LAN-kabel splitsen, op welke manier?

Pagina: 1
Acties:

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:35
Mijn pc op de kamer boven, is aangesloten via een kabel vanuit de router (beneden in de muurkast). Nou wil eigelijk mijn netwerkkabel op de 1e verdieping splitsen, zodat die ook op de televisie kan worden aangesloten (voor het gebruik van uitzendgemist e.d.) De tweede kabel zal niet gebruikt worden voor aan een pc te hangen o.i.d. puur televisie.

Het mag in ieder geval niet zo zijn dat mijn pc hinder ondervind hiervan. Bepaalde poorten moeten open blijven in de router (ivm p2p) en internet moet zodanig verstoord worden dat ik op het ene moment geen verbinding heb, en het andere moment gaat het prima. Liever stabiel maar traag, dan instabiel en soms snel.

Nou vraag ik me af hoe ik dit het beste kan doen:

1. Een nieuwe kabel vanuit de router naar boven trekken (klotewerkje, maar het is ooit gelukt, dus waarom nu niet meer?)
Nadeel: kost moeite en veel kabel

2. Een switch
Nadeel: Als er televisie via internet gekeken wordt, betekend dat dat internet op mijn pc vertraagd/verstoord wordt?

3. Een hub
Nadeel: Als er televisie via internet gekeken wordt, betekend dat dat internet op mijn pc vertraagd/verstoord wordt?

Wat zijn nou de voor- en nadelen van deze methodes en wat raden jullie mij aan? Ik heb heel weinig ervaring met netwerken, dus vandaar dat ik om hulp vraag..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-02 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon een switch kopen, vertraging zul je sowieso hebben. Aangezien je de verbinding moet delen.

Een hub is verouderd en is zeer traag.

Edit: Het is niet zo dat als je bijv een 16Mb/s verbinding hebt, dat elk apparaat 16Mb/s krijgt. Je verdeelt het binnen je netwerk.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 05-04-2011 15:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gewoon een switch er tussen knallen en klaar.En tjsa, als jij lekker aan het leechen bent en de lijn dichttrekt, zal je dat merken bij de nadere PC in het netwerk en vica versa :)

Maar je kan ook gewoon het netwerk limiten vanuit je router bijv. Zorgen dat je PC's een vast IP hebben en dan limieten er aan toe kennen :)

Xbox Live ID:Notna8310

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-02 16:11
2. Als je zorgt dat beide kanten gigabit is, dan zal er weinig aan de hand zijn. Mits je Internet verbinding snel genoeg is natuurlijk!

3. Niet echt relevant meer.

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:33:
Gewoon een switch er tussen knallen en klaar.

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:35
Ok lijkt me duidelijk dat iedereen een switch adviseerd? Dan doe ik dat! Bedankt voor t advies!
Pagina: 1