temperatuur meten?

Pagina: 1
Acties:

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hi,

Iemand een idee wat een goede manier is om de ware temperatuur van je proc en mobo te meten? Ik krijg met verschillende proggies totaal verschillende waarden
ik heb een Asus a7v133A met onboard sensors en Asus Pc probe zegt: cpu 52C, mobo 34C. maar Motherboard monitor zegt weer: cpu 39C mobo34C. bij de cpu is dat al een verschil van 11 graden! :?
Ik vind het trouwens allebij hoog voor een duron 700@800 met een super orb, tijd voor wat artic silver i guess >:)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

MBM geeft waarschijnlijk de temp van kast en mobo weer. Er is nog een meting nl. die van je CPU. Speel even wat met de verschillende sensoren.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• sjuk425
  • Niet online
nee die kast sensor is niet eens aangesloten
ze meten echt over dezelfde sensor.
ik snap gewoon niet dat er zoveel verschil tussen die waarden kan zitten.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik weet wel dat ASUS probe niet altijd even betrouwbaar is..

Misschien kan je sissoft sandra eens raadplegen, dan weet je wie van de 2 gelijk heeft.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• sjuk425
  • Niet online
tnks for the tip majestic :)

sandra geeft 41C aan op mn cpu net als motherboard monitor, dus dat asus proggie is gewoon prut denk ik. en ik wilde net een asus Ipanel gaan kopen, maar die zal dan ook wel de verkeerde waarden aangeven :(

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 14:42
Op Saturday 17 March 2001 12:55 schreef sjuk het volgende:
hi,

Iemand een idee wat een goede manier is om de ware temperatuur van je proc en mobo te meten? Ik krijg met verschillende proggies totaal verschillende waarden
ik heb een Asus a7v133A met onboard sensors en Asus Pc probe zegt: cpu 52C, mobo 34C. maar Motherboard monitor zegt weer: cpu 39C mobo34C. bij de cpu is dat al een verschil van 11 graden! :?
Ik vind het trouwens allebij hoog voor een duron 700@800 met een super orb, tijd voor wat artic silver i guess >:)
Ja dat had ik ook het is makkelijk op te lossen. (ik heb een A7V) De sensor 2 is de CPU temp, en niet die van de case. Dit is nl omgedraait. Dus..... Ik hoop dat ik je wat op weg geholpen heb.
Grtz,
Krizzy

• sjuk425
  • Niet online
hehe ja daar was ik al achter die zijn inderdaad omgewisseld dat zag ik gelijk al.
anders zou het betekenen dat mn mobo warmer zou zijn dan de cpu en das een beetje onwaarschijnlijk he *lol*
het ging ook puur om het verschil in proggies

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 14:42
Ja het asus proggie probe 1.12 gaf een CPU temp aan van 59 graden en MBM 39!

Gekke huis, dat proggie zuigt! Maarja.... Het is dus opgelost!
Pagina: 1