Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

corrupt word doc 2003-2007?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

** Edit** kan ik de bestanden hier plaatsen, zodat jullie er naar kunnen kijken?
alvast bedankt!

Ik ben nieuw op dit forum. Het is me aageraden door een vriend als laatste redmiddel. Ik ben docent in Australie en had net mijn accreditation afgerond, oftewel een hoop papierenrompslomp.
Ik ben begonnen met schrijven op een computer met word 2003 of 2007, ik weet het niet meer zeker. ( ik wisselde van computer tijdens mijn werk). De computer met word 2003 is oud en zag er niet helemaal ok uit.
Vervolgens kreeg ik een nieuwe laptop en ben ik verder gaan met werken in word 2010 starter version. Ik heb een oude template die ik al had gemaakt op een van die andere computers gebruikt voor mijn nieuwe document en heb de delen gedelete die anders waren. Toen heb ik het opgeslagen als een *.doc 2003-2007 file. Nadat alle documenten klaar waren van die dag, wilde ik een backup maken maar opende de files nogmaals en toen kreeg ik de melding dat er twee niet konden worden geopend. De verschillende encoding opties werkte niet. Ze zeiden dat ik mswrd632.wpc converter moest hebben. Maar ik weet niet wat ik daarmee moet. Ik heb wel geprobeerd om de optie open and recover te gebruiken, maar ook dat mocht niet baten. Ik weet dat ik gewoon meteen had moeten backuppen en niet had moeten wachten tot het einde van de dag.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Ik weet niet hoe ik de documenten moet attachen, maar ik kan ze zo opsturen per email. Ik zal een heerlijk appeltaart bakken voor de degene die mij wil helpen en bent van harte welkom om te blijven logeren in ons huis ongeven door suptropisch regenwoud en te zwemmen in ons swimming hole!

Modbreak:niet nodig van extra incentives te leveren, een goede topicstart moet voldoende zijn om geïnteresseerden voor je probleem te vinden. reacties uitsluitend hierop werden verwijderd

Alvast bedankt,

Iris

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 13:07 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:58:
Ik zal een heerlijk appeltaart bakken voor de degene die mij wil helpen en bent van harte welkom om te blijven logeren in ons huis ongeven door suptropisch regenwoud en te zwemmen in ons swimming hole!
Dit klinkt heel eng.
Een corrupt document is corrupt, dat ga je niet meer goed krijgen. Helaas....

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 19:40

Tijntje

Hello?!

Wat is de extensie van het document?
.doc of .docx?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11 14:41
Proberen te openen op je oude PC al geprobeerd?

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

als je het bestand, met dit programma opent, kun je misschien nog de ruwe text eruit halen. je moet hem ff openen, en dan helemaal naar beneden scrollen, als het goed is kom je onderweg je text tegen.

http://hexedit.sourceforge.net/

EDIT: over dat mailen: mocht dat niet lukken kun je hem me ff mailen, volgens mij heb ik ooit nog zo'n geavanceerd word recovery programma gekocht voor mn werk. die moet ik alleen ff zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door dragon4ce op 05-04-2011 12:05 ]

Omdat het kan.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Eventueel zou je ook kunnen proberen of openoffice.org Libre Office hem wil openen:
http://www.libreoffice.org/download

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 05-04-2011 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een .doc document

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het op alle pc geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
ik ga die twee sites nu proberen, jullie zijn wel snel met reageren!!

Verwijderd

Tijntje schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:01:
Wat is de extensie van het document?
.doc of .docx?
idd, als hij vraagt om mswrd632.wpc, kun je waarschijnlijk doorklikken en wordt het document alsnog geopend... zo niet, hernoem de extensie .doc naar docx.

(als je niet weet hoe je extensies aan kunt zetten op je nieuwe pc kijk dan hier -> http://www.tech-recipes.c...w_unhide_file_extensions/)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 13:15 ]

• GENETX
Volgende keer kun je ook Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif gebruiken om een post aan te passen. 3 posts achterelkaar met kleine updates wordt niet echt gewaardeerd hier ;)

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Je kunt nog met recovery software proberen oudere versies terug te halen? En anders biedt een converter misschien toch nog soelaas... Microsoft heeft een officiële converter beschikbaar. En zoals eerder genoemd, LibreOffice is ook erg goed en kan vaak ook nog aparte documenten openen.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Probeer is heel simpel de extensie te veranderen in docx. Dit heeft mij een keer geholpen.

Wellicht dat er nog een oudere versie op je PC staat, afhankelijk van je OS kun je deze misschien terug zetten. Rechtsklik op de map waar het bestand in zit, als je geluk hebt vind je een tab previous versions en kun je daarvandaan een werkende kopie krijgen.

Anders inderdaad het document openen met de optie open and repair (even F1 drukken in word en dan zoeken op repair).

Success.

Roland

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:57
ik weet niet of je tussendoor hebt opgeslagen **, want dan zou je "rechtermuisklik --> vorige versie herstellen" kunnen proberen.

** ligt eraan hoe je "backuppen" bedoelt ;-)

• GENETX
Overigens, nog een gouden tip (wss aan de late kant): Maak ook een backup van je corrupte bestand :) . Mocht je door een converter oid nog verder in de shit komen, dan kun je iig nog terug naar een waardeloze versie din minder in de shit zit zeg maar :P

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:27
Woon je alleen? dan kom ik wel haha :P.

Probeer het eens met kladblok te openen :P

tikfouten? tjah..m..

Verwijderd

Topicstarter
**edit** ik heb libre office geprobeerd, maar helaas, de waarschijnlijk tekst aan het einde van het document zijn
allemaal ### !

Al mijn reacties in een reply, ik hoop dat jullie niet te veel irriteert.

Ik heb geprobeerd om het in kladblok te openen, ik heb de extentie veranderd in *.docx en proberen te openen. Ik heb een backup gemaakt van het corrupte file, dus ik kan er nu mee spelen.

*knip

ik ben bezig met al jullie reacties om ze uit te proberen, kost me even. Heel erg bedankt alvast!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 13:08 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
GENETX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:12:
Overigens, nog een gouden tip (wss aan de late kant): Maak ook een backup van je corrupte bestand :) . Mocht je door een converter oid nog verder in de shit komen, dan kun je iig nog terug naar een waardeloze versie din minder in de shit zit zeg maar :P
Overigens, nog een gouden tip (wss aan de late kant): Word creert altijd een tijdelijk verborgen backup-bestand met iets van $filename die bij het afsluiten van word verwijdered, die zou je met een recovery programma kunnen terug halen, als het nog niet over schreven is (maar waarschijnlijk is dat al wel het geval)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

http://www.wincert.net/ti...er-mswrd632wpc-error.html

Hier lijken ze het probleem redelijk te beschrijven.

Weet je zeker dat je de daadwerkelijke extensie hebt gewijzigd? Als je de extensie veranderd in .txt probeert hij het bestand dan nog steeds met word te openen? Als dit het geval is, is de extensie niet veranderd. Als het een docx document was kan je ook nog proberen de extensie te veranderen in .zip en hem dan te openen. Je krijgt dan een aantal bestanden te zien of een melding dat het archief corrupt is.

👑

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, blijkbaar is het niet terug te halen. Helaas. Morgen maar opnieuw beginnen. De dag is hier voorbij, ik ga naar bed! Fijn dat er zoveel mensen hebben geprobeerd te helpen! Iris

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Ik heb er even naar gekeken, en ze zijn helaas niet terug te halen. Beide heb ik met een professioneel programma onderzocht, in een hex editor bekeken en alle denkbare (open/libre)office suites geprobeert maar helaas, de uitkomst blijft onleesbaar.

Omdat het kan.

Pagina: 1