SMTP Server op Suse 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Ik wil op een simple manier een SMTP server inrichten en is enkel bedoeld voor batch mailingen die s'avonds lopen. Nu werken we met een SMTP server van de holding waar we bij zitten maar ze bewijzen weer eens dat ze niet betrouwbaar genoeg zijn om zeker te weten dat het altijd werkt. :(

Ik heb wat zitten hannisen met postfix alleen ik krijg het niet echt aan de praat, connection rejected elke keer.

vanout een andere server gebruik in sendEmail voor het verzenden naar een SMTP server(nu dus van de holding)

Enige hints of basis instellingen die gebruikt worden in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ArgantosNL schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:24:
Ik wil op een simple manier een SMTP server inrichten en is enkel bedoeld voor batch mailingen die s'avonds lopen. Nu werken we met een SMTP server van de holding waar we bij zitten maar ze bewijzen weer eens dat ze niet betrouwbaar genoeg zijn om zeker te weten dat het altijd werkt. :(
Holding? Bedoel jij niet hosting?
Daarbij; e-mail is per definitie een onbetrouwbaar medium om mee te communiceren. Hoeft niet perse aan je hoster te liggen.
Mogelijk heb je met je "eigen" smtp server dezelfde problemen (of erger, omdat jouw mailserver een onbekende is).

Verder zijn er volgens mij online tientallen goede guides te vinden over hoe postfix te installeren of configureren. Ik zou zeggen, zoek er een op?
Ik heb wat zitten hannisen met postfix alleen ik krijg het niet echt aan de praat, connection rejected elke keer.
Om je een beetje te kunnen helpen zou het handig zijn als je de echte foutmelding even hier noteerd.
Je stelt nu een veel te brede vraag met te weinig info. Concentreer je even op wat je nu hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 05-04-2011 16:43 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ArgantosNL schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:24:

vanout een andere server gebruik in sendEmail voor het verzenden naar een SMTP server(nu dus van de holding)

Enige hints of basis instellingen die gebruikt worden in de praktijk.
Dit is wel erg weinig informatie over wat je nu precies aan het doen bent. Post preciese foutmeldingen en configuratiefiles, dan kunnen we je misschien helpen.

In het algemeen kan ik alleen zeggen dat hoewel e-mailservers niet heel moeilijk zijn, het erg makkelijk is om kleine rampen te veroorzaken als je niet weet wat je doet. Zorg in ieder geval dat je weet wat een 'open relay' is en hoe je controleert of jouw mailserver dat is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Leuk boekje: http://www.comcol.nl/detail/50822.htm op voorraad, dus snel in huis, en dan kun je het weekend al studeren :)

En als je deze hebt bestudeerd kun je daarna eens gaan leren wat SPF is, DKIM, Greylisting, hoe blacklists werken, etc. Want als je met weinig kennis een mailservertje in elkaar flanst, sta je binnen een week op een blacklist, en mail je helemaal niets meer.

[ Voor 51% gewijzigd door axis op 06-04-2011 17:52 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!