Toon posts:

[S775] Missing pin in socket + gebogen pinnen probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 01:45
Ik heb net een moederbord overgenomen van een tweaker en ontdek bij ontvangst helaas dat er in de socket gebogen pinnen zitten waarvan er een pin zelfs mist!

Nieett weer denk ik.. Is namelijk niet de eerste keer voor mij helaas.... De CPU zat nog in de socket (met een overvloed aan koelpasta :/) en het hele gebeuren was goed verpakt, dus transportschade kan het niet zijn.
Ik kan wel zien dat het moederbord ruw is gebruikt. Enkele andere pinnen ook gebogen (koelvin, Fan pin, Q-connector pin, en wat random jumperpinnen). Dit is geen probleem, kan ik rechtbuigen en valt wel mee.

Alleen nu dus die Socket pinnen. S775.

Het gaat om de volgende pinnen, die je kan zien op de layout in de link op pagina 30.
http://www.intel.com/assets/pdf/appnote/303334.pdf

AN16, AN15 (mist), AN14.
AK13.

Het gaat om 2 tested power pinnen en 2 tested ground pinnen, waarvan dus 1 tested power pin mist!

AN16 is erg omgebogen en ligt bijna plat, die is moeilijk om terug te buigen, maar eventueel mogelijk. (ben dus al ervaren in pinnen buigen).
De AN14 en AK13 zijn iets minder gebogen en dat lukt mij wel om terug te buigen zodat hij goed contact maakt.
Alleen die missing pin en de AN16 die erg gebogen zijn zijn een probleem.

Weet iemand dus of een missing Tested Power en een Erg gebogen Tested Ground pin, op deze locaties problemen zal/ kan opleveren voor de werking/cpu/mobo etc?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 19:40
Kan je niet iets regelen met de tweaker waarvan je dit moederbord hebt overgenomen?
Lijkt me nou niet de manier om zaken te doen, of je moet natuurlijk geweten hebben dat er een mogelijk defect was aan het moederbord?

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 01:45
Ik heb uiteraard ook de tweaker even hierover gemaild. En gevraagd of hij de eerste eigenaar was en hij het werkend uit z'n systeem heeftr gehaald. Ik neem aan dat hij er ook niet vanaf wist en misschien dat hij daarom gewoon werkt... Maar ik ga dus het moederbord gebruiken voor m'n huidige systeem en durf het eerlijk gezegd zo niet aan.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 18:04
Het klinkt bot, maar moest je geen mogelijkheid hebben tot inruilen..

Plaats je CPU er gewoon eens in en kijk of het werkt.

Die socket heeft een zeer stevig klem mechanisme, de kans is nog altijd groot dat deze contact maakt met het kortere, afgebroken pinnetje.

Bij de andere gebogen pinnentjes probeer je ze zover te plooien dat ze geen andere aanraken.

Ik heb dit zelf aan de hand gehad laatst. Bij het terugplooien van het pinnetje is mij deze afgebroken. Dus na eens goed zot te doen, toch maar de cpu erin geplaatst en alles werkt perfect :)

Dit natuurlijk nadat ik van de winkel naar mijn voeten heb gekregen dat het onmogelijk is dat dat pinnetje gebogen uit de doos kan komen en dat dat absoluut mijn fout moet zijn..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een missende powerpin of groundpin is in de regel niet zo erg, daar heb je er als het goed is nog een flink aantal meer van.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee