Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MPC speelt geen mp3 meer af

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54
Sinds kort heb ik het vage probleem dat MPC geen mp3 meer kan afspelen. Onder Winamp merkte ik ook al een vergelijkbare probleem waarbij de helft van de mp3 ook niet meer af te spelen waren.

Ik heb de mp3 extensie gekoppeld aan MPC. Als ik een mp3 probeer te openen dan krijg ik het volgende bericht:

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/7824/clipboard01s.png

Ik heb de meest recente Full K-Lite Codec pack geinstalleerd (bron) en nadat dit niet geholpen had ook nog eens de Codec Pack all in 1.

Normaal gesproken moet de LAME codec die in de K-Lite Codec Pack verwerkt zit toch voldoende zijn voor mp3's. Heeft iemand dit probleem ook? En zo ja, wat is de oplossing?

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom codecpacks installeren? Gooi al die rommel er eens af en installeer alleen MPC.

• Snowwie
Alleen MPC, zonder codecs?

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, die codecpacks zijn in de meeste gevallen compleet overbodig en installeren alleen maar rotzooi die je niet nodig hebt.

• Snowwie
Oke, dat heb ik gedaan, maar nu gebeurt er iets vreemds. Als ik mijn mp3 lijst af ga, dan werken de bovenste mp3's wel maar onderaan in de lijst werken ze niet. Kijk maar eens naar dit korte filmpje dat ik zojuist even gemaakt heb om het duidelijk te maken:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ML5d5vfbWOI]

Hetzelfde gebeurt trouwens ook in Winamp en VLC. Vanaf een bepaalde letter speelt het de mp3's niet af en springt weer terug naar een andere mp3.

Errug vaag.

edit: toevoeging:
Ik heb dezelfde mp3's die niet werkten op mijn 1e pc vervangen door dezelfde mp3's op mijn 2e pc. En wat schetst nu de verbazing, mpc speelt ze nu wel correct af.

Het één en het ander doet vermoeden dat bepaalde mp3 bestanden corrupt waren. :?

[ Voor 40% gewijzigd door Snowwie op 05-04-2011 17:33 ]

Mijn YouTube Channel

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Het was niet toevallig een link die oud was?

Ga bij corrupte bestanden eens kijken in de logs en de minidumps voor crashes (mocht je willen weten wat het veroorzaakt heeft). Wellicht dat je bestands-tabel corrupt is/was. Doe zeker even een chkdsk. En controleer op MFT fragmentatie.
Pagina: 1