Toon posts:

4 of 8 pins voedong voor cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mede tweakers ,

Ik heb even een vraag wat betreft de extra stroom aansluitingen voor de cpu.Mijn eigen mobo (asus m4a79xtd evo) heeft "maar" een 4 pins voeding voor de cpu.

Maar wat is nou daad werkelijk het grote verschil tussen een 4 pins en 8 pins aansluiting voor de cpu?En waar word dit vooral voor gebruikt?Vooral met oc-en of ook voor andere doel einde.

De cpu die ik nu gebruik (1090t BE) loopt stabiel op 3800 mhz maar volgens mij zou dit nogwel wat meer moeten kunnen zijn!

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Daniel

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Een 4-pins connector kan maar een beperkt vermogen (75W) leveren aan het moederbord en de processor. De 8-pins connector levert twee keer zoveel vermogen (150W). Wanneer je de 8-pins aansluit zou je dus een zwaardere cpu kunnen gebruiken. Daarnaast kan het een wat stabielere stroomtoevoer opleveren, aangezien je van meerdere lijnen gebruik maakt.

Meestal werkt een cpu ook wel met een 4-pins aansluiten, maar zodra je stevig gaat overklokken lijkt het me wel zinvol om die 8-pins connector tóch aan te sluiten (niet goed gelezen, die zit er bij jou dus niet op :+). Het zou goed kunnen dat je met een 8-pins er iets meer uit kan persen, maar voor het overklokpotentieel verwijs ik je door naar Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 4

[edit]
Als ik het topic eens doorzoek op 1090 en de resultaten vergelijk, dan is jouw overklok nog zo slecht niet. De meesten halen 3.8GHz tot 4.0GHz.

[ Voor 17% gewijzigd door Bee.nl op 05-04-2011 17:36 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
idd, de 4-pin kan volgens specificaties 75W verwerken. In de praktijk zal er veel meer door kunnen maar je moet je bij overclocken afvragen of de rest van het bord dat vermogen wel kan verwerken. Als het bord geschikt was voor zware overclocks met hoge vermogens hadden ze er wel een 8-pin stekker opgesoldeerd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:45
heb ook een vraagje ivm de 4 of 8 pins stekker,heb afgelopen weekend een nieuw systeem in elkaar gestoken,op mijn nieuw moederbord steekt een 8pins stekker maar er was een zwart dopje op geclickt dat 4pins afschermde,dus heb ik hem momenteel gewoon met een 4pins stekker aangesloten,mijn voeding geeft mij wel de mogelijkheid om dus die extra 4pins aan te sluiten (8pins in totaal),ik ga zowiezo het systeem overclocken,is het dan nodig om de 8pins aan te sluiten?of kan ik gewoon op 4pins verder blijven?

mijn systeem is:
Msi p67a-G45 B3
8GB dd3 1600mhz
Msi 580gtx TF(oc)
W7-64bit
Ocz stealthXtream 600W

Verwijderd

Als je het systeem gaat overclocken, dan is het inderdaad slim om de 8 pins aan te sluiten. Dit is gewoon stabieler qua voeding.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Je kunt die plastic cap er gewoon afhalen. Volgens mij is dat alleen om het netjes af te dekken, maar je kunt gerust de 8-pins stekker gebruiken. Als je gaat overklokken zou ik het sowieso even aansluiten :)

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Licht zoals boven gezegd aan je eisen.
Als je een lage tdp hebt zou je m eruit kunnen laten (ik zou niet weten waarom je dit zou doen)

Ik weet niet waarom hier zowieso een topic over is eigenlijk het lijkt me nogal simpel gewoon de 2 x 4 erinsteken.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:37

Pixeltje

Woo-woohoo!

maarten12100 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:19:
Licht zoals boven gezegd aan je eisen.
Als je een lage tdp hebt zou je m eruit kunnen laten (ik zou niet weten waarom je dit zou doen)

Ik weet niet waarom hier zowieso een topic over is eigenlijk het lijkt me nogal simpel gewoon de 2 x 4 erinsteken.
Categorie better safe than sorry? Niks mis mee toch?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Pagina: 1