[W7] Illegale Windows versie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Vandaag bij de buren geweest om wat problemen met de computer op te lossen. Meteen maar even de updates aangezet en security essentials geinstalleerd... Bam... Geen legale Windows 7 geinstalleerd :( Mensen weten van niets, maar een kennis heeft de computer opnieuw geinstalleerd en er Windows 7 Ultimate opgeknald. Totaal overbodig, want Home Premium was voldoende geweest.

Een downgrade van Ultimate naar Home Premium kan officieel niet, maar dit schijn je via een hack nog wel voor elkaar te krijgen. Maar dan is die nog niet legitiem. Nu wil ik graag naar een officiele Windows 7 Home Premium en dus een key aanschaffen (anders kan ik elke week langskomen). Tot mijn stomme verbazing werkt geen enkele link van Microsoft om online een key aan te schaffen.

Weet iemand waar ik (voordelig) zo'n key kan aanschaffen? Ik ben niet geinteresseerd in cracks o.i.d.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) ?

Ik weet overigens de oorsprong van de computer niet, maar is er niet toevallig al een OEM-licentie in de vorm van een sticker op de computer aanwezig die je kan gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door spone op 05-04-2011 00:05 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is wel de manier om er zeker van te zijn dat je achteraf ook niet via een of andere vage online "hiergoeiekopie key" verkopert in de problemen komt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
Officieel mag je hiervoor geen OEM licentie gebruiken, het is tenslotte geen nieuw geleverde PC. Maar het werkt inderdaad wel (RETAIL is veel duurder).

[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 05-04-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zit toch wel een licentie sticker op het apparaat? Zo ja, kijk dan hier eens.

http://windows.microsoft..../help/genuine/product-key

Ik heb hier al heel wat laptops en pc's voorzien van een legale XP installatie - gewoon met de licentie sticker op de pc.

Je installeert een willekeurige - al dan niet legale - XP installatie cd. Het kan zelfs een VLK installatie zijn, of een MSDN of wat dan ook. Vervolgens draai je dat tool en je vult de code op de sticker in. Het tool werkt van alles bij en vervolgens heb je een OS wat naar mijn bescheiden mening helemaal legaal is, en waar je ook gewoon MSE op kunt installeren.

Of het ook zo werkt met Windows 7 heb ik nog niet getest, ik kalefater voornamelijk oude laptops op voor gebruik in Afrika.

[ Voor 82% gewijzigd door joopv op 05-04-2011 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 07:35
als je bij de updates uit kijkt wat je installeerd (dus geen WAT enzo binnen halen) dan zou de windows gewoon als legaal gezien moeten blijven, iig de afgelopen anderhalf jaar al bij stuk of 20 installaties zo gedaan, maar dat terzijde.

Als je een Home Premium key hebt, kun je de boel beter gelijk schoon installeren, weet je ook zeker dat er geen zooi meer op staat, gelijk de boel voorzien van een goede virusscanner en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Daar stopte ik met lezen :P

Vraag ze wat ze ervoor betaald hebben en je weet direct of het legitiem is. En vraag waar de installatiemedia/COA is.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 05-04-2011 08:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Op de PC zit een Windows Vista sticker, dus ik weet wel zeker dat de Windows 7 versie niet legaal is. Het probleem is alleen dat ze zelf niet eens wist dat er Windows 7 op stond. Ze heeft gewoon een PC gekocht en later een boekhoudpakket. Dat kreeg ze niet geinstalleerd en een kennis van haar heeft het "opgelost" door er een illegale Windows 7 Ultimate op te knallen en alle updates uit te zetten.

Probleem is nu alleen dat er van alles op geinstalleerd staat en ik echt geen trek heb om alles overnieuw te doen (met het risico dat ik wat vergeet en dat er data verdwenen is). Ik zal wel eerst een backup trekken van de schijf en dan proberen te downgraden naar Windows Home Premium en dan proberen te activeren met een Windows Home Premium key. Bedankt voor de hulp...

Ik dacht altijd dat iedereen wel wist dat ze met een illegale versie zouden werken, maar blijkbaar krijgen mensen via dit soort gasten dus gewoon een illegale versie zonder dat ze het weten. Fijn als je in die markt werkzaam bent, je wel aan de regels houdt en je moet concurreren met dit soort gasten. Gelukkig zit ik in een wat ander segment in de IT-branche. :)

Moraal van het verhaal: Ga niet te vaak bij de buren op visite :o

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@BugBoy
Je laatste opmerking van je vind ik een beetje dom. Ik kom heel vaak bij me buren. (Komt voornamelijk omdat me vriendin er woont) Maar help me ander buren met hun computer en die hadden hetzelfde probleem. Windows 7 HP was legaal, maar een of andere knuppel had er Windows 7 Ultimate erop gezet. Uiteindelijk heb ik het op kunnen lossen door een Harde schijf te kopen (die had ik toch al nodig) en meteen daarbij Windows 7 HP Oem gekocht en deze erop gezet. Is nov. 2010 gebeurd, pc draait vlekkeloos.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik zou zeggen stuur die kennis er maar weer op af :P

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Vermits er al een Vista opstond kan je dus geen OEM meer kopen. Je kan wel een home premium upgrade versie aanschaffen voor 90 euro ongeveer, maar de boodschap is en blijft toch wel install from scratch. Ik vermoed dat het een pc voor de zaak is aangezien er een boekhoud pakket op moet komen. Geen risico's nemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Vaak genoeg gezien, het handige neefje wat er "even" windows opzet.
Keuze stellen: Legale Windowsversie laten aanschaffen van een vertrouwde shop uit de PW / direct bij Microsoft zelf (of natuurlijk bij de groothandel als je daar bijkan), of terug naar de kennis die het mag oplossen.

My way or the highway.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

BugBoy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:27:
Probleem is nu alleen dat [...] ik echt geen trek heb om [...]
Tja, dan doe je het niet en verwijs je ze door naar een professional.

Volgende keer even googlen (zowiezo wordt toch echt eigen inzet van je verwacht hier op 't forum). Eerst hit "windows 7 home premium downgrade from ultimate": hier
BugBoy schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:59:
Tot mijn stomme verbazing werkt geen enkele link van Microsoft om online een key aan te schaffen.
Wie weet is die ultimate installatie niet met een legale cd gedaan... (hacks, malware enzo...)
Kortom gewoon schoon beginnen.
Vandaag bij de buren geweest om wat problemen met de computer op te lossen. Meteen maar even de updates aangezet en security essentials geinstalleerd... Bam... Geen legale Windows 7 geinstalleerd.
Van de regen in de drup. _O- Die updates zijn ook vast zonder goede reden uit gezet. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Als het inderdaad een PC is voor een bedrijf kan je inderdaad beter een licentie kopen (retail) en ven scratch af installeren. Met een beetje geluk kan hij de BTW nog aftrekken ook. Anders gewoon Vista terugzetten.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij de buren geweest om wat problemen met de computer op te lossen. Meteen maar even de updates aangezet en security essentials geinstalleerd
Probleem oplossen en wegwezen.

Geen leuke dingen bedenken "die wel handig zijn voor deze gebruiker(m/v)" want voor je het weet mag je het hele OS opnieuw installeren.

Misschien is het interessanter om een nieuwe PC met Win7 OEM geinstalleerd aan te schaffen. Groot gedeelte van die €164 investeren in hardware.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:37
Ik zou Vista terugzetten. Waarom zou je ze op kosten jagen?
'De kennis' kon kennelijk ook alle extra software er op krijgen, dus jij ook vast wel.

Met een half gehackte, vervolgens gedowngrade Win 7 zou ik niet verder gaan.. (mocht je toch win 7 verkiezen)

[ Voor 20% gewijzigd door - J.W. - op 05-04-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google is your friend...
downgrade from windows 7 to vista
geeft als eerste DIT RESULTAAT
Het lijk mij nl. de voordeligste manier om terug te gaan naar het originele besturingssysteem en dat was, als ik het goed begrepen heb, Vista.
Natuurlijk wel eerst ff kijken of de windows.old directory er nog opstaat.
Succes
Pagina: 1