat gewoon weer.
Kortom, geen verschil.

Nog een ander interessant iets; Ik heb een dual boot, met ook nog een win xp pro. Ook hier ondervind ik gewoon hetzelfde ' probleem' .

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor iedereen die Kiebus wil helpen:
Er is al in een vroeg stadium gevonden dat het om "What I Hear" gaat dat blijkbaar aan staat, maar dan het equivalent van SoundMax, ipv de term die Creative gebruikt. Van de 10+ replies op dit topic zijn er de laatste aantal totaal nutteloos door de eerder gevonden diagnose. Beetje zonde IMO.

Ik heb zelf helaas geen SoundMax apparaat in een laptop of computer bij de hand, een Windows VM bied ook niet echt veel opties om verder te helpen, maar het ziet er naar uit dat het echt in het SoundMax control panel zit. Kan je screenshots maken van elke tab en opties in dropdown menu's zodat ik kan kijken wat het kan zijn?

• Kiebus
Hero Of Time schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:38:
Voor iedereen die Kiebus wil helpen:
Er is al in een vroeg stadium gevonden dat het om "What I Hear" gaat dat blijkbaar aan staat, maar dan het equivalent van SoundMax, ipv de term die Creative gebruikt. Van de 10+ replies op dit topic zijn er de laatste aantal totaal nutteloos door de eerder gevonden diagnose. Beetje zonde IMO.

Ik heb zelf helaas geen SoundMax apparaat in een laptop of computer bij de hand, een Windows VM bied ook niet echt veel opties om verder te helpen, maar het ziet er naar uit dat het echt in het SoundMax control panel zit. Kan je screenshots maken van elke tab en opties in dropdown menu's zodat ik kan kijken wat het kan zijn?
Naar mijn idee is er geen 'what i hear' equivalent in mijn SoundMAX tool. Maar ik zal morgen zeker even van alle mogelijke opties en dropdowns ed een screenshot maken.

(Momenteel reageer ik vanuit mijn laptop in bed :9 )

In ieder geval iedereen tot nu toe al heel erg bedankt voor de hulp! _/-\o_

• Kiebus
Gister opnieuw de driver geinstalleerd. Naar mijn idee geen verandering.
Ook zoals afgesproken overal even een screenshot van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kamikazesjra/Geluid/12.jpg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt geen optie als onderstaand?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q3G8EuZUjsRqvXYd4X4BRfAk/full.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kiebus
alt-92 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:33:
Je hebt geen optie als onderstaand?
Jawel hoor, maar zoals al eerder hierin dit topic besproken doet dat niets af aan mijn 'probleem'. Dat is hetzelfde als zelf het schuifje van je muziek te verlagen.

• Kiebus
Dan maar weer een kickje.
Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vreemd dat ik dit heb gemist zaterdag en zondag. Naja, wat gebeurt er als je Line In helemaal uitschakelt? Zet ook eens de optie "Onafhankelijke koptelefoon voor" uit.

Even zitten googlen op een paar termen en zie er overal iets over Stereo Mix voor mensen die willen opnemen wat ze horen. Nu heb ik hier over na zitten denken en misschien dat hier je probleem zit. Het apparaat is bij jou uitgeschakeld en zou dus niets moeten doen, maar wat als het nou ergens op de achtergrond toch nog iets doet? Kijk eens in de instellingen van dat ding (misschien eerst aanzetten) en speel hier even met de opties.

Pagina: 1