Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Hi,

Ik ben in het bezit van een AT Tablet (linkje).

Heb al eea gegoogled, maar zou graag willen weten of het mogelijk is om op deze tablet een versie van Android te installeren die "naast" Windows 7 draait?

Ik kan er eigenlijk weinig over vinden.

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Je zou hier kunnen lezen: http://www.android-x86.org/documents/installhowto#Advanced. Die tablet bevat gewoon x86- hardware en zou dus gewoon moeten werken om Android te kunnen installeren. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Klopt.. Net daar een ISO gedownload, waarbij ik tijdens het booten koos voor use without install. Dat werkt niet. Touchscreen reageert niet. Ben nu maar een installatie aan het draaien,, We zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Heb je daar ook een Linux console tot je beschikking?

Misschien zou je met lsusb kunnen kijken wat voor touchscreen erin zit en dan nakijken of dat merk en type wel ondersteund wordt in de Linux- kernel.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Nope, helaas niet.

Installatie is nu voltooid maar TouchScreen werkt niet.

Ik heb de "Generic" geinstalleerd.

Edit:
Probeer nu de Viewpad 10" maar eens te installeren...

[ Voor 21% gewijzigd door ThAZiP op 05-04-2011 14:08 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Jaap-Jan schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:53:
Heb je daar ook een Linux console tot je beschikking?

Misschien zou je met lsusb kunnen kijken wat voor touchscreen erin zit en dan nakijken of dat merk en type wel ondersteund wordt in de Linux- kernel.
Dit. Ook de output van 'dmesg' is mogelijk wel interssant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik zie dat ThAZiP een AT tablet heeft. Wat zijn je ervaringen?

Ik overweeg om er ook 1 aan te schaffen omdat ik moe wordt om steeds m'n laptop overal mee naar toe te leuren. En aangezien dit 1 van de weinige tablets is waar je een USB poort hebt waar je een harde schijf aan kunt hangen, is dit een leuk dingetje.

Groeten, Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel voor de drivers voor linux zorgen, hebben jullie daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 12:48
Hoihoi,

Ik probeer om ubuntu te installeren op de AT-tablet, maar heb nog wat problemen met het touchscreen. Bij aanraken registreert hij wel een "klik" op de positie van de muis cursor, maar het is niet mogelijk om de cursor te verplaatsen.
Is het jullie wel gelukt om linux er op te draaien en zo ja, welke drivers hebben jullie gebruikt?

Voor zover ik begrijp zit er een Hanvon touchscreen in en ik heb een aantal drivers van deze site geprobeerd te installeren, maar dit lukte/werkte niet echt. Heb de guide gevolgd maar tijdens het compileren kreeg ik foutmeldingen.
(Ben vooral windows user dus geen terminal/cmd held dus weet niet zeker of het aan mij of de drivers ligt.)

Alvast bedankt!
Pagina: 1