DVD rom station foutmelding toepassing niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb een bray+dvd/cd combodrive SHB083L die ik zeer weinig gebruikt. Toevallig vandaag wilde ik wat dvdtje branden, het branden is gelukt tray ging automatisch open. Ik sloot deze weer om te controleren of het ook daadwerkelijk goed doet. Normaal komt er een keuze menu te voorschijn wat ik met de schijf wilt doen. Dit keer kwam er niks, fijn dan via mijn computer de dvd handmatig openen. Tot mijn verbazing gaf win7 aan G:\ toepassing niet gevonden.

Vreemd, nog nooit die melding gezien. Via contexmenu op openen gekozen, dit deed die wel goed en kon ik de inhoud zien. Even wat gegoogeld op soortgelijke probleem, helaas kwam ik slechts 2 dezelfde meldingen tegen op andere fora maar zonder antwoord/oplossing. Ik heb autoplay, mapinstelling alles op standaard instelling gezet. Bij eigenschappen en mijn computer wordt de drive gewoon herkend en geeft aan dit apparaat werkt correct.

Enige verandering van afgelopen tijd is dat ik mijn hotswap removable hd heb uitgeleend. Deze had station letter G. Toen ik de schijf had weggehaald kreeg de dvdrom G toegewezen ipv H.
Dit had ik veranderd naar Z toe met de gedachte dat die nooit meer in de buurt zal komen van mijn HD stationletters. Ik heb nu deze terug veranderd naar G, H maar eenmaal als ik op de station ga klikken bij mijn computer geeft die telkens de melding toepassing niet gevonden. Maar toen ik een lege dvd erin stopte moest ik kiezen welke methode ik voor het branden wilde gebruiken (windows-live en mastered geloof ik). Nog nooit vna mijn leven die optie gezien 8)7

Weet iemand hoe ik dit weer kan fixen?

Verwijderd

Je kan de drive uit apparaatbeheer verwijderen en daarna opnieuw opstarten. Op die manier wordt de hardware opnieuw geinstalleerd, misschien helpt dat.

• 330d
Heb ik zojuist geprobeerd, maar helaas systeem geeft nog steeds aan toepassing niet gevonden.

Verwijderd

Heb je ondertussen weer de removable hd teruggeplaatst?

• 330d
Nee, ik heb wel ondertussen win7 opnieuw geinstalleerd :P Alles werkt weer perfect. Gelijk een sector-by-sector Acronis Backup gemaakt :)

Verwijderd

Ok, mooi dat het weer werkt! :)
Alleen wel vreemd dat je daarvoor Windows helemaal opnieuw moet installeren.
Pagina: 1