Groter bereik met draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 08:28
Beste medetweakers,

Nu we thuis vaker in de tuin zitten willen we daar ook internet hebben. Nu heb ik het volgende in gedachten.
Mijn vraag is of dit mogelijk is of of er beteren alternatieven zijn.

De situatie is als volgt:
1: Modem (van Ziggo zakelijk?) komt binnen op de begane grond.
2: Via een UTP kabel gaat hij naar een NETGEAR WNR3500v2 op de 1e verdieping.
info: Origineel NETGEAR FRIMWARE en Zend draadloos netwerk uit (b/g/n)
3.1: Via een UTP kabel(1) gaat hij naar een switch(1) op de 2e verdieping (mijn slaapkamer :-p)
3.2: Via de andere UTP kabel(2) gaat hij naar een switch(2) op de begane grond.

Apparatuur:
- Via de Router gaat één UTP kabel(3) naar de Pin (vd zaak).
- Via de Router gaat één UTP kabel(4 en laatste) naar de Qnap.
- Via Switch 1 gaan 2 kabels naar pc's en 1 kabel naar de Xbox.
- Via Switch 2 gaat 1 kabel naar één PC en 1 kabel naar de printer.
- Via draadloos netwerk zitten er 4 notebooks en 1 netbook op het netwerk.

Nu wil ik als volgt:
- Via Switch 2 gaat 1 kabel naar buiten (onder het afdak) om te verbinden met een nieuwe router (voor draadloos internet buiten.) Optie: pricewatch: Netgear RangeMax WNR3500L

Nu overlappen de netwerken zich gedeeltelijk en wil ik niet dat ik 2 verschillende netwerken zie (draadloos).
Eigenlijk wil ik dus gewoon met de notebook van het bereik Router 1 kunnen lopen naar het bereik Router 2 zonder dat ik moet switchen van draadloos netwerk.

Nu denk ik dat ik het heb gevonden,, in het menu van de Router lees ik dit:
Help bij Draadloze herhaalfunctie (Wireless Repeating Function)

Draadloze herhaalfunctie inschakelen (Enable Wireless Repeating Function)

Schakel deze optie in als u de bridge- of de herhaalmodus wilt gebruiken. Selecteer vervolgens de gewenste modus voor uw omgeving.

Draadloze herhaling (Wireless Repeater).
In deze modus communiceert de WNR3500v2 -router alleen met een ander draadloos station in de basisstationmodus. U dient het MAC-adres (het fysieke adres) van het andere draadloze station in de basisstationmodus in te voeren in het daarvoor bestemde veld. WEP kan (en dient) te worden gebruikt om dergelijke communicatie te beveiligen.

Draadloos basisstation (Wireless Base Station).
Selecteer deze optie alleen als deze WNR3500v2 -router de hoofdrouter is in een groep draadloze stations in de herhalingsmodus. De andere draadloze stations in de herhalingsmodus dienen te zijn ingesteld op de modus voor draadloze herhaling met gebruik van het MAC-adres van deze router. Zo sturen deze routers al het verkeer naar deze hoofdrouter, in plaats van rechtstreeks met elkaar te communiceren. WEP kan (en dient) te worden gebruikt om dergelijk verkeer te beveiligen.

Als deze optie is geselecteerd, dient u het MAC-adres van de andere access points in te voeren in de daarvoor bestemde velden.

Ik denk echter dat de routers dan draadloos verbinding met elkaar gaan maken ipv over de UTP kabel (wat snelheidsvermindering meebrengt). Ik wil dus gewoon dat de routers door middel van UTP verbinding met elkaar hebben.

Weet iemand hoe dit zit en of ik die 2e router erbij kan kopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg Leroy

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kan gewoon

Je moet aleen geen repeater (mode/functie) gebruiken. maar een los acces point kopen of een wireless router misbruiken(zie onder) ervoor

--------- onder ---------

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

[ Voor 81% gewijzigd door Fish op 04-04-2011 22:32 ]

Iperf

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47
Ik heb trouwens persoonlijk betere ervaringen qua bereik en snelheid met routers waarbij de antennes niet intern zitten. Bijvoorbeeld de routers van TP-Link.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
LeroyRosier schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:28:
Nu overlappen de netwerken zich gedeeltelijk en wil ik niet dat ik 2 verschillende netwerken zie (draadloos).
Eigenlijk wil ik dus gewoon met de notebook van het bereik Router 1 kunnen lopen naar het bereik Router 2 zonder dat ik moet switchen van draadloos netwerk.
Nu als in: je hebt hem al? Zoals fish al zei moet je hem instellen als AccessPoint (AP), zie ook hier. Voor te kunnen roamen tussen de twee APs zonder te switchen geef je hen allebei dezelfde wireless SSID en zelfde beveiliging. Dan zal, mits je wireless adapter dit ondersteunt, hij roamen naar het beste signaal. Diverse intel wireless kaartjes die ik heb doen dit zeer goed.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wel even een ander kanaaltje kiezen natuurlijk voor optimaal genot

Je moet het niet met al te oude zooi doen, ik heb het wel een gehad dat vermoedelijk (he unmanged zut) de arp tabel nog vrolijk naar de oude router wees, en dat de overschakling naar de ander router wel werkte maar de data nooit aankwam
maar dat heb ik welgeteld 1 keer meegemaakt met echt oude zut

Iperf

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 08:28
Bedankt voor de tips.

Als ik het goed heb kan ik dus gewoon de pricewatch: Netgear RangeMax WNR3500L kopen en installeren als access point?

Of pricewatch: TP-Link TL-WA901ND gewoon schakelen met een LAN poort van mijn router?

Ik heb op dit moment nog geen keuzen gemaakt.

Mvg Leroy

[ Voor 30% gewijzigd door RosSittard op 05-04-2011 15:07 ]

Pagina: 1