Onzichtbare USB

Pagina: 1
Acties:

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 16:23
Ik heb vandaag een HTC usb key gekregen, helaas hebben ze hierop een mooi truckje los gelaten. Namelijk dat als je hem in een USB poort steekt opent ie een website. Nou wil ik eigenlijk deze key "slopen" zodat ik hem als opslag kan gebruiken, al zal het niet zoveel geheugen hebben maar toch, nu is het ook maar een nutteloos ding.

Hij is ook niet te zien in bv deze computer of schijfbeheer dus heeft iemand een idee hoe ik dit kan formateren? Ik zou niet weten welke info ik verder moet geven maar als er vragen zijn dan hoor ik dat graag.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-02 17:40

Roytoch

Nietes

CreativeMind schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:55:
Ik heb vandaag een HTC usb key gekregen, helaas hebben ze hierop een mooi truckje los gelaten. Namelijk dat als je hem in een USB poort steekt opent ie een website. Nou wil ik eigenlijk deze key "slopen" zodat ik hem als opslag kan gebruiken, al zal het niet zoveel geheugen hebben maar toch, nu is het ook maar een nutteloos ding.

Hij is ook niet te zien in bv deze computer of schijfbeheer dus heeft iemand een idee hoe ik dit kan formateren? Ik zou niet weten welke info ik verder moet geven maar als er vragen zijn dan hoor ik dat graag.
Dat zijn vziw stickjes die zich als hid-apparaten gedragen, dus een toetsenbord, en dan control+r www.htc.nl doen (of zoiets, windows is lang geleden maar dat is het idee). Zoeken op iets als 'reprogram hid usb' ofzo zal je al verder moeten helpen... zit er niet zo'n knop op het stickje? Ik heb meerdere topics gezien hier op t.net waarbij het ging om een knop.

Misschien dat topics als deze: promotie usb "webkey" andere functie geven je verder helpen? Staat niet heel veel nuttigs in maar allicht dat je er verder mee komt.

Welles

• NovemberSierra
Idd hij geeft hem aan als USB-invoerapparaat met ID: USB\VID_05AC&PID_0101&REV_0105
Nou zoek ik dus iets om dit te veranderen neem ik aan? In de link die je gaf en de reprogram functie kwam ik op software uit waarvan ik even helemaal niets snap. Maar ben blij dat ik in de goede richting kan zoeken nu!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kun dat device niet gewoon disabelen dan ?

ook niks in schijfbeheer ... dan is er waarchijnlijk gewoon niets. of vroeger wel ofzo ?

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 05-04-2011 00:29 ]

Iperf

• NovemberSierra
Ik kan in principe helemaal niets uithalen met dit ding dat is nou net het vervelende haha. Ik weet wat het doet alleen hoe moet ik het benaderen en het geheugen formateren zodat het daadwerkelijk herkend wordt als een datastickje en niet als promokey.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wie zegt dat er geheugen op zit dan ?

Iperf

• NovemberSierra
Ja dat is een hele goede, maar het is een usb stick wat een commando kan geven. Ik neem aan dat er dan ook, al is het minimaal, een geheugen op zit om de eventuele autorun commando op te slaan?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als het zich gedraagd als een keyboard zeker niet

maar je ziet hem als keyboard bij je devices toch?

Iperf

• NovemberSierra
Ja als usb-invoerapparaat geeft ie hem weer in apparaatbeheer.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

en je denkt niet dat er gewoon een controller met 4 regels code in zit? geen flash opslag, behalve die paar bytes dus.. enige wat je dr mee kan doen, is je eigen promo key van maken, als je de boel weet te kraken..
Pagina: 1