Beste medetweakers,
Nu we thuis vaker in de tuin zitten willen we daar ook internet hebben. Nu heb ik het volgende in gedachten.
Mijn vraag is of dit mogelijk is of of er beteren alternatieven zijn.
De situatie is als volgt:
1: Modem (van Ziggo zakelijk?) komt binnen op de begane grond.
2: Via een UTP kabel gaat hij naar een NETGEAR WNR3500v2 op de 1e verdieping.
info: Origineel NETGEAR FRIMWARE en Zend draadloos netwerk uit (b/g/n)
3.1: Via een UTP kabel(1) gaat hij naar een switch(1) op de 2e verdieping (mijn slaapkamer :-p)
3.2: Via de andere UTP kabel(2) gaat hij naar een switch(2) op de begane grond.
Apparatuur:
- Via de Router gaat één UTP kabel(3) naar de Pin (vd zaak).
- Via de Router gaat één UTP kabel(4 en laatste) naar de Qnap.
- Via Switch 1 gaan 2 kabels naar pc's en 1 kabel naar de Xbox.
- Via Switch 2 gaat 1 kabel naar één PC en 1 kabel naar de printer.
- Via draadloos netwerk zitten er 4 notebooks en 1 netbook op het netwerk.
Nu wil ik als volgt:
- Via Switch 2 gaat 1 kabel naar buiten (onder het afdak) om te verbinden met een nieuwe router (voor draadloos internet buiten.) Optie: pricewatch: Netgear RangeMax WNR3500L
Nu overlappen de netwerken zich gedeeltelijk en wil ik niet dat ik 2 verschillende netwerken zie (draadloos).
Eigenlijk wil ik dus gewoon met de notebook van het bereik Router 1 kunnen lopen naar het bereik Router 2 zonder dat ik moet switchen van draadloos netwerk.
Nu denk ik dat ik het heb gevonden,, in het menu van de Router lees ik dit:
Help bij Draadloze herhaalfunctie (Wireless Repeating Function)
Draadloze herhaalfunctie inschakelen (Enable Wireless Repeating Function)
Schakel deze optie in als u de bridge- of de herhaalmodus wilt gebruiken. Selecteer vervolgens de gewenste modus voor uw omgeving.
Draadloze herhaling (Wireless Repeater).
In deze modus communiceert de WNR3500v2 -router alleen met een ander draadloos station in de basisstationmodus. U dient het MAC-adres (het fysieke adres) van het andere draadloze station in de basisstationmodus in te voeren in het daarvoor bestemde veld. WEP kan (en dient) te worden gebruikt om dergelijke communicatie te beveiligen.
Draadloos basisstation (Wireless Base Station).
Selecteer deze optie alleen als deze WNR3500v2 -router de hoofdrouter is in een groep draadloze stations in de herhalingsmodus. De andere draadloze stations in de herhalingsmodus dienen te zijn ingesteld op de modus voor draadloze herhaling met gebruik van het MAC-adres van deze router. Zo sturen deze routers al het verkeer naar deze hoofdrouter, in plaats van rechtstreeks met elkaar te communiceren. WEP kan (en dient) te worden gebruikt om dergelijk verkeer te beveiligen.
Als deze optie is geselecteerd, dient u het MAC-adres van de andere access points in te voeren in de daarvoor bestemde velden.
Ik denk echter dat de routers dan draadloos verbinding met elkaar gaan maken ipv over de UTP kabel (wat snelheidsvermindering meebrengt). Ik wil dus gewoon dat de routers door middel van UTP verbinding met elkaar hebben.
Weet iemand hoe dit zit en of ik die 2e router erbij kan kopen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg Leroy
Nu we thuis vaker in de tuin zitten willen we daar ook internet hebben. Nu heb ik het volgende in gedachten.
Mijn vraag is of dit mogelijk is of of er beteren alternatieven zijn.
De situatie is als volgt:
1: Modem (van Ziggo zakelijk?) komt binnen op de begane grond.
2: Via een UTP kabel gaat hij naar een NETGEAR WNR3500v2 op de 1e verdieping.
info: Origineel NETGEAR FRIMWARE en Zend draadloos netwerk uit (b/g/n)
3.1: Via een UTP kabel(1) gaat hij naar een switch(1) op de 2e verdieping (mijn slaapkamer :-p)
3.2: Via de andere UTP kabel(2) gaat hij naar een switch(2) op de begane grond.
Apparatuur:
- Via de Router gaat één UTP kabel(3) naar de Pin (vd zaak).
- Via de Router gaat één UTP kabel(4 en laatste) naar de Qnap.
- Via Switch 1 gaan 2 kabels naar pc's en 1 kabel naar de Xbox.
- Via Switch 2 gaat 1 kabel naar één PC en 1 kabel naar de printer.
- Via draadloos netwerk zitten er 4 notebooks en 1 netbook op het netwerk.
Nu wil ik als volgt:
- Via Switch 2 gaat 1 kabel naar buiten (onder het afdak) om te verbinden met een nieuwe router (voor draadloos internet buiten.) Optie: pricewatch: Netgear RangeMax WNR3500L
Nu overlappen de netwerken zich gedeeltelijk en wil ik niet dat ik 2 verschillende netwerken zie (draadloos).
Eigenlijk wil ik dus gewoon met de notebook van het bereik Router 1 kunnen lopen naar het bereik Router 2 zonder dat ik moet switchen van draadloos netwerk.
Nu denk ik dat ik het heb gevonden,, in het menu van de Router lees ik dit:
Help bij Draadloze herhaalfunctie (Wireless Repeating Function)
Draadloze herhaalfunctie inschakelen (Enable Wireless Repeating Function)
Schakel deze optie in als u de bridge- of de herhaalmodus wilt gebruiken. Selecteer vervolgens de gewenste modus voor uw omgeving.
Draadloze herhaling (Wireless Repeater).
In deze modus communiceert de WNR3500v2 -router alleen met een ander draadloos station in de basisstationmodus. U dient het MAC-adres (het fysieke adres) van het andere draadloze station in de basisstationmodus in te voeren in het daarvoor bestemde veld. WEP kan (en dient) te worden gebruikt om dergelijke communicatie te beveiligen.
Draadloos basisstation (Wireless Base Station).
Selecteer deze optie alleen als deze WNR3500v2 -router de hoofdrouter is in een groep draadloze stations in de herhalingsmodus. De andere draadloze stations in de herhalingsmodus dienen te zijn ingesteld op de modus voor draadloze herhaling met gebruik van het MAC-adres van deze router. Zo sturen deze routers al het verkeer naar deze hoofdrouter, in plaats van rechtstreeks met elkaar te communiceren. WEP kan (en dient) te worden gebruikt om dergelijk verkeer te beveiligen.
Als deze optie is geselecteerd, dient u het MAC-adres van de andere access points in te voeren in de daarvoor bestemde velden.
Ik denk echter dat de routers dan draadloos verbinding met elkaar gaan maken ipv over de UTP kabel (wat snelheidsvermindering meebrengt). Ik wil dus gewoon dat de routers door middel van UTP verbinding met elkaar hebben.
Weet iemand hoe dit zit en of ik die 2e router erbij kan kopen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg Leroy