serieuze nieuwssite, of speeltjes shop?

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik dacht dat Tweakers zich als serieuze nieuwssite wil positioneren, maar na dit item:
http://tweakers.net/nieuw...roscoop-van-iphone-4.html begin ik toch heel hard te twijfelen...

En daarbij gaat het er dan niet om dat het om een iphone gaat.
Het gaat er ook niet om dat het om een item gaat dat al tijden lang voor $5 te koop is en waar alleen een hoesje voor de iphone bij gemaakt is voor 30$.

Maar we weten allemaal dat het internet stikt van de sites met domme gadgets die volstrekt nutteloos zijn zoals deze "microscoop" van $5. Wie heeft nu in hemelsnaam bedacht dat een van die gadgets ineens een interessant nieuwsitem is?

Met zo'n item haal je echt het nivo van Tweakers heel ver omlaag.
Wat krijgen we straks? Een nieuws-item over de nieuwste ringstones die je voor je telefoon kunt kopen? Dat is namelijk hetzelfde nivo.

Ik hoop dat dit een eens-maar-nooit-weer actie is....

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51

Bezulba

Formerly known as Eendje

met 51 replies en 9000 views is er blijkbaar toch behoefte aan dit soort nieuws. En het is een geinig ding, het is niet zo dat elke gadget van 5euro op de site terecht komt.

En zoals voor al het nieuws, als je het niet interesseert hoef je het niet te lezen

blup

• mjtdevries
Ah, dus het aantal views bepaald tegenwoordig of het nieuws is?
De redactie heeft tot nu toe daar toch altijd heel anders over gedacht.

En inderdaad ik hoef het niet te lezen. En als dit het nieuwe nivo van T.net word, dan zal ik het ook niet meer gaan lezen, dan zoek ik wel een site die nog wel serieus nieuws levert.

Maar zoals ik al eerder zei hoop ik dat dit een eenmalige vergissing is geweest.

Verwijderd

Bezulba schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:43:
met 51 replies en 9000 views is er blijkbaar toch behoefte aan dit soort nieuws.
je zult toch eerst de pagina moeten openen voordat je een afweging kan maken of het wat is of niet ;)
En het is een geinig ding, het is niet zo dat elke gadget van 5euro op de site terecht komt. En zoals voor al het nieuws, als je het niet interesseert hoef je het niet te lezen
En we gaan er vanuit dat het posten van nieuws wat serieuzer is hier op tweakers.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:46

beany

Meeheheheheh

mjtdevries schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:53:
Ah, dus het aantal views bepaald tegenwoordig of het nieuws is?
De redactie heeft tot nu toe daar toch altijd heel anders over gedacht.

En inderdaad ik hoef het niet te lezen. En als dit het nieuwe nivo van T.net word, dan zal ik het ook niet meer gaan lezen, dan zoek ik wel een site die nog wel serieus nieuws levert.

Maar zoals ik al eerder zei hoop ik dat dit een eenmalige vergissing is geweest.
Wat is er mis met af en toe wat luchtig nieuws tussendoor :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

met 51 replies en 9000 views is er blijkbaar toch behoefte aan dit soort nieuws. En het is een geinig ding, het is niet zo dat elke gadget van 5euro op de site terecht komt.

En zoals voor al het nieuws, als je het niet interesseert hoef je het niet te lezen
Het is een freaking iphone, als T.net zelfs een review/nieuwsbericht zou maken over de wijziging in het 'faden' van de menu-knop, zelfs dan zouden ze zulke aantal views halen.
beany schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:15:
Wat is er mis met af en toe wat luchtig nieuws tussendoor :?
Wat is er fout aan het principe dat dit al jaren bestaat en uitgerekend voor de iphone is het 'opeens nieuws'?

http://thefutureofthings....ell-phone-microscope.html
Grappig, bijna precies 3 jaar geleden was dit al mogelijk. Maar het is de iphone, dit is tweakers, eigelijk had ik niets anders verwacht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• beany

beany

Meeheheheheh

SinergyX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:17:
[...]

Het is een freaking iphone, als T.net zelfs een review/nieuwsbericht zou maken over de wijziging in het 'faden' van de menu-knop, zelfs dan zouden ze zulke aantal views halen.

[...]

Wat is er fout aan het principe dat dit al jaren bestaat en uitgerekend voor de iphone is het 'opeens nieuws'?

http://thefutureofthings....ell-phone-microscope.html
Grappig, bijna precies 3 jaar geleden was dit al mogelijk. Maar het is de iphone, dit is tweakers, eigelijk had ik niets anders verwacht.
reviews: Exclusief: eerbetoon aan UT2004 gaat over een spel uit 2004, daar hoor ik je niet over :P

En ik wist niet dat die gadgets bestonden, nu dus wel... dankzij het artikel op tweakers!

Maar als je niet anders had verwacht, wat is dan eigenlijk het probleem?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

beany schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:28:
[...]

reviews: Exclusief: eerbetoon aan UT2004 gaat over een spel uit 2004, daar hoor ik je niet over :P

En ik wist niet dat die gadgets bestonden, nu dus wel... dankzij het artikel op tweakers!

Maar als je niet anders had verwacht, wat is dan eigenlijk het probleem?
Je weet wel dat de UT2004 eerbetoon een 1 april grap was?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• beany

beany

Meeheheheheh

SinergyX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:32:
[...]

Je weet wel dat de UT2004 eerbetoon een 1 april grap was?
Jij snapt het concept van smiley's? ;)

Verwijderd

Op een 1 of andere manier krijgen items met het woord apple erin enorm veel hits. Wel raar voor een site als tweakers, misschien zijn het gewoon spiders die filteren op apple woorden of de counter van t.net registreerd 2 a 3 klikken ipv 1 klik als het woord apple erin voorkomt :P

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
SinergyX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:17:
Maar het is de iphone, dit is tweakers, eigelijk had ik niets anders verwacht.
Licht dat eens toe? :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan refereer ik naar een email nog recent gestuurd naar 1 van je collega's.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
SinergyX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:45:
[...]

Dan refereer ik naar een email nog recent gestuurd naar 1 van je collega's.
Ik lees hun mail niet, dus ik ben érg benieuwd naar je punt.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
mjtdevries schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:40:
Ik dacht dat Tweakers zich als serieuze nieuwssite wil positioneren, maar na dit item:
http://tweakers.net/nieuw...roscoop-van-iphone-4.html begin ik toch heel hard te twijfelen...

En daarbij gaat het er dan niet om dat het om een iphone gaat.
Het gaat er ook niet om dat het om een item gaat dat al tijden lang voor $5 te koop is en waar alleen een hoesje voor de iphone bij gemaakt is voor 30$.

Maar we weten allemaal dat het internet stikt van de sites met domme gadgets die volstrekt nutteloos zijn zoals deze "microscoop" van $5. Wie heeft nu in hemelsnaam bedacht dat een van die gadgets ineens een interessant nieuwsitem is?

Met zo'n item haal je echt het nivo van Tweakers heel ver omlaag.
Wat krijgen we straks? Een nieuws-item over de nieuwste ringstones die je voor je telefoon kunt kopen? Dat is namelijk hetzelfde nivo.

Ik hoop dat dit een eens-maar-nooit-weer actie is....
Hoewel we betrokkenheid bij bezoekers zeker aanmoedigen, vraag ik me wel af of een dergelijk denigrerend toontje echt nodig is. Het nodigt in ieder geval niet echt uit tot het geven van een enorm inhoudelijke reactie.

• mjtdevries
Ik vind het plaatsen van dat "nieuws item" juist denigrerend naar mij als lezer toe!

En dat je verder geen inhoudelijke reactie wilt geven snap ik wel. Het plaatsen van dat item is voor een serieuze nieuwssite niet te verdedigen. Dus dan kan je je beter onthouden van een reactie, dan dat je een tot mislukken gedoemde poging gaat doen.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
mjtdevries schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:14:
Ik vind het plaatsen van dat "nieuws item" juist denigrerend naar mij als lezer toe!

En dat je verder geen inhoudelijke reactie wilt geven snap ik wel. Het plaatsen van dat item is voor een serieuze nieuwssite niet te verdedigen. Dus dan kan je je beter onthouden van een reactie, dan dat je een tot mislukken gedoemde poging gaat doen.
Weet je wat, op deze manier heb ik echt geen zin om nog een reactie te geven. Discussie laat ik open, die mag lekker door gaan. Alle energie die ik had om je wel een antwoord te geven is bij deze pleite. Of het aan mijn humeur ligt of aan je toon laat ik in het midden, maar op deze manier hoef ik geen communicatie met je.

• mjtdevries
Als je een serieuze inhoudelijke reactie had willen geven, dan had je dat in je eerste reactie moeten doen. Daar geef je al aan dat je dat niet wilt doen.

Ga dan niet daarna doen, alsof het aan de ander licht dat er geen inhoudelijk discussie komt. Je hebt er zelf voor gekozen om die discussie niet te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door mjtdevries op 05-04-2011 13:20 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:23

momania

iPhone 30! Bam!

mjtdevries schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:18:
Als je een serieuze inhoudelijke reactie had willen geven, dan had je dat in je eerste reactie moeten doen. Daar geef je al aan dat je dat niet wilt doen.

Ga dan niet daarna doen, alsof het aan de ander licht dat er geen inhoudelijk discussie komt. Je hebt er zelf voor gekozen om die discussie niet te houden.
Toch lees je het artikel en neem je zelfs de tijd om inhoudelijk op reactie te reageren. Zo gek is het artikel dus niet. Als je je nou eens aan je woord houdt:
Je ben imo alleen maar aan het zagen en zeiken zonder constructief hier een discussie te willen starten. Ik snap de reactie van Wilbert dan ook maar al te goed.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het punt is duidelijk, je vindt deze apple-uitbreiding een 'domme gadget die volstrekt nutteloos is' en het nivo van T.net is nu te laag voor je geworden. Nemen we mee. Verder:
cynisch gedram, verdekte insinuaties en aperte beledigingen zorgen er alleen maar voor dat je topic toch op slot gaat
en dat punt hebben we nu al bereikt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.