Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht vandaag een tomtom via 120 europe met TMC in Duitsland omdat ik daar vlakbij woon en omdar er daar een TMC receiver/laadkabel bij zit die hier nog eens 40 euro extra kost.
Ik heb bij de stemmen echter slechts de keuze uit 2 duitse stemmen. Voor de rest staan er 2 nederlandse op die echter niet actief zijn waardoor niet te selecteren. Op de tomtom site wordt ik er niet veel wijzer van en volgens mij kun je er zelfs nog geen stemmen downloaden voor de via serie.
Weet iemand hier meer over te vertellen, behalve dat ik hem beter in Nderland had kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Je kunt met TomTom HOME (linkje in m'n sig) nieuwe stemmen downloaden in 40 talen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MSalters schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:38:
Je kunt met TomTom HOME (linkje in m'n sig) nieuwe stemmen downloaden in 40 talen.
Helaas hebben ze het bij tomtom erg slecht voormekaar, want van de tomtom VIA serie kun je nog lang niet alles downloaden en dus in dit geval ook geen stemmen.
Ik heb vandaag met Tomtom hierover gebeld en zij wilden mij laten wachten tot dat zij die mogelijkheid wel konden aanbieden.In die tussentijd moest ik dan maar zolang naar de Duitse stem luisteren. Wanneer dat zou zijn wisten ze ook niet. Omdat ik het daamee niet eens ben, daar deze serie toch al ruim 5a6 maanden op de markt is, ben ik blijven volhouden dat ik er op stond dat dit NU werd opgelost.Volgens de van te vren reeds gedownloade handleiding heeft het apparaat 45 europese landen erin en heel veel gesproken talen. Dit is dus blijkbaar (nog) niet zo. Het apparaat wordt nu morgen opgehaald(UPS) en in hun service/rep afdeling worden er de stemmen opgezet waarna ik hem met UPS retour krijg.
Ik ben blij dat het wordt opgelost, maar vindt het een zeer slechte zaak dat tomtom een model uitbrengt en dat er na een half jaar nog niet alle downloads beschikbaar zijn via my tomtom. Ik heb hem in Duitsland gekocht omdat:

Ik woon in het grens gebied en hij was bij Saturn in Aken in de aanbieding voor 169 euro.(incl TMC ontvanger/laadkabel)
In Nederland zit er geen TMC ontvanger/autolaadkabel bij en die kost 40 euro extra als optie.
Hij wordt in Nederland dus verkocht met een autolaadkabel zonder de in die kabel ingebouwde TMC ontvanger.
Ik wilde geen Tomtom Live versie, omdat ik hem te weinig gebruik om na afloop van het gratis jaar live abonnement 50 euro per jaar moest gaan betalen aan abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Wacht even, je hebt een TomTom Via die je met MyTomTom moet updaten, niet HOME? Dat zou kunnen, maar ik dacht dat alleen de Go 1000 met MyTomTom werd geupdatet.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Alle nieuwe apparaten van TomTom maken enkel gebruik van MyTomTom. Op dit moment is dat de VIA-serie en de GO 100x-serie.