Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Terminal server menubalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

In de bedrijfs omgeving waar ik werk zijn er een aantal medewerkers die werken met Thin clients, in samenwerking met windows server 2003, en sinds kort server 2008.

Nu alleen het volgende probleem; zodra gebruikers verbinding maken naar de / een server krijgen de gebruikers aan de bovenzijde van hun scherm een geel balkje met een pinnetje om het balkje zichtbaar of niet zichtbaar te houden.

Maar we hebben 1 gebruiker die wel het gele balkje aan de boven zijde krijgt, alleen het pinnetje mist, eerst dachten we aan de server versie, want gebruiker was pas gemigreerd naar 2008, maar gebruiker gaf aan het ook al in 2003 te hebben gehad, dus dat was het helaas niet. Toen de versie van de / een thin client, ook dit mocht niet baten want er zijn verschillende modellen HP thin clients neer gezet, maar het balkje blijft actief.

Toen de settings van rdp config op thin client bekeken, maar ook hier stond alles steeds correct, en nu blijft er dus nog maar 1 optie over volgens "ons" en dat zou een setting in het profiel van de gebruiker zijn, alleen.... Waar?

Google weet me weinig te vertellen over het "probleem", omdat google ook "terminal server connection bar/menu" en verwante zoek opdrachten niet kent.

Is er een tweaker die zegt, owww maar dan moet je daar even kijken.

Alvast bedankt voor de info. Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/9752/terminal.jpg

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:26
Je kunt een RDP file openen in een texteditor, daar kun je dit aangeven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even op jou advies in de rdp file te kijken via notepad, maar welke regel moet ik op 1 of 0 zetten om de menu balk pin actief of niet actief te zetten?

Alvast bedankt.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:26
Dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar ik dacht dat het wel een duidelijke regel was, google is je vriend ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

code:
1
displayconnectionbar:i:0
veranderen naar 1

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device