2 domeinnamen, 1 website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimmendaal
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2014
Hallo,

Ik beheer momenteel de website *knip* die erg lekker loopt via Google.
Echter is er nog een domein vrij waarvan ik denk dat die over het zelfde onderwerp maar dan andere keywords ook heel goed gaat scoren in Google.

Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Want ik wil natuurlijk niet dat Google mij gaat straffen als ik beide website in Google zet. Wie kan mij helpen?

P.S
Sorry als dit het verkeerde Forum is.

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 05-04-2011 10:19 . Reden: overbodige url weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-08 10:22

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt die andere toch ook registreren (alleen de naam) en die door laten verwijzen naar je bestaande site? Volgens mij mag dit gewoon hoor van Google ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 17:33
Je kunt hem laten redirecten waarbij je doorgestuurd wordt naar de andere website.
Of via domain pointers, dan blijft de URL ongewijzigd, maar laad hij wel de bestanden vanuit één plek. Andere keywords in je meta tags kun je dan regelen via een PHP scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

De beide manieren die hierboven voorgesteld worden hebben geen zin, daar ga je niets mee bereiken. Als je dit echt wil doen moet je beide website op een totaal ander IP laten hosten. Ze niet onderling gaan linken. Niet hetzelfde webmaster tools of google analytics account ervoor gebruiken. En het allerbelangrijkste: maak een groot verschil tussen beide sites qua content. Als ze 90% overeen komen zal Google ze toch wel als dubbel gaan zien.

Mijn mening: breidt de huidige site uit en zorg dat die ook op die woorden gaat scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:16:
De beide manieren die hierboven voorgesteld worden hebben geen zin, daar ga je niets mee bereiken. Als je dit echt wil doen moet je beide website op een totaal ander IP laten hosten. Ze niet onderling gaan linken. Niet hetzelfde webmaster tools of google analytics account ervoor gebruiken. En het allerbelangrijkste: maak een groot verschil tussen beide sites qua content. Als ze 90% overeen komen zal Google ze toch wel als dubbel gaan zien.

Mijn mening: breidt de huidige site uit en zorg dat die ook op die woorden gaat scoren.
Het hosten van een website op een ander IP heeft ook niet erg veel zin André. Google gaat twee dezelfde contents zien als duplicate.

Ik stel gewoon voor een 301 redirect te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:45:
[...]

Het hosten van een website op een ander IP heeft ook niet erg veel zin André. Google gaat twee dezelfde contents zien als duplicate.

Ik stel gewoon voor een 301 redirect te gebruiken.
Daarom ook die opmerking over het veranderen van de content he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 20:28

TheDane

1.618

Hoe ver gaat Google daar eigenlijk in?

Ik kan me voorstellen dat 2 websites met min-of-meer dezelfde onderwerpen op 1 IP adres een soort 'suspicion' level triggert, waarbij de threshold voor verschillendheid omlaag gaat en Google dus eerder een duplicate content penalty geeft?

Maar zouden ze bijvoorbeeld ook de domein eigenaar checken? En als het onderwerp dus min of meer het zelfde is, ook op basis hiervan 'conclusies trekken'?

De reden dat ik 't vraag is dat ik bezig ben met 2 online schoenwinkels. Zelfde eigenaar, zelfde klantenkring, fysieke winkels zelfs concurrerend met elkaar in hetzelfde winkelcentrum, zelfde produkten, zelfde prijzen, en feitelijk ook dezelfde produktomschrijvingen, of in ieder geval de spreekwoordelijke 90% hetzelfde... maar 2 verschillende namen.

Kijkt Google ook echt naar het gebruikte analytics & webmaster tools account?
Pf, that could've been painful.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

TheDane schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:30:

Ik kan me voorstellen dat 2 websites met min-of-meer dezelfde onderwerpen op 1 IP adres een soort 'suspicion' level triggert, waarbij de threshold voor verschillendheid omlaag gaat en Google dus eerder een duplicate content penalty geeft?
Niet kan het weten, maar ga er maar vanuit dat er zoiets in het algoritme zit.
Maar zouden ze bijvoorbeeld ook de domein eigenaar checken? En als het onderwerp dus min of meer het zelfde is, ook op basis hiervan 'conclusies trekken'?
Ze zijn zelf registrar, dus dat zouden ze inderdaad als extra signaal kunnen gebruiken.
De reden dat ik 't vraag is dat ik bezig ben met 2 online schoenwinkels. Zelfde eigenaar, zelfde klantenkring, fysieke winkels zelfs concurrerend met elkaar in hetzelfde winkelcentrum, zelfde produkten, zelfde prijzen, en feitelijk ook dezelfde produktomschrijvingen, of in ieder geval de spreekwoordelijke 90% hetzelfde... maar 2 verschillende namen.

Dat zou dus ook kunnen.

Ik zie het zo: Google ziet iets verdachts en een van hun quality raters gaat op onderzoek uit. Hoe meer overeenkomsten ze kunnen vinden (IP, Whois, content, accounts, etc) hoe groter de kans dat 1 van de sites lager gewaardeerd zal worden. Ik ken enkele SEO's die hier heel paranoide mee omgaan en geen enkel risico willen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 14:35
TheDane schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:30:

Ik heb onlangs 2 websites samengevoegd, google merkt het zeker en vast op de inlinks verminderen (tijdelijk) maar in die periode zorgt de google bot voor enorme activiteit. Hij loopt elke url nog eens na. Waarna alles zich gelijdelijk aan terug hersteld, reken toch op een paar weken. Site draait nu beter als toen de websites apparte content hadden. Nu hebben we nog steeds verschillende domeinnamen linken naar dezelfde content. Je wordt wel 301 omgeleid, naar onze nieuwe hoofdurl en dat maken we google ook duidelijk met sitemap etc dat we 1 hoofdurl hebben. Wij promoten ook enkel die ene url nu, maar we hebben nog +1000 backlinks op het oude domein.

[ Voor 5% gewijzigd door Precision op 10-04-2011 00:56 ]

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Pagina: 1