Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic over de MSI Wind U270

Heb deze machine sinds 2 april 2011, en ben er tevreden mee.
Tuurlijk zijn er issues. altijd met een nieuw ontwerp.
Mijn eerste indruk is prima!

CPU Dual core, 1.6GHz
OS Win7 64bit, 4Gb ram
GPU AMD 6310 HD 384Mb ram
WD 320Gb 5400rpm 8Mb cache
Standaard glanzend scherm HD Ready 12.1inch
N Wlan b/g/n - n : 2.5Ghz
3.0 Usb 1* / Usb 2.0 2*
HDMI / VGA out
Camera 1.3Mp
Jack audio out / in
Memory card reader
Zwart glanzend met foto print in blauw, zij- en onderkant in mat oppervlakte profiel
Accu 4400mAh / 49Wh 6-Cell
1.4 kg gewicht, schat ik even.

Issues:
bios update? touchpad issues? live update geeft geen melding, echter specifiek wel.
wlan op 150mbits, zou 300mbits moeten zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Waar je met dit topic heen wilt, is mij niet duidelijk. Is het een probleemtopic of een ervaringentopic? In het eerste geval mis ik wat je zelf hebt gedaan om de problemen op te lossen, in het tweede geval mag er nog een en ander gebeuren voordat dit een ervaringentopic kan worden genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd beetje van beiden..

deze machine bevalt me steeds beter..

heb ik nou bluetooth of niet?

de U270 qua overclocken niet in te stellen.
Het moet dus allemaal uit het beestje zelf komen.
Zag dat MSI de 1066Mhz ram modules heeft genomen, het mobo kan de 1333 aan..
Vind het nog steeds een wonder dat ze dit voor dat geld kunnen bouwen,,

Er zit een Western Digital WDC WD3200BEVT schijf in, ga nog even nakijken wat de specs daarvan zijn.
EdIt.. geen bijzonder langzame harddisk, normaal binnen de 5400rpm range

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkefc3
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 20:21
Ik heb ubuntu geinstalleerd via WUBI zodat ik niets aan mijn partities hoef te veranderen.
Ik kan melden dat hij met ubuntu veel langer met de accu doet.
Met een MSN client aan en een browser geeft de meter nu batterij tijden aan van zo'n 5-6 uur, terwijl het op Windows zo'n 4 a 5 uur was.

Ook is het idle verbruik maar 6,8w tov 8,2w - 10,3w op Windows (beide met wifi aan).

Dit houdt in dat als je niets doet hij aangeeft nog 7 uur met de batterij te kunnen doen.

Van eerdere laptops was ik gewend dat het verbruik op Windows veel lager was dan op Ubuntu. Misschien is dit dus een aanrader voor als je Linux wil gebruiken of een teken dat MSi niet zo z'n best gedaan heeft om een goede windows driver te maken omdat de HP DM1 zuiniger is op Windows dan de MSI Wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee over linux..

Heb je op MSI site gezien nieuwe bios, touchpad issues!
Live update geeft geenn melding.
Wat moeten we daarmee?
Heb jij bluetooth?

USB 3.0 is wel snel. 4,5Gb file in minder dan 1 min naar USB 3.0 ext harddisk

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkefc3
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 20:21
Ik heb wel een bluetooth knop, maar die lijkt niets te doen .

Ik weet niet wat voor issue het touchpad zou moeten geven.
Of bedoelen ze dat ze eindelijk een normale scrollfunctie geimplementeerd hebben?

4,5GiB in 1 minuut = 75MiB/s.
USB 2.0 haalt 60MiB/s.
Dat is maar een klein voordeel dat je haalt met USB3.
Ik denk dat het komt omdat de internet harddisk van de msi wind niet vooruit te branden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB 2.0 haalt in het uiterste geval 35MB/s, de spec is misleidend omdat er ook nog veliezen door latency's en encoding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ook zo ietwat mijn twijfels over de hard disk.
SATA WDC WD3200 BEVT
Toch op papier gemiddelde specs tussen andere 320Gb 5400rpm schijven.
Toch vervangen voor een 320/500Gb 7200rpm schijf?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook merk ik dat ik de U270 niet sneller wireless krijg dan 150mbs.
Mijn 'oude' Asus eee pc 1000HE doet 300mbs.

Enige verschil is de de wifi kaart..
De U270 een Realtek RTL8188CE Wireless LAN 802.11n PCI-E Network Adapter, de 1000HE een Atheros.
Heb nieuwste driver van Realtek site.
Router is de Netgear WNDR3700 2,5 & 5 GHz b/g/n

Of is er een instelling die de snelheid kan verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:50
Sinds enige tijd heb ik dit kleine laptopje op het oog en was ik eigenlijk van plan om er deze week voor te gaan kijken, echter is hij sinds eind vorige week zeer slecht tot niet meer leverbaar en daar baal ik nu van.
Wel schijnt er alweer een opvolgend of vervangend model aan te komen. Deze lijkt identiek te zijn in elk opzicht op het beeldscherm na, 11,6 inch inplaats van 12,1, kleiner dus, terwijl de prijs wel omhoog gaat.
Beetje raar dus, of er moeten nog meer veranderingen zijn die niet terug komen in de specificatie lijst.

Het huidige of ook wel uitlopende model is de U270-004NL en het vervangende model zal door het leven gaan als de U270-065NL. Weet iemand hier misschien wat meer over te vertellen? Was hier een goede reden voor, en zijn er meer aanpassingen naast het scherm formaat?
4Launch schijnt nog één van de weinige te zijn die nog voorraad zou moeten krijgen van de 004NL en daar gaat ook eigenlijk mijn voorkeur naar uit vanwege het iets grotere scherm en iets lagere kosten plaatje, tenzij iemand mij kan vertellen waarom het 11,6 inch model een betere optie is.

Zelf heb ik nu een U100 netbook en ondanks dat ik er redelijk wat plezier van heb gehad heb ik me toch altijd wel gestoord aan het feit dat het touchpad geen scroll functionaliteit heeft en dat is tegenwoordig eigenlijk gewoon not done meer. Het is of een losse muis gebruiken (waar sowieso mijn voorkeur naar uitgaat maar niet in elke situatie toepasbaar is) of met de pijltjes toetsen scrollen en dat is niet de meest ideale manier van browsen.
Ik vroeg mij daarom dus ook af hoe dat bij de U270 zit?

[ Voor 0% gewijzigd door -SambaL- op 23-05-2011 15:00 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De U270 heeft wel een touchpad scroll functie.

Rechtsboven en rechtsonder op de touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Iemand al een U270-065NL in zijn bezit en zijn/haar ervaringen wil laten weten? Ik overweeg om zo'n laptop aan te schaffen voor gebruik op de bank en meesleep laptop.

Ondertussen al de HP Pavilion DM1-3125ED besteld plus 2 GB RAM extra, dus de vraag vervalt.

[ Voor 23% gewijzigd door MegaTronics op 31-05-2011 16:22 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:50
Ja ik. XD
Sinds een weekje nu.
Op zich een prima apparaatje, maar als ik eerlijk ben had ik liever de oplossing van Asus af gewacht. Helaas had ik die luxe niet omdat ik vrijdag dus richting Nieuw Zeeland voor een jaartje en MSI was dan voor mij de second best choice.

Ik ben er ook wel tevreden mee echter zit het 'm meer in de details. Zo voelt het prima degelijk aan maar zo oogt het niet direct, veel minder dan Asus iig. De rand om het scherm oogt bijvoorbeeld gewoon goedkoop mat plastic en het toetsenbord mag dan wel 'chiclet' zijn maar je ziet gewoon de randen van het roostertje zitten die over het toetsenbord is geplaatst.
Daarnaast is er dus dit keer inderaad een scroll functie aanwezig in het touchpad maar dan niet op de manier die ik gewend ben. Sterker nog, het is nog een vervelende oplossing ook. Het is als het gebruiken van je pijltjes toetsen om te scrollen maar dan via het touchpad. Je raakt met je vinger de rechter boven hoek van het pad aan om omhoog te scrollen en je raakt de rechter onder hoek aan om omlaag te scrollen. Het werkt vrij onpraktisch en voelt meer als een stap terug van het met 1 of 2 vinger glijdend scrollen, dus ik val in dit geval bij voorkeur direct weer terug op een losse muis en als het niet anders kan de pijltjes toetsen.
Nee, Asus doet het wat dat betreft net even een stukje beter (op bloatware na dan, alhoewel deze MSI er ook behoorlijk van uitpuilt. Bing bar dit, Magix dat, Game corner zus). Al is het alleen maar optisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de drivers van synaptics installeert, als er zo'n touchpad in zit kan je zelf kiezen op wat voor manier je scrolt.

Ik heb hem op edge scrolling staan met de snelheid op max ongeveer met continuous scrolling (?) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shootingstar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09-2019
Is de Hd gemakkelijk bereikbaar ?

Ik heb interesse, maar zou de HD door een SSD willen vervangen.

Ik heb dat bij mijn Aspires ook al eens gedaan, maar dat is niet zo eenvoudig.

Is er een luik waar je bij de HD kunt komen ?

Shootingstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Shootingstar schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:51:
Is de Hd gemakkelijk bereikbaar ?

Ik heb interesse, maar zou de HD door een SSD willen vervangen.

Ik heb dat bij mijn Aspires ook al eens gedaan, maar dat is niet zo eenvoudig.

Is er een luik waar je bij de HD kunt komen ?

Shootingstar
Dat is bijzonder eenvoudig te doen.
Achterklap eraf, hdd eruit, ssd erin dichtschroeven.
De 2 schroeven waarmee je het luik dicht schroeft zetten je HDD/SSD vast.

It's as simple as that.

Waar ik mij bijzonder aan erger zijn de Wifi drivers.
Op de MSI site staan doodleuk drivers van Azurewave en Atheros......
WTF heb ik dan een RTL8188CE in mijn U270 zitten???

http://www.msi.com/produc.../?div=Driver&os=Win7%2032

Het liefst zou ik hem vervangen voor een Intel variant maar ik kan niet zien waar
hij nu zit zonder het hele ding uit elkaar te trekken. Heel irritant dit.
Een mini PCI-e expansion slot is er wel maar dan zit ik nog met 2 zaken.
1- gaat hij werken op dit slot.
2- ik moet iets verzinnen voor antennes.

Tot die tijd heb ik een ruk verbinding op mijn balkon vanwege WiFi werend glas.
Schuifpui open is vol bereik en stabiele verbinding, dicht is het k-t, r-k en kl-ten.
Volgens mij is het, het HR++ glas waar de 8188CE van dit netbook niet mee om kan gaan.
Ter verduidelijking, de router (WNR3500) staat 10 meter verderop zonder muren.
Meerdere routers geprobeerd en een Lenovo met Intel WiFi had geen problemen :(

[ Voor 46% gewijzigd door Double-X-L op 14-06-2011 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Ik zit erover te denken om deze laptop te kopen. Wat ik me afvroeg.. kan ik die windows installatie ook van die HD afhalen en op een USB schijf zetten ofzo? Mocht ik de zaak een keer opnieuw willen installeren dan wil ik wel die mogelijkheid hebben namelijk.

-Whenever you set out to do something, something else must be done first -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 23:32
De u270 staat niet meer in de pricewatch dus een opvolger zal er binnenkort wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenFrog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-07-2023
USB 2.0 haalt 60MiB/s.
Dat is maar een klein voordeel dat je haalt met USB3
Pardon? Je mag blij zijn als je 20 MB/sec en superblij als je 30 MB/sec met USB 2 haalt met het schrijven naar een extern diskje. Nee die USB 3.0 gaat als een speer! Heb een Seagate Momentus 7200.4 in een USB 3.0 - 2,5" behuizingkje geschroeft en die haalt met gemak 80 - 90 MB/sec sustained writes. _/-\o_

USB 3.0 is voor mij een must op een net- of notebook, temeer omdat ik de HHD er meteen uithaal en er een SSD voor in de plaats zet.

[ Voor 20% gewijzigd door GreenFrog op 08-07-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

cc12 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:05:
De u270 staat niet meer in de pricewatch dus een opvolger zal er binnenkort wel komen.
Inmiddels versie 086NL, 11,6" en volgens sommige specs 7 uur accuduur. Bluetooth lijkt er niet op te zitten, verder wel goeie specs in ieder geval.
Buiten de wat goedkope looks, is er nog wat anders wat tegenvalt?

System | Suomalaiset Lehmät.

Pagina: 1