Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-07-2023
Hey luitjes,

Ik ben van plan om een LG plasma tv aan te schaffen in de 60pk serie. Ik heb al veel gezocht op het net en verschillende winkels gebeld om informatie over deze tvs maar iedereen spreekt elkaar een beetje tegen. Daarom zoek ik iemand die ervaring heeft met 1 van deze tvs.

Ik twijfel tussen de LG 60pk250 en de 60pk550. Kan iemand mij vertellen of er verschil zit in de beeldkwaliteit?
De aansluitingen maken me niet zoveel uit omdat ik toch alles via een receiver aansluit. Het gaat me dus puur om het verschil in het beeld.

En hebben deze tvs nog last van inbranders? Ook dit werd weer tegengesproken door verschillende winkeliers.

En omdat ik toch wel veel game is mijn laatste vraag of dit goed te doen is op een plasma? Ik heb wat gelezen over inputlag en zo. Iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag als iemand hier iets over kan vertellen.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

Schermen zijn vrijwel identiek. Je zal alleen bij de 550 wat extra features hebben, zoals de THX beeldinstellingen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Laguna schreef op woensdag 06 april 2011 @ 02:30:
Schermen zijn vrijwel identiek. Je zal alleen bij de 550 wat extra features hebben, zoals de THX beeldinstellingen.
ok bedankt voor je reactie!

Maar zorgt dat thx er wel voor dat het weer beter beeld geeft of zit daar dan geen verschil in? De 550 is namelijk 200 euro duurder en dat wil ik best uitgeven als er grote verschillen zijn maar als het bijna niks scheeld dan houw ik ze liever in mun zak natuurlijk. ;)

Ik heb even de 2 tvs vergeleken op de lg site. De enigste verschillen zijn dat de 550 Trumotion en THX heeft. Ga ik dat verschil zien als de ene Trumotion heeft en de ander niet? THX heeft toch met geluid te maken? Zoja dan is dat voor mij sowiezo al niet interessant. Wat houd dat trumotion precies in eigelijk? Ik kan hier ook niet echt iets duidelijks op gevonden krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door NickyB13 op 07-04-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

THX zijn voorkeursinstellingen zodat de kleuren op het beeld weergegeven worden zoals ze bij films bedoeld zijn (en heeft in dit geval niets met geluid te maken). In principe kan je die instellingen ook zelf maken, aangezien er volledige ISF calibratie mogelijkheden inzitten (weet alleen niet zeker of dat bij de 250 ook het geval is bij mijn 350 is dit wel zo..)

Trumotion is een techniek om bewegingsonscherpte te reduceren (dit kan je vaak goed zien bij voetbal). De 550 heeft tevens nog Bluetooth. Je zal echter zelf moeten afwegen of deze zaken de meerprijs van 200 euro voor jou rechtvaardigen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verschil in beeldkwaliteit zul je meestal toch zelf moeten beoordelen. Gezien de vele 'enhancers' is het ook vaak een kwestie van persoonlijek smaak.

Inbranden kan nog steeds voorkomen. Hoewel de technieken om dit tegen te gaan flink zijn verbeterd, kun je een plasma nog zeer makkelijk in laten branden door bepaalde harde logo`s of bijvoorbeeld veel films met zwarte balken te kijken. Bij langdurig gebruik, ga je dan toch verschil zien in de fosforlaag (kleur wijkt dan wat af).

Inputlag is afhankelijk van de tv zelf. Veel toestellen hebben een game-mode, waarbij enhancers vaak uit worden gezet (console is immers al digitaal en perfect signaal), waardoor er geen vertraging optreedt als gevolg van deze enhancers.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Iedereen super bedankt voor de reacties!! De knoop is doorgehakt het is de 60pk950 geworden. Wel iets duurder maar dan krijg ik iig geen spijt achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
NickyB13 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:09:
Iedereen super bedankt voor de reacties!! De knoop is doorgehakt het is de 60pk950 geworden. Wel iets duurder maar dan krijg ik iig geen spijt achteraf.
Veel plezier ermee! Ik ben jaloers! And remember: pics or it didn't happen! :)

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 16:28
Veel plezier! Ik kijk zelf ook naar de PK950 en zou het waarderen als je ervaringen met dit toestel zou willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
fotos komen zeker. En een review wil ik ook nog maken maar ik heb weinig ervaring met tvs dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Als de complete set staat maak ik fotos. Helaas moet de tv op de standaard blijven ( de enigste eis die mijn vriendin heeft ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
smoldersonline schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:27:
Veel plezier! Ik kijk zelf ook naar de PK950 en zou het waarderen als je ervaringen met dit toestel zou willen delen.
Ben hier ook al een hele lange tijd mee bezig, had hem graag in het echt willen zien en er even mee spelen. Uiteindelijk een winkel gevonden (Electro World retail roermond). Hier gevraagd of ze me fatsoenlijk beeld op de tv konden zetten zodat ik de kwaliteit kon bekijken. Dit was niet mogelijk want het was een slecht signaal 8)7 Gevraagd om er dan even een blu-ray speler aan te hangen maar dit was niet mogelijk... dus ging het van f joe en de groeten, hier koop ik nooit iets meer.
Mocht dus iemand wel een verkooppunt weten waar deze verkocht wordt dan hoor ik dit ook graag (of indien iemand hem thuis heeft staan en mij hem wil laten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
De meeste Mediamarkt winkels hebben er wel 1 staan. Daar zit dan wel gewoon een test blu ray in of zo. Ik heb wel de pk250 zien draaien en dat beeld zag er al verschrikkelijk goed uit! Veel beter dan alle andere tvs die er om heen stonden dus de 950 gaat daar nog overheen. Zodra ik hem heb laat ik het je weten en als je in de buurt woont mag je ook best komen kijken. Ik heb er een console een mediaspeler en een pc aan hangen dus genoeg te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Ik kreeg gisteren trouwens een telefoontje van plasmavisie dat ze hem maandag al bezorgen! :) Zodra hij staat komen er fotos uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Heb hem binnen! Eerste indruk is: GROOOOOOT!!!!!! Mijn god wat een ding. Nu al besloten met mun vriendin dat ie toch opgehangen gaat worden. Daarna maak ik even wat fotos. Kan iemand mij vertellen of de beschermlaag die op het scherm zelf zit er af moet? Ik zie namelijk een beetje van die spiegelende bogen op het scherm als het uitstaat of met zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
NickyB13 schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:13:
Heb hem binnen! Eerste indruk is: GROOOOOOT!!!!!! Mijn god wat een ding. Nu al besloten met mun vriendin dat ie toch opgehangen gaat worden. Daarna maak ik even wat fotos. Kan iemand mij vertellen of de beschermlaag die op het scherm zelf zit er af moet? Ik zie namelijk een beetje van die spiegelende bogen op het scherm als het uitstaat of met zwart beeld.
Ik kan me niet herinneren dat ik een plastic folie op het scherm had... Kun je een pic plaatsen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/11/1302504090-070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/11/1302504221-670.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/11/1302504259-450.jpg

url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3706175.h[tml]Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/11/1302504284-670.jpg[/url]

Het zijn geen mooie fotos maar die komen nog als de tv hangt :) En hij lijkt hier een stuk kleiner maar rechts onder in het tv meubel zie je een ps3 staan.

En de muren zijn net gestuced ( als je het zo speld ).

[ Voor 73% gewijzigd door NickyB13 op 11-04-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Wat een monster! Ik ben heel jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Póg mo Thóin schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:19:
Wat een monster! Ik ben heel jaloers!
Ja lol een monster is het echt! Ik verwachtte al een groot scherm maar hij overtreft mijn verwachtingen echt!

Ik krijg er nog niet echt een mooi beeld uit. Misschien ook omdat ik nog geen rolgordijnen en gewone gordijnen heb hangen dus het licht komt door 4 ramen naar binnen. Iemand ervaring met het afstellen van dit apparaat? Alle info zou meer dan welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Heb net even contact gehad met LG omdat ik golven in het scherm zie als hij uit staat. Volgens hun is het kleurenfilter niet goed bevestigd en moet hij dus omgeruild worden!!! Nu begin ik al een beetje mun vertrouwen kwijt te raken in LG. Maar hopen dat plasmavisie niet moeilijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
Laat het ze anders even schriftelijk mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Solutio schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:48:
Laat het ze anders even schriftelijk mailen...
Ja precies, ik zal eerst eens afwachten wat ze zeggen, ze zijn namelijk morgen pas weer open. pffff echt balen dit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Neem eerst even contact met ze op voor je gaat zitten balen. Je hebt gewoon recht op garantie.

En bij een plasma (of elke tv met een glasplaat) moet je er wel voor zorgen dat je weinig lichtinval hebt, anders spiegelt het als een wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Sowieso heb je hem online besteld toch? Dan kan je hem nog terugsturen mocht het allemaal te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
ja ik zal morgen wel eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Net even gebeld en volgens de man bij plasmavisie is het heel normaal bij een plasma dat je wat golfjes in het beeld ziet bij een plasma. Dus gelukkig maar.

Is er iemand die weet hoe ik mijn tv af moet stellen? Ik zit er aan te denken om een isf kalibratie te laten doen maar dit is wel verschrikkelijk duur ( 400 euro ). Ik krijg er namelijk geen mooi beeld uit, tenminste niet zo mooi als ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
NickyB13 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:27:
Net even gebeld en volgens de man bij plasmavisie is het heel normaal bij een plasma dat je wat golfjes in het beeld ziet bij een plasma. Dus gelukkig maar.
Jeetje dat is balen. Heb ik net toevallig een verkeerd exemplaar te pakken gekregen zónder golfjes :'(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb dat ook nog nooit gezien op een plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:30:
[...]

Jeetje dat is balen. Heb ik net toevallig een verkeerd exemplaar te pakken gekregen zónder golfjes :'(
lol, same here met mijn 50pk250.. balen man.. ik wil ook golfjes..
Om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje een l*lverhaal van die verkoper dat dat normaal is. Hij probeert er gewoon makkelijk vanaf te komen.

Als LG zelf zegt dat het niet goed is dan is het toch klaar, wie geloof je eerder, de fabrikant of een verkoper die geen moeite wil doen om de tv te ruilen.

[ Voor 15% gewijzigd door Occy74 op 12-04-2011 12:33 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Occy74 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:32:
Om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje een l*lverhaal van die verkoper dat dat normaal is. Hij probeert er gewoon makkelijk vanaf te komen.
Je... meent... het?! Ongelooflijk dat mensen hier zo makkelijk in trappen. Zeker met al de info online. Oh well.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:33:
[...]

Je... meent... het?! Ongelooflijk dat mensen hier zo makkelijk in trappen. Zeker met al de info online. Oh well.
Couldn't agree with you more.. Oftewel TS, gewoon werk van maken en dit niet accepteren.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Het is inderdaad effe k*t dat je zonder TV zit dan, maar op de lange termijn is het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
heb net weer gebeld naar de verkoper. had jullie reacties nog niet gelezen maar het is dus ook als het scherm aan staat. Heb ook gezegd tegen hem dat ik gisteren contact heb gehad met lg en dat ik op een forum info heb gezocht hierover. Toen begon de man al iets anders te praten. Hij ging even kijken wat hij er aan kan doen en vroeg waar ik ook alweer vandaan kwam. Hij zou me later terug bellen dus ik ga er van uit dat hij omgeruild word.

Ik hoop dat het "golvenprobleem" ook iets doet met de beeldkwaliteit want na alles wat ik gelezen heb over deze tv had ik hier toch echt veel meer van verwacht. Mijn oude goedkope philips hd ready 32 inch geeft toch echt een mooier beeld en dat is niet eens een plasma.

Is er iemand hier die mij wat tips kan geven mbt de afstelling van de tv? Ik heb al met de monster isf kalibratie dvd lopen klooien maar daar schiet ik volgens mij ook weinig mee op. En is het zo dat ik met mijn wd tv live kwaliteit verlies als ik blu ray films stream? Ik vind het er gewoon niet echt superieur uit zien. Ik zit ook te denken om een expert langs te laten komen en een isf kalibratie te laten doen ( wel als de tv omgeruild is natuurlijk ) want ik heb het gevoel dat deze tv veel meer kan dan ik nu te zien krijg.

[ Voor 27% gewijzigd door NickyB13 op 12-04-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Ik zat net nog naar die fotos te kijken maar zelfs op de foto zie je die golven op het scherm. Vooral de foto die een beetje van links genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wel even goed luchten als het gestuced is, die muur is aardig vochtig ;)

Op de foto lijkt het wel een beetje een loszittende coating oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Even een updatetje,

Net weer contact gehad met plasmavisie en de tv word volgende week omgeruild voor een 60pv250. De pk950 is schijnbaar niet meer leverbaar vanuit LG. Ik verwacht dat de beeldkwaliteit ongeveer hetzelfde is en deze heeft 3D. Ik zal wel fotos maken als hij weer hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:53
Hopenlijk heb je niet goed geluisterd of gelezen... De 60PV250 is de onderkant van de nieuwe lineup... En heeft geen 3D!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
kleefei schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:48:
Hopenlijk heb je niet goed geluisterd of gelezen... De 60PV250 is de onderkant van de nieuwe lineup... En heeft geen 3D!!!
Sorry ik bedoel de PZ 8)7

http://plasmavisie.nl/product/LG+60PZ250/Plasma/LG/964

Is idd de onderkant zoals je zegt, maar kwa beeldkwlaiteit zal hij niet echt onderdoen voor de pk950 en ik heb dan dus wel 3D.

[ Voor 3% gewijzigd door NickyB13 op 22-04-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:09
NickyB13 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:43:
[...]
http://plasmavisie.nl/product/LG+60PZ250/Plasma/LG/964

Is idd de onderkant zoals je zegt, maar kwa beeldkwlaiteit zal hij niet echt onderdoen voor de pk950 en ik heb dan dus wel 3D.
In de vorige post noem je de 60PV250 en je linkt nu naar de 60PZ250, zit nogal verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Nielson schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:46:
[...]
In de vorige post noem je de 60PV250 en je linkt nu naar de 60PZ250, zit nogal verschil in?
Ja die bedoel ik ook, heb het al aangepast.

Iemand hier enig ervaring met deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over dat tv meubel op de foto van de vorige pagina, is dat toevallig deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80133548

Vind dit een mooi meubel maar ik zie erbij staan dat hij maximaal 50 kg kan dragen maar geschik is tot 47 inch schermen, kan je deze dan wel gewoon gebruiken voor een 50/60 inch scherm. Bedoel gaat hij dan niet doorzakken zodat op den duur de planken een kromming gaan krijgen door het gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
NickyB13 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:20:
[...]

Ja die bedoel ik ook, heb het al aangepast.

Iemand hier enig ervaring met deze tv?
Ik ga de 50pz250 kopen, vandaar dat ik het ook wist.

Ik hoop dat je hem snel binnen hebt en je ervaringen kan tonen..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:09:
Even over dat tv meubel op de foto van de vorige pagina, is dat toevallig deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80133548

Vind dit een mooi meubel maar ik zie erbij staan dat hij maximaal 50 kg kan dragen maar geschik is tot 47 inch schermen, kan je deze dan wel gewoon gebruiken voor een 50/60 inch scherm. Bedoel gaat hij dan niet doorzakken zodat op den duur de planken een kromming gaan krijgen door het gewicht?
Meubel komt inderdaad van IKEA. En ik had er de tv op staan (hangt nu aan de muur) en nog 20kg meer aan apparatuur. Ik denk als je er een pootje onder maakt in het midden dat het geen probleem moet zijn voor het meubel. En 60 inch past er wel op hoor alleen is hij dan net zo breed als het meubel en ik vind dat persoonlijk niet zo mooi. Ook is de voet behoorlijk groot dus ik vind het persoonlijk niet echt mooi met zon groot scherm. Als je de tv er boven hangt ziet het er een stuk beter uit.

Als je ooit maten nodig hebt van iets dan laat het maar weten.

[ Voor 9% gewijzigd door NickyB13 op 23-04-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
kleefei schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:25:
[...]

Ik ga de 50pz250 kopen, vandaar dat ik het ook wist.

Ik hoop dat je hem snel binnen hebt en je ervaringen kan tonen..!!
Ja als deze dan wel goed is. ;) Ik zal zeker mijn ervaring delen met jullie, ik had alleen gehoopt dat iemand hem al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickyB13 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:35:
[...]

Meubel komt inderdaad van IKEA. En ik had er de tv op staan (hangt nu aan de muur) en nog 20kg meer aan apparatuur. Ik denk als je er een pootje onder maakt in het midden dat het geen probleem moet zijn voor het meubel. En 60 inch past er wel op hoor alleen is hij dan net zo breed als het meubel en ik vind dat persoonlijk niet zo mooi. Ook is de voet behoorlijk groot dus ik vind het persoonlijk niet echt mooi met zon groot scherm. Als je de tv er boven hangt ziet het er een stuk beter uit.

Met welke beugel heb jij hem aan de muur hangen? Welke tv heb je nu dan de lg60pk250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:45:
[...]

Met welke beugel heb jij hem aan de muur hangen? Welke tv heb je nu dan de lg60pk250?
Nee de 950. En de beugel komt van de beugelknaller en kostte maar 49 euro. Echt een aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
NickyB13 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:39:
[...]

Ja als deze dan wel goed is. ;) Ik zal zeker mijn ervaring delen met jullie, ik had alleen gehoopt dat iemand hem al had.
Ik denk niet dat iemand hem al heeft, eerste shipment is pas net 2 weken binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
kleefei schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:25:
[...]

Ik denk niet dat iemand hem al heeft, eerste shipment is pas net 2 weken binnen...
ik krijg hem iig dinsdag binnen. Ik zal wel een review maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch voor de Lg 60PK250 gegaan, nu is mijn vraag wat zijn de do,s en dont,s bij deze tv i.v.m. met inbranden. Is het trouwens verstandig om die update van firmware te doen, ik heb geen Ziggo en weet niet wat er verder geupdated word, iemand die dit weet? Op welke hoogte hebben mensen een 60 inch tv ongeveer aan de muur hangen. Niet dat ik dat gelijk van plan ben, wil eerst een ander tv meubel, vind dit wel een mooi meubel
http://lcdmeubel.nl/denver iemand nog meer suggesties in de kleur zwart?

p.s. iemand trouwens goede (begin) instellingen voor de Lg 60PK250?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:54:
Ben toch voor de Lg 60PK250 gegaan, nu is mijn vraag wat zijn de do,s en dont,s bij deze tv i.v.m. met inbranden. Is het trouwens verstandig om die update van firmware te doen, ik heb geen Ziggo en weet niet wat er verder geupdated word, iemand die dit weet? Op welke hoogte hebben mensen een 60 inch tv ongeveer aan de muur hangen. Niet dat ik dat gelijk van plan ben, wil eerst een ander tv meubel, vind dit wel een mooi meubel
http://lcdmeubel.nl/denver iemand nog meer suggesties in de kleur zwart?

p.s. iemand trouwens goede (begin) instellingen voor de Lg 60PK250?
Ik heb iig geen enkel spoor ontdekt bij mijn 950 kwa inbranden. En dat meubel van de ikea is gewoon goed hoor alleen zou ik je 60 inch niet op een standaard zetten dat past gewoon niet bij zon tv.

http://www.debeugelknalle...thene-fixed-xl-black.html

Deze beugel is perfect en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickyB13 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:28:
[...]

Ik heb iig geen enkel spoor ontdekt bij mijn 950 kwa inbranden. En dat meubel van de ikea is gewoon goed hoor alleen zou ik je 60 inch niet op een standaard zetten dat past gewoon niet bij zon tv.

http://www.debeugelknalle...thene-fixed-xl-black.html

Deze beugel is perfect en goedkoop.
Maar neem aan dat je wel de setting verranderd hebt toch, contrast niet te hoog enz?
Ja meubel is wel goed maar zag hem in de winkel en was bruin zwart niet echt zwart zoals ik dacht.
Wat bedoel je met niet op een standaar? niet op een meubel? Hoe hoog heb jij hem boven je meubel hangen?
Die beugel had ik gevonden na je vorige post ;) thx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:57:
[...]

Maar neem aan dat je wel de setting verranderd hebt toch, contrast niet te hoog enz?
Ja meubel is wel goed maar zag hem in de winkel en was bruin zwart niet echt zwart zoals ik dacht.
Wat bedoel je met niet op een standaar? niet op een meubel? Hoe hoog heb jij hem boven je meubel hangen?
Die beugel had ik gevonden na je vorige post ;) thx
Ik heb mijn tv op 80 cm van de vloer hangen en zit er zon 2,5 meter vanaf. En als je je tv in film mode zet of cinema dan is het goed. Ik heb daar niet naar gekeken eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
NickyB13 schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:28:
[...]

ik krijg hem iig dinsdag binnen. Ik zal wel een review maken. :)
Al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Haha, nee nog niet. Als het goed is word ik vanmiddag gebeld. Ik laat het wel weten als hij binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
NickyB13 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:42:
[...]

Haha, nee nog niet. Als het goed is word ik vanmiddag gebeld. Ik laat het wel weten als hij binnen is ;)
Haha, ik zit echt met spanning te wachten op je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
Al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Nee, sorry voor de late reactie. Ik ben nu al een maand bezig met plasmavisie. In eerste instantie zouden ze het scherm omruilen maar door de belachelijk slechte service heb ik toch maar gezegd dat ik gewoon mijn geld terug wil.

2 rare gasten zijn de tv op komen halen ( ik was zelf niet thuis ) en hebben de tv letterlijk in de doos gesmeten schijnbaar!!! Toen ik na een week nog steeds niks gehoord had heb ik gebeld maar de telefoon werd niet opgenomen. Ik denk dat ik toch zeker 10 keer gebeld had :( Toen ik hem een mailtje stuurde waarin ik in had gezet dat ik contact heb gehad met mijn rechtsbijstand werd ik meteen gebeld door de man!!?! Hij zei dat hij nog niks gehoord had van het koeriersbedrijf en dat ik zelf maar moest bellen :? .

Nu nog steeds niks gehoord van hem maar ik heb er weinig vertrouwen meer in. Ik ga hem morgen bellen dat hij mijn geld over kan maken zodat ik het donderdag op mijn rekening heb en anders rijd ik die 80 km wel naar Lunteren. Mijn geduld is op !! niet goedschikts dan kwaadschikts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
ai, je hebt niet toevallig een bewijsje dat hij is opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Solutio schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:15:
ai, je hebt niet toevallig een bewijsje dat hij is opgehaald?
Heb toevallig telefoon gehad dat de tv is aangekomen :) , hij zou het geld over maken dus ik heb meteen een nieuwe besteld bij redcoon. Het is de LG 60px950 geworden. Zal wel weer fotos plaatsen als hij hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
PZ950 neem ik aan dat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Solutio schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:52:
Hoezo? de PX950 is ook gewoon leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Solutio schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:52:
Nee je leest het goed, het is de px geworden. Dit omdat ik nu reviews heb gelezen over de pz en ik niet onder de indruk ben hiervan. Het verschil in de px en pz vind ik zo minimaal dat ik de px besteld heb. De pz kost 2200 euro en ik heb de laatste px bij Redcoon besteld voor 1739 euro! Dat Scheelt 460 euro! Ze zijn nog wel leverbaar maar zeer schaars en bij andere shops rond de 1900 euro.En ik lees juist wel veel goeds over de px met name de betere zwartwaarde t.o.v. pz.

[ Voor 7% gewijzigd door NickyB13 op 20-05-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Vandaag de px950 binnen gekregen en heb weer golven in het scherm ??? Het is wel minder als bij de pk maar ik ervaar het persoonlijk als storend. weet niet meer goed wat ik er mee moet. Zijn er meer mensen hier die een tv hebben uit de 9 serie? Zoja als er bij jullie licht op het scherm valt zie je dan golfjes? Ik zat te denken dat het misschien aan de centerspeaker ligt die er onder hangt maar die is volgens harman kardon magnetisch afgeschermd dus dat lijkt me niet echt logisch. Ik word er echt een beetje gek van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En als je die nu eens weghaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
418O2 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:50:
En als je die nu eens weghaalt?
Heb ik al gedaan. Heeft verder geen effect. :( Zit zelf te denken aan electromagnetische straling of zo maar ik zou bij god niet weten waar het vandaan moet komen. Wel typisch dat deze tv het ook heeft. Heb mijn tv meubel zon 40 cm onder de tv staan met daar onderin de versterker. Onder de tv hangt de centerspeaker maar dat is het hem niet. Het is trouwens ook over heel het beeld. Ik kan toch wel gewoon al de apparatuur in dezelfde stekkerdoos doen dan waar de tv in zit? Ik ben ten einde raad!

Ik ga morgen LG bellen, kijken wat ze zeggen. Ze moeten hem maar weer op komen halen en dan is dit meteen mijn laatste plasma. Wel jammer want ik vind plasma echt veel mooier beeld geven dan een led.

[ Voor 64% gewijzigd door NickyB13 op 26-05-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickyB13 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:35:
[...]

Even nog over het ophangen aan de muur, hoe heb jij dat met je kabels gedaan? Kan je die beugel ook verstellen zodat je meer ruimte hebt voor je kabels, hdmi/scart enz Nu zit er wel een hdmi aansluiting aan de zijkant maar niet voor scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NickyB13 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:00:
[...]

Heb ik al gedaan. Heeft verder geen effect. :( Zit zelf te denken aan electromagnetische straling of zo maar ik zou bij god niet weten waar het vandaan moet komen. Wel typisch dat deze tv het ook heeft. Heb mijn tv meubel zon 40 cm onder de tv staan met daar onderin de versterker. Onder de tv hangt de centerspeaker maar dat is het hem niet. Het is trouwens ook over heel het beeld. Ik kan toch wel gewoon al de apparatuur in dezelfde stekkerdoos doen dan waar de tv in zit? Ik ben ten einde raad!

Ik ga morgen LG bellen, kijken wat ze zeggen. Ze moeten hem maar weer op komen halen en dan is dit meteen mijn laatste plasma. Wel jammer want ik vind plasma echt veel mooier beeld geven dan een led.
En als je alle stekkere behalve die van de tv eruit haalt?

Ik vraag me of een lcd geen last gaat hebben van die straling, ervanuitgaande dat die er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Er komt morgen als het goed is weer en monteur langs. Het probleem zit hem schijnbaar in de glasplaat, deze schijnt niet goed te zitten. Ik hou jullie op de hoogte ;) Wel toevallig dat ik uitgerekend 2 tv's krijg die dit probleem hebben. Ik weet ook zeker dat mijn volgende tv niet meer bezorgd word! Deze haal ik zelf op uit de winkel want die bezorgers kijken nergens naar!

[ Voor 38% gewijzigd door NickyB13 op 07-06-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:31:
[...]

Even nog over het ophangen aan de muur, hoe heb jij dat met je kabels gedaan? Kan je die beugel ook verstellen zodat je meer ruimte hebt voor je kabels, hdmi/scart enz Nu zit er wel een hdmi aansluiting aan de zijkant maar niet voor scart.
Heb alles via een versterker zitten. Gewoon een kabelgootje in het midden naar beneden waar de stroom en 1 hdmi kabel door loopt. Zal binnekort weer eens wat fotos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Nou zit ik net een film te kijken en begint de tv ineens als een gek te zoemen!? Echt niet normaal. Ik moet gewoon het geluid hard zetten om het niet te horen. Het is ook vooral als er lichte kleuren in beeld zijn. Wat een gigantische miskoop is dit zeg! Voor mij nooit geen LG meer! Zal morgen LG bellen dat ze hem kunnen halen en mijn geld terug storten dan kan ik naar een echte tv gaan kijken. Pffffff!!!

Nu is het ook zeker de glasplaat die loszit. Als hij zo hard zoemt en ik druk aan de zijkant tegen de glasplaat dan is het weg. Maar even wachten op de monteur.

[ Voor 16% gewijzigd door NickyB13 op 09-06-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijk, dat je zoveel pech kan hebben met de nieuwe plasma's. Ik heb zelf een 50PK550 en die doet het prima.
Ik heb met je te doen.
Succes met de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:32
Alle plasma's, of dit nu Samsungs of Panasonics zijn, zoemen enigszins bij helder beeld.
De ene is er wat gevoeliger voor dan de andere.
Ik heb het in het begin ook gehad bij m'n 50PK250 en via AVSforum kwam ik achter wat tips.
Bij mij hielp het om achter de schroefjes enigszins wat aan te draaien, deze schijnen met het vervoer minimaal losser te komen. Dit gedaan en daarna geen last meer gehad (heel klein beetje bij erg wit beeld, maar dat hoorde je alleen als je het geluid uit had).
Ik zou eerst die schroefjes achterop een beetje aandraaien voordat je hem weer terugstuurt.
Ik vind het zelf nl. de koop van de eeuw, fantastisch beeld voor een erg goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyB13
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 02:02:
[...]

En denk jij dat zo'n plasma in je shop of choice, geassembleerd wordt door een groep ingevlogen Koreanen met rugzakjes, die gevuld zijn met handpicked parts?? 8)
Een tijdje terug las ik op de Amazon fora van zo'n hele serie, die na de bootreis uit een kraan leek gedonderd. :X
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1